- 128 Okunma
- 0 Yorum
- 3 Beğeni
Mezhepçilik hastalığı
Size iki gün önce yaşamış olduğum bir anımı paylaşmak istiyorum. Ama önce kısa bir coğrafi bilgi ile başlayayım, ben Gürcistan’ın güneydoğu tarafında yaşıyorum ve bu bölge esasen Terekeme (Karapapak) türklerinin yaşadığı yer. Sayımız yaklaşık olarak 500-600 bin civarında.
Bizim bu bölgeye Türkiye’den çok fazla misafir gelir, kimi ticaret yapmak için kimi gezmek için kimi ise tarım işi için. Yine benim bir arkadaşımın misafiri gelmişti, bizde tesadüfen bir restoranda karşılaştık, uzaktan selam verdim tanışmak için davet ettiler. Arkadaşım Erbatur, Seyyah bu senin memleketinden dedi (Türkiye’de üniversite okuduğum için öyle söylüyorlar). Ben de hoşgeldiniz sefa getirdiniz dedim. Memleketini sordum söyledi, bizde Terekemeyiz dedi ne kadar güzel ata yurduna gelmişsiniz dedim. "Azeriler" (doğrusu; Azerbaycan Türkleri) şii biz sünniyiz, başladı şiileri kötülemeye, hakaretlere varan kelimeler falan. Ama unuttuğu birşey var biz de şiiyiz. Ben dedim gardaş bizde şiiyiz gerek yok bu tür konulara. Bizde asla butür ayrım olmaz hatta bura da kim şiiydir kim sünnidir bilinmez ve sorulmaz da ayıp olarak düşünülür. Maalesef Türkiye’den kim gelse hep bu mezhep konularına giriyor gerçekten bu ilk değil artık bölge halkı da bıktı. Her neyse adam haklısınız kusura bakmayın dedi, önemli değil gardaş dedik. Bizim arkadaş Erbatur da bu adamı üçgündür evinde misafir ediyor, kendi arabasıyla gezdiyormuş. Adama da onca hakaretler etti bilmeden de olsa. Birkaç gün geçti üzerinden, yine aynı adam başka bir çay sofrasında aynı konuyu açmış yine şiiyileri kötülenmiş, sofradan kovmuşlar. Burası küçük yer herşey duyuluyor. İlginç olan ise kovanlar mezhep olarak sünni . Bizim burada böyle şeyler olmaz demişler. Şimdi ufak bir ricam; lütfen birgün buraya gelirseniz bu mezhep konularını açmayın. Biz Müslüman olalım artık yeter ayrışmayalım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.