- 131 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Selam Vermeyenlere Gelsin
Selam vermiş ve karşılık alamamışsam,
"muhtemelen duymamıştır." diye teselli ederim kendimi ama kıl olurum. Tekrar yüksek sesle "Selamun Aleyküm !" derim. o zaman cevap vermek zorunda hisseder kendini. Tanımıyorsam adres falan soracaksam aleyküm selam der kendi selamımı geri alıp yola devam ederim. Bu metroda geçerli değil tabi ki. Beş kişiden dördünde kulaklık olduğu için gayet normal karşılarım.
Bazen de ironi yaparım kendi kendime:
+Selamun Aleyküm kolay gelsin!
-...
+iyilik valla senden?
-ha??
hadi arkadaş, kanki falan neyse de müşteri selam verince cevap vermeyen öküzlük abidesi esnaf versiyonu en sinir bozanıdır.
(müşteri selam verince cevap vermeyen esnaf) hemen geri çıkarım bir daha da o dükkana uğramam...esnaf mesnaf tanımam...)))
Allah’ın selamı verildiğinde;
Dikkat edilecek husus , selam üzerinde kalır ki kişinin, çok büyük ayılık olmasının yanında bir de çok günahtır da bu.
Çocukluğumuzda ninelerimiz çok sıkı tembihlemişlerdi bunu bize, selam verenin selamını almazsan çok günahtır demişlerdi.Küs olsan, hasmın olsa bile o selamı alman gerek demişlerdi.
Sonra biz bunu bir kabahat işleyip de kendimize küstürdüğümüz mahalle arkadaşlarımıza karşı kullanmaya başlamıştık. ninesinden tembihi almış tabi arkadaş, selam verirdin, küs olduğu halde almamazlık edemezdi garibim. öyle bir kere de değil yani bir takıyorsun mesela selam vermeye, kabahatini unutturana kadar aralıksız devam ediyorsun. hepsine de cevap verilirdi günaha girmemek için. o derece ihlal edilmez bir kural olarak benimsemiştik.
yaşları küçük iki arkadaş küsmüşler aralarinda şöyle bir diyalog geçiyor
x: - merhaba
y: - ...
x: - merhaba
y: - pardon çıkartamadım.
x: - şey biz mahalleden arkadaştık!
Tripe bak...)))
Konuyu Daha öteye taşırsan
aslında "anlayana" verilmiş bir karşılıktır...
en kötü ve umursamamanın imkanının olmadığı örneği, arkadaş ortamında ne olup bittiğini size sormadan kendince taraf olmuş birisine aranızın bozuk olduğu birisiyleyken selam verdiğinizde kafasını çevirip gitmesidir.ha aynı kişi siz başkalarıylayken kendisini o kişilere adammış gibi göstermek adına utanmadan yanınıza gelir o ayrı.
Selam almamis arkadaşına kendince teselli yöntemi
miyop olduğundan ileri gelebilir)))
eğer slm, nbr ? gibi saçmalıklar yazdıysa normal olandır. Bu da selam vermeyeni destekleyen tip)))
şimdi kimse bana; ya ben umursamam hiç,
onun hayvanlığı bu, demesin boşuna. zira fena olur insan böyle bir şeyle karşılaşınca. kötü hissetmek işte. adam yerine konulmamış gibi. ayıp valla. düşününce bile sinirlendim şimdi. Köfte seni!!!
3.kişinin getirdiği yorumlar
paranoyak şehir insanın birbirine yabancılaşmasına koyulan son nokta. eski bir tanıdığın ukalalığıysa, öküzlük.
hemen ardından bu kişiyi en son ne zaman aradığınızı, kaç zamandır görüşmediğinizi ve acaba arkadaşlık platformunda kırıcı veya ihmalkar mı davrandığınızı analiz ettiren, bu işlem sonuçlandığı anda * çıkan tabloya göre umursama derecesi belirlenerek boşverme veya gönülalma işlemlerinden uygun olanını yürürlüğe koyduran * afallama anı.
Biçaklama sebebi şaka değil ha
bizim amca oğlunun arkadaşını bıçaklaması ile son bulan hadise.
hiç abartmıyorum, bildiğiniz adam bıçaklama. aylarca hapishanede kalıp hakimin sebebine inanmaması yüzünden çıktı. dediğine göre normalde böyle bir sebepten dolayı daha uzun ceza
verirlermiş. hakimin mahkemede gülmesi işine yaramış.
hatta bizim amca oğlunun söz olarak selamı bile olmamış. bizimkisi oturduğu meclise giren bu garibanı görmüş. ondan selam vermesini beklemiş ve akabinde bu olay vuku bulmuş. hikaye kısaca bu kadar. detayı çok su götürür, hiç girmeyeyim.
akabinde her daim ’’asdf... sanki senin nasıl olduğunu merak ediyorum. öylesine selam verdik işte eşek oğlu eşek. ne olur sen de selam versen’’ şeklinde serzenişte bulunurum. tabi ki içimden.
gerizekâlı insanlarla muhatap olmaya çalışılınca karşılaşılan bir durumdur. mesela bizim apartmanın kapıcısı* böyle bir insan. zili çalıyorsun, kapıyı açıyor, öyle bakıyor. insanı mal yerine koyuyor bir de, nasıl bir his anlatamam. ne diyeceğini unutuyor insan o anda. lightsaber’ın icadını bekliyorum artık gereğini yapmak için.
ben: merhaba.
gk*: ...
ben: ???!!!
gk*: evet?(bağırarak)
ben: şey...
