HAYAT İKİ NEFES ARASI
HAYAT İKİ NEFES ARASI
Hayat iki nefes arasında geçen zaman gibi
Geçen anlar gelmez geri
Her an simalarda izler bırakır
Uyku ecelin kardeşi
Almaya kalksanız paha biçilmez
Kimileri goncayken kimileri az daha sonra
Fani dünya koskoca yalan
Mademki ecel var sonunda ayrılıklar var
De get dünya senle işim yok
Nigar Bedirhan
HAYAT ÇİZGİSİ
HAYAT
ÇİZGİSİ NE ZAMAN NERDE BİTER BİR NEFESİN DEĞERİNİ ÖDEYEBİLİRMİ İNSANLAR?
Bir söz söyle içinde iki dünya olsun
Bir kelam et cehennem cennet olsun
De hele hayatını bir çırpıda
Ruhunu özünü anlatan olsun
Nigar Bedirhan
İnsanlarda ruhsal durum hayli farklılaştı daha agresif daha bencil göz kırpmadan canlara kıyılmakta..Oysa herkese verilen yaşam süresi doğmadan belirlidir sadece yaratan bilir.Ne zaman sna erecektir verilen emanetlerin emanet taşıyıcılardan alınacağı..Böyle olunca kısacık yaşamı hem kendilerine hem aile ve çevrelerine zehir eder burunlarından getirirler..
Allah hidayet versin sarsıntıda olanlara..Gıdalar katkılar çevre yaşam zorluklarıyla hayatta kalabilmek zor en değerlisi sağlık akıl sağlığı..Allah cinnet geçirmekten cümlemizi korusun..Allah rızasını gözetmeyi nasip eylesin..Komşusu açken tok yatanlar bizden değildir demiş.Peygamberimiz HZ MUHAMMED s.a.v.
Durumu iyi olanlar etraflarını gözetse üzerlerine düşen görevleri iade etseler.Her birey gücü nisbetinde bu sarsıntılı anlarda görerek bizatihi yardım etseler bu kadar çok bunalım olmaz sanıyorum...
en güzeli araştırıp bilerek yardım bilmeden edilen yardımlar ne kadar acil ihtiyacı olanlara ulaşır meçhul...
Kısacık yaşamda aile bireyleri dini kültürel tarihi bilgileri hem öğrenmeli hem de öğretmeliler..Allah tüm masumları korusun ..
KUL HAKKI
Kim bir kul hakkı yemişse derhal o kardeşi ile helalleşsin. Çünkü (kıyamet günü) dirhem de geçmez dinar da. Böyle olunca o (hak yiyen) kişinin sevapları alınır o adama yüklenir. Eğer sevapları yoksa o hakkını yediği adamın günahları buna yüklenir. (Buhari, Rikak, 48)
Ümmetimden müflis odur ki, kıyamet günü namaz ve zekâtla gelir. Ama, bu arada sövdüğü şu kimse, dövdüğü bir başka kimse dahi gelir. Bunun üzerine kendisinin hasenatından şuna verilir, buna verilir. Üzerinde haklar bitmeden kendi hasenatı tükenirse, o zaman onların hatalarından alınır kendisine yüklenir. Daha sonra cehenneme atılır.
(Müslim)
"Mazlumun bedduasından sakınınız. Çünkü onun duasıyla Allah arasında perde yoktur."
(Buharî, Müslim)
(Kul hakkı, müminin aybı, kusurudur.) [Ebu Nuaym]
(Müflis, şu kimsedir ki, kıyamette, amel defterinde pek çok namaz, oruç ve zekat sevabı bulunur. Fakat, bazılarına çeşitli yönden zararı dokunmuştur. Sevapları, bu hak sahiplerine verilir. Hakları ödenmeden önce sevapları biterse, hak sahiplerinin günahları, bunun üzerine yükletilip Cehenneme atılır.) [Müslim]
KUL HAKKI
insanlar için en acı son kul hakkı varken vefat etmesidir.Peygamberimiz HZ MUHAMMED s.a.v. kul hakkı varsa vefat edenlerin cenaze namazını kıldırmamıştır kardeşinizin cenazesiyle ilgilenin demiştir..
Öncelerde bir adet vardı vrfat eden olunca kime vereceği varsa cenaze sahibine o yörede ki büyüklerle giderlerdi ne kadar borcu varsa evlatları ya da yakınları öderlerdi.Yoksa o mevta ahrette rahat edemez cevap vermekte zorlanır derlerdi..
Bazan da cenaze defninden sonra mirascılara mal taksim edilirken kime borcu varsa o miktar ödenir helalleşilirdi...Geriye kalan mirascılara paylaştırılırdı.
Uzun zamandır yurdumuzdan uzakta yaşıyorum şuanda nasıl bilmem..
Bildiğim tekşey herkes kime karşı borcu var bilir.Can boğaza gelmeden kendi eliyle borcunu ödemeli.incittiklerini sevindirmeli hayattayken helaleşmelidir..
Yoksa nerede olura olsun..Her şeyi gören kullarının hakkını soracak yaratan RABBİMİZ var.
Kul hakkıyla yaşayanlara şuna bak hele demek aslında masumcadır.
İLAHİ ADALET ERGEÇ TECELLİ EDER SİZ BU DÜNYADAYKEN DİN KARDEŞLERİNİZLE HELALLEŞİN DEMİŞTİR DÜNYA DA HELALLEŞME KOLAYDIR AHRETTEYSE ÇOK ZORDUR DEMİŞTİR PEYGAMBERİMİZ HZ MUHAMMED S.A.V.
Nigar Bedirhan
Allah ın selam ve rahmeti tüm inananların üzerine olsun..Selam ve dua ile.
***
Nigâr Bedirhan