- 199 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
12 EYLÜL KARANLIĞI
12 EYLÜL KARANLIĞI
"Çocuklarım benim dallarım, torunlarım ise meyvelerim; onlar daha tatlı oluyor" derdi babam.
Yine " Hayatta en değerli varlıklarım, çocuklarım; onlar yaşadıkça ben varım" diyen de Aksu Köy Enstitüsü 1950 yılı mezunu olan ilkokul öğretmeni babam Ramazan Aktaş’tır.
Yine Bir 23 Nisan Bayramında, