BU ÜLKEDE EMEKLİ OLMAK
Bütün çalışan emekçilerin durumu aynıdır, ne bir eksik ne bir fazla. Emeklilerin çoğu sekiz veya onbin lirayla geçinmeye çalışıyorlar. Ev kiraları el yakıyor. Et, sebze ve mevenin yanına yanaşılmıyor. Enflasyon canavarı her şeyi eritiyor.
Türkiye’nin bana göre en önemli sorunlarından ve sosyal yaralarından birincisi; "adaletsiz ve orantısız gelir dağılımıdır".
Çünkü paylaşılan pastadan, her vatandaşa adil pay düşmüyor.
Bu ülkede milli gelirden bir dolar alanda var, milyonlarca dolar alan da var. İpin ucu kaçmış durumda.
Bende bir emekliyim, aynı mağduriyeti bende yaşıyorum. Kırk yıl devletime hizmet ettim. Karşılığı bu olmamalıdır.
Çözüm nedir peki?
Devleti çalanlar çaldıklarını yerine koyacak ve pastadan adil paylaşım yapılacak.
Ayrıca vergi olayında, az kazanandan az, çok kazanandan da çok alınacak.
Zam artış oranları da yanlış; yüksek maaş alanlara az, düşük maaş alanlara da yüksek oranda zam yapılması lazım.
Yani adaletsiz vergi dağılımı önlenmelidir.
Bu konuda memur ve işçi sendikaları da etkisiz eleman durumunda bırakılmıştır. Sivil Tolum Örgütleri topluma öncülük yapmalıdır.
Çünkü EMEKLİNİN kaybedecek bir şeyi kalmamıştır.
Bu kadar basit..!
Babür Ali Yaşar
Eğitimci/Araştırmacı
YORUMLAR
İki gün önce taksi durağının önünden geçerken taksicilerin konuşmaları kulağıma çalındı. Bir beyefendi (taksici) emekli maaşını kızının dershane parasına gittiğini ve evin ekonomisini döndürmek için çalışmak zorunda kaldığını dile getiriyordu. Umarım bir gün gelir dağılımın adaletli bir şekilde tüm halka pay edildiğini görürüz.
Emekli İnsaf Diyor *
Hayat, öyle acı ki derdine dert ekliyor
Derdi çeken emekli, devasını bekliyor
Günler geçip gidiyor kalbi ise tekliyor
Yeter el insaf diyen dil de artık duruldu
Her ayın o, başında borçları sıralıyor
Biten borçta yok ise defteri karalıyor
Emekliler yük bize, diyenler yaralıyor
Yeter el insaf diyen el de artık yoruldu
Eti yağı unutmuş, ucuz ekmek arıyor
Tenzilat olur diye, günü düne sarıyor
Ardında hep dolaşan, vekilleri arıyor
Yeter el insaf diyen dul da artık gerildi
Gerildikçe gerildi, emeklinin bam teli
O perişan haline şaşıp demeyin deli
Çıkmıyor hiç cebinden, vezirin tali eli
Yeter el insaf diyen kol da artık kırıldı
................................................... değerli şairin sayfasını fazla işgal etmemek için şiirimin hepsini burada yayınlamak istemedim. Değerli şairin anlamlı bu paylaşımına emeğine emeğe saygı anlamında şiirimden bir kaç dörtlük ile eşlik etmek istedim. Saygı sevgi ve muhabbetle selamlıyor esenlikler diliyorum. Kaleminiz daim olsun.
Gönül Pınarı tarafından 30.9.2024 22:53:34 zamanında düzenlenmiştir.