bi de bunların yanlarından geçerken
kafasını diğer tarafa çeviren versiyonları vardır.
balık burcu insanlarının yapabilitesi yüksek olan durumdur demis arkadaş ama burcu murcu yok bunnun)
selam veren, daha 2 ay öncesine kadar binbir şerefsizlik yapmış, kazık atmış ve bir o kadar da yüzsüz, kişiliksiz, karaktersiz, küs olunan arkadaşsa (ki arkadaş derken bile tiksindim), gayet normal bir durumdur.. diyollar birileri kesin bu yasamis bunu)))
Baka kalmak
Dumur olmak
Karsisinda patronu olsaydi neolurdu acaba)
• temel ve micheal jackson fıkrasına ( temel in micheal a siktir çekmesi) gibi bişey
selam verirken göze alınması gereken durumdur. hiç almayacak olana hiç verilmemelidir. sadece "selamün aleyküm" bekleyene "selamün aleyküm" denmeli. ya da "herkese" merhaba denmeli.
Almasını biliyorsan yutmasınıda bileceğsin
Arkadaş
Aleyküm selam)))
apartmada tanimadiğimiz komsudur bu. ayni sitede oturuyoruz dürzü bir günaydin de selam ver. yok öküz gibi bakiyor bir de insanin suratina.
bugün bir kızla karşı karşıya başıma gelen olaydır. vedalaşma selamını almamıştır kendileri. enteresandır, metroda kendi çapımda rencide olmamı sağlamıştır. metrodan çıkınca selam vermiş ama ben göremedim orayı, rencide olmakla meşguldüm. bu aralar da gereksiz şeyleri kafaya takıyorum la fikir verdi kiz arkadasindan ayrilacagi zaman selama karsilik vermemistir
Baska frekansta olanlar olabilir
yerinde sıklıkla başıma gelen olay. ya da belki cevap insan kulağının duyabileceği frekansların dışında veriliyor da, ondan duyamıyorum, bilemedim şimdi
sessizce kafa ile verilmişse genelde kafayı tam ayarında sallayamamanın sonucudur.)))
tek kelimeyle ayıptır. Birisi sana selam
vericek adamdan sayacak ama sen onu görmezden geleceksin. tamamen insanın karakteri ve yetişme biçimi ile alakalıdır.
Iste burda devreye selamlaşmq adabini iyi bilmek ögrenmis olmak giriyor
Için biran da haykiriverir
daha da vermem selam dıttttt..." diye içimden sayarım.
Beraber dalalim birader
sen kafayı geçir yanıma gel ben üstlenirim dediğim olaydır.
çok ciddiyim bak. ya da getir beraber dalalım. bana da antrenman olur biraz.
bir de bunun şöyle bir versiyonu var ki ne zaman şahit olsam içimden güler ne zaman başıma gelse fena söverim: selam verilen kişiden beklenen tepkinin alınamaması.
süleyman kişisi sabah işe giderken otobüste telefonunu eline almış güzel güzel haberleri okumakta, sosyal medyada takılmaktadır. harun kişisi otobüse biner, arkalara doğru ilerler "aaa bizim hedenin hödösü süleyman abi değil mi bu?" der kendi kendine ve selam vermek için birpusuya yatar, karşısındakinin açığını bekler. rahatsız etmek de istememektedir bir yandan ama canı da muhabbet etmek istemektedir. süleyman telefondan başını bir anlık kaldırdığı an harun’un dakikalardır beklediği andır.
- (ebleh, hatta biraz daha safsa adeta pişmiş kelle gülüşüyle) selamun aleyküm süleyman abi nassın
+ ...(hymnskm) ooo aleyküm selam harun sağol çok şükür (harun’un hatrını asla ve asla sormaz)
Tekrar telefona dalar...
bizim gibiler de yandan olayı kendince gözlemleyip buraya aktarır.
İç ses :"Neden almadı şimdi bu selamımı"
Belki de ölmüşsündür ve bundan haberin yoktur
Bazi durumlarda cevabi kendim veriyorum
Allahim selamini vermişte almamişsan sıkıntı, gerisini naparsan yap asdf...
Muhtemelen selam veren karizmatik
degildir)))
Selam vermedi diye takıp hiç bir şekilde ne konuşursan konuş cevap vermeyenler de var.
Cevap versen dilinmi kopar...
Herkes istediği gibi cevap verme/vermeme özgürlüğüne sahip sonuçta ama selamın aleyküm diyen bir insana da aleyküm selam dediğinizde diliniz kopmuyor, büyütmeyin lan.
Farzı terk etmektir.
(Vermek sünnet almak farzdır.)
müslüman olmayan biri için sorun teşkil etmez. ama müslüman biri için selam vermek sünnet, almak ise farzdır. selam almayan müslüman günaha girmiş olur.
hem ne demiş barış manço abimiz: " yaz dostum, güzel sevmeyene adam denir mi ? / yaz dostum, selam almayana yiğit denir mi ? "
sonuç: müslümansan almak zorundasın. değilsen sıkıntı yok. tabii selam almaktan nefret derecesinden kaçış,müslümanlardan nefret ettiğinin bir göstergesi olabilir. dolayısıyla içindeki nefretten arın ve müslüman olmasan bile sana esenlik dileyen insanlara yanıt ver. yoksa iyi bir insan olduğun iddiası boş. gerçi öyle bir iddian yoksa sorun yok
Kizilderili misin arkadaş...ugh...
Kasten selam almıyorsa tehlike...muhatap olmaya değmez...
Kovayı küreği kapıp sahilde kuma yaz
"Selam verdim almadı...)))
Derlenmiştir...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.