Yıldızlı Pekiyi
Ay’ın en iyi dostlarıdır. Gökyüzünde kımıldamadan dururlar.
Bir gün onlardan biri olacağını, bilir ve dertleşirsin. Elektriği kullanmak dışında alıp vermen gerekir. İşin içinde alıp verme olunca da ticareti iyi bilmek gerekir. Çarpılmak duygularını kör etse de göze alınmalıdır. Çarpıldığındaysa şansın varsa ve üç rakamının uğuruna inanıyorsan, çoğalacaksın demektir.
Sokak aralarında ses çıkaran torpille, yaşamında ses çıkartacak torpilin farklı olduğunu ve küçük bir şey olmadığını bilmen gerekir. Torpilin sessizce atıldığını ve de korkutma amaçlı kullanıldığını anlaman, gücü hakkında ve yaşantında doyurucu zamanlar geçirmeni sağlar.
Ekmeğe yağ sürmekle çekmek arasındaki farkı, ezbere bilmelisin. Yağ sürmenin basit bir iş ama yağ çekmenin zor olduğunu fark etmelisin. “Yağcılarda inecek var.” Sözünü ruhuna ve gönlüne işlemelisin. Bir yandan onları işlerken, diğer yandan da gereksiz olan gururunu ve kişiliğini köreltmelisin.
Genel kültürün önemi olmadığını bilmelisin. Bahis listesindeki takımlardan, magazin kısmı olan gazetelerde ve dergilerde yazılanlardan haberdar olmalısın. Televizyon başındayken dizini dövmeden, dizileri aksatmadan seyretmelisin ki kafan dağılsın. Ters yönü tercih etmemelisin. Sana ne kadar ters geleni düz görmeyi önemsemelisin. Ters kelimesinden sert kelimesi çıktığını görmelisin. Yumuşak başlı olmanın, beynini taşıdığın kafatasının sertliğiyle ilgisi olmadığını anlamalısın.
Bütün bunları yaptığındaysa; düşünmeden, sıkıntıya düşmeden, bir yerlerinde bir şey çıkmadan, yumurtaları kapılara yollamadan, gününü gün ederek, altınları da zahmetsiz ve yorucu olmadan toplarsın.
-Pekiyi
-Yok. Yıldızlı pekiyi.
Oğuz Tepe
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.