ADALETİN SAĞI SOLU YOKTUR
İpe un sermede üstümüze yok.Bir harf bile etmeyenler araştırmacı-yazar olmaya kalkınca sadece alfabe değil, yasama-yürütme ve yargı birbirine giriyor.
Bir suç işleniyor.Suçlu aranırken bile siyasete konu ediliyor.İç gücler-dış güçlerden başlanıyor konu dinle alâkalandırılıyor ve Nursi’nin Risalesine bağlantı yapılarak sağcıların ve solcuların diye adaleti parça pinçik ediyorlar.Hiç alakası yokken suçluların abdestinden ,namazından ve dine bağlılığından bahsediliyor.Yeterin..Allah rızası için yeter...
Bir kere İslâm dini belli bir zümreye gelmemiştir.Cihan-şümul bir dindir.En son dindir.Semavi dindir .Hiç bir zulmü, adaletsizliği ve namussuzluğu emretmez ve yapanları da korumaz.Sağ-sol diye de insanları ayırmaz,aralarına nifak sokmaz.
Sağcıyım diyen dini siyasete alet eder.Solcuyum diyen dini siyasete alet edenler tarafından inançsız gösterilir.En hassas zamanda seccade ve tespihle dövülür.Dindarlık altında her türlü pisliği yiyip küçük çocukları katlederler.Ve taraflarca korumaya alınır bu namussuzlar.Sonra abdestten namazdan bahsederler.
Partili Cumhur Baskanı , partili hükümet yokluğunda tek başına yürümeye kalkarsa etrafına da çakallar sürüsü doluşur ise yargıya da halel gelir,din de sömürü aracı olarak kullanılır.Yürütme diye de bir şeyden söz edilemez.Eğitimin içi de boşaltılır.Mankafa insanlar yetişir.Bu da erki olmayan sözde yönetimin işine gelir.
Yüzün üstünde tarikat var.Hepsi ayrı terane.Oysa bir tane Kur’an var.Son din İslâm.Bir tane peygamberi var.Semavi bir din.Yani Allah da bir.
Şimdi; gelelim Şeriat diye dayatanlara.Kendisi İslamı yaşamayan ve yaşatmayan yöneticiler nasıl şeriat ister hiç düşündünüz mü?..Sözlerini dinleyip selahiyetlerini genişletenlere yaşama fırsatı tanıyacak , asıl islamı yaşayanların da hayatını karartacaklar.Şunu rahatlıkla söyleyebiliriz ki;dini siyasete alet edenler dinsizin ve imansızın daniskasıdır.Kendimizi kandırmayalım lütfen.
Atatürk laiklik ile bu noktaya gelinmesini engellemişti.Sömürüleri önlemek adına sözde birimlerin kapısına kilit vurmustu.
Cahiliye dönemi gibi kız çocuğu öldürülüyor.Bağımsız yargı delil toplamaya çalışıyor.Sözde dindarım diyenler konuyu araştıranları sağcı -solcu diye ayırıp sonucu cemaatln risalesiyle bağdaştırmaya çalışıyor.
İNSAF...EL İNSAF...
Efendiler ve ey millet! İyi biliniz ki Türkiye Cumhuriyeti; şeyhler, dervişler, müritler, mensuplar memleketi olamaz. En doğru ve en hakiki tarikat, tarikat-ı medeniyedir. Medeniyetin emrettiğini ve talep ettiğini yapmak, insan olmak için kâfidir.
M.KEMAL ATATÜRK
YORUMLAR
din denilen garip bir cendere
ve siz de farkındasınız eminim ki kurtaramadığınızdan o karanlıktan kendinizi
çokça güzellemelere isteyerek ve bilerek malzeme olduğunuzu usta...
ve çünkü,
" aşk deyince kalem elden düşüyor" dizesinden daha güzel ve ince bir satır düşmeyince ben denilen bencilin aklına, tek satır ve susmak ya da coşmak
Allah ile başlayıp Ata ile bitirmek satırları...
biz de " gerçeğe huuu " demişliklerini bildiklerimden büyüklerimin, sustum tam da burada.
eyvallah.
Yazar arkadaşı kutluyorum. Günümüzün karanlık yüzünü tekraren hatırlattıyor. Bizim millet ve hatta koca İslam dünyası İslam'ı öz kaynağından anlamaya çalışsaydı yeryüzünde ne mezhep kalırdı ne cemaatler. Hz. Muhammed, son günlerinde Allah'ın ipine sıkıca sarılın ayetini hatırlatmıştı. Dinsizleri dinsizlikle-ateistlikle suçlayanlar dini siyasete ve ticarete alet ettikleri için asıl kendi inançlarını sorgulasınlar. Bazı deist arkadaşlarım var, insani yönden böyle müslümanların yanında pür-ü ak. Saygılar selamlar.