- 74 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
sünnet ne mi
sünnet ne mi
Kelime anlamı “söz ve haber” olan “hadis” terim olarak, Hz. Peygamber’in sözleri, fiilleri ve onayları (takrir) ile bunların nakledildiği rivayetleri ifade eder. Sünnet ise sözlükte “doğru veya yanlış sürekli takip edilen yol, kanun, âdet” gibi manalarda olup Hz. Peygamber’in söz, fiil ve onaylarının ortak adıdır.
Emevinin tanıttığı sünnetlerin çoğunu Fars reddetti hadislerinde sünnet-hadis uydurma yarışına girdi bu iki ırkçı devlet..
Sünnet adı altında bir hz muhammet tanıtılıyor.Hz muhammet o yaratılmışların en şereflisi Arabın örfüne mı vahye mi elçi
Medine cennetti emevi cehennem etti...Kur’an ilahiydi...Tefsirle-Fıkıhla Fars ve arab tahrif etti.Muta-Kıza az miras tahrif...
Şamanizm tevhid dini olduğu için İslamı en güzel türkler anladı..Marifetullahla ilgilidir"A-Z"dir tefsir-fıkıh kıymeti de...Türkler bir çok fıkıh kaidesini hiç uygulamadılar...Muaviye fıkhı töre fıkhı tefsiri bölgesel tarihsel özdeydi çünkü...Önce farsla birlik oldu emeviye karşı sonra 12 imam inancı zehri yılanı sebebiyle de farsla kavga etti türkler Selçuklu devrinde...Osmanlı Kur’anı marifetullahla tefsire kavuşturdu...fıkhı ise esma ölçüsüne kavuşturdu...İsrailiyattan arablar arındırmıştı tefsiri .Osmanlı arab örfünden arındırdı...Kadızade isyanı bu kavganın sonucudur...
Faize ehven-i şer dedi mi Osmanlı üleması.Haram demey,n ey hocalar bu Osmanlı ülemasına hakarettir.Osmanlı tefsiri fıkhı ölçümüz
Bölgesellik tarihsellik yaşanmışlıklardan çıkarılan dersler ve nehiyler esmaya asilik olmadıkça geçici olarak dinmiş gibi algılnabilir bunları ölçü saymak şeriat saymak hata...esmadır sünnetullahtır ölçüsü İslamın hz Ademden beri nesih var nesh edilenler tarihsel-bölgesl kurallardır zaten esma-sünnetullah ölçü.ölçü nesh olamaz...
Kaybetmekten Korkacağımız Tek Şey Allah’ın Rızası olmalı rasul elçi bölgesinin örfünü tarihinin vasıtalarını seçti diye onlar sünnet olmaz...ölçü olmaz...Ölçü esmadır Allahtır marifetullahtır...ilimdir müsbet ilimdir...yaşanmışlıkların analizinin öğretileridir...
Şeriat kurallarınca İslam’da 18 yaş altında evlilik yasak değildir. Osmanlılar, 1917’de çıkardıkları Hukuk-ı Aile Kararnamesi’nde erkeklerin 12, kızların da 9 yaşını bitirmiş olmaları şartını getirmişlerdir. Fakat bazı İslam toplumlarında sivil yasaya göre çocuk evlilikleri yasaktır.
Önce askerlik sonra evlilik ehven görüldü cumhuriyette çünkü yaşanmışlıklar ehveni öğretir nesh ettirir şeriatın izinlerini.
Peygamberin bölgesel araç-gereçi kullandı diye bu zorunluluk olamaz alternatifi yoktu o araç-gerecin...o tarihde alternatifsizlikten dolayı peygamberimiz tercihler yaptı onlar evrensel ilke olmamalı.zorlama dayatma olur bu...akıl ehveni seçecek güçtedir Cebrail gibidir akıl...vicdan...Efendimizi bölgesl-tarihsel seçimlerle tanıtmayalım...O yaratılmışların en şereflisi...ilk nuru Muhammedi yaratıldı.o ilk o imam o cennete ilk girecek olan elçi...elçilerin serveri...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.