Yolcu 3
Aksakallı biraz yürüdükten sonra: ‘’Bana Ahmer derler kıraç bozkırda gezgin olduğum için bu ismi yakıştırdılar sonra üzerime giydiğim hırkam gibi oldu. Zamanla saç ve sakalım beyazlaştıkça Ak Ahmer demeye başladılar. İsmimi dedem verdi asıl adım Üryan! Üryan çıplak demek, biz ne kadar giyinsek te, ne hakikat örtünür ne gerçek değişir. Yalan içinde yalanı yutarız sadece; gece güneşi göstermese de güneş yerinde durur. Kafanda sorular var ama soramıyorsun değil mi?’’ dedikten sonra yüzüme bakarak konuşmama müsaade etti.
--Evet, lakin size söz verdiğim için susmak zorunda hissettim kendimi.
--Sözün azı mananın fazlası evladır. Bir söyle pir söyle Adem dinliyorum!
--Bir çeşmede iki söz kafama takıldı.
--Hım?
--‘’ Zayi etme ziyan olursun; damla içinde damla daha derinde ara!’’ Ne demek; bir çeşmede neden bu yazar ki?
Tebessüm ederek yüzüme baktı. Yürümeye devam ederken güneşi işaret ederek:
--Handan ayrılırken güneşe baktın mı?
--Hayır!
--Eğer baksaydın güneş nerde diye, dönüş yönünü bulabilirdin.
-- Tamam da ne alaka?
--Alaka şu ki, güneşi zayi ettin vaktinde ziyan oldu; Güneş sadece ışık kaynağı değildir aynı zamanda aydınlatır. İşte o aydınlık içinde daha başka aydınlıklar var. Eğer damla içindekileri görebilseydin gördüklerinden daha fazlasını bulabilecektin. Aradın mı damla içinde ki damlayı?
Ne diyeceğimi bilemeden karışan kafamla yol almaya devam ederken bir yandan gördüğüm rüyaları anlatsam mı diye düşünürken. Bir ağaç dibinde dinlenmeye koyulduk. Güneş tepemizden geçmiş gölge boyuna göre öğle çoktan olmuştu. Bozuk saatin doğruyu ne zaman göstereceğini bilemesem de güneşle saati tahmin edebiliyordum. Ak Ahmer tekrar sessizliği bozarak yaşımı sordu.
--26, sizin?
--Haddi çoktan aştık. Budan sonra geçen geçti gelen bir diyorum.
‘’Geçen geçti gelen bir!’’
Bu söz Deli Sedri adında bir meczubun hikâyesini hatırlattı. Acaba dedim bu bir kıssa mıydı? Öyle değilse bire bir aynı sözün kullanılabilme ihtimali kaç olabilirdi?
Sedri, sahilde taşların üzerinde otururken onu tanıyan birkaç kişi alay etmek için seslenirler.
--Sedri ne yapıyorsun?
--Dalgaları sayıyorum!
--Kaç tane saydın?
--Geçen geçti gelen bir!
Dalga geçmek için seslenenlere dalgayla cevap verişi delilik mi velilik mi? Ya Ak Ahmer ’in yaşını bu sözle ifade etmesine ne demeli?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.