- 116 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Muhtaçlık ile Samed esması bilindi...
Muhtaçlık ile Samed esması bilindi...
Yaratılan esmaya tecelliğahtır aynadır...gölge gibi işarettir..."Kendini bilen Rabbini bilir gölge varlıktır insan ...Ayna varlıktır..emeanetçi varlıktır...Biz OLur Allah yarattıkları ile değilse görev apamaz yaratılan İlahi irade izin verir emreder nehyeder rızasını belirtir göreve davettir bu yaratılanı"Arıya vahyetti "göreve
davettir bu...Biz Olmak yani
Bilinmek istediğini hadis-i kutside de belirtmiştir Allah:“Ben gizli bir hazine idim; bilinmek istedim, mahlukatı yarattım.” (Acluni, Keşfü’l-Hafa, II, 132)
Evet...bu hadise hadis değil diyenlerin arlığını biliyorum ve onlara diyorum ki:Böyle bir hadis yok diyen deme hadis yoksa tefsir var...bu söz tefsirdir tahrif değil.Bit’at dedin Tahrif olmayan tefsirlere neden...
Bilinmek istediğini ayettede bildirmiştir yüce Allah işte ayet: "Ben cinleri ve insanları yalnız beni tanıyıp kulluk etsinler diye yarattım." (Zariyat, 51/56)
Yüce Allah bilinmek istediğini belirtiyor işte:Kâinatın yaratılışında, âdeta sonsuz / sayısız olan varlıkların nizam ve intizamında görülen sayısız hikmetler, gözetilen sayısız gayeler olduğunu salih akıl salih vicdan okuyor...
Şeytanın hz Ademe musallat olması ile tevvab bilindi...Yaşanmışlıklar esmanın bilinmesi amaçlıdır...Yaşanacaklar da...şer sandıklarımızın hayır olduğunu yaşanaklar öğretecektir...Hak yol ne yaşanacaklar öğretecektir aslında dünyada yaşananlar da hissttirmektedir "HAK YOLU"...
Muhtaçlık ile Samed esması ve Razzak esması bilindi
Esmalarının bilinmesine göre düzenlenmiş varlıkta ki sistem..."Allah bilinmek istedim ve yarattım"buyurmuş.denilir.
Muhtaç-muhtaç olmayan üreyen-yaratan zıtlık var her şeyde.Rahman İçindir KAHHAR-Latif esması.Şeytan-adem ile.Tevvab bilindi ya
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.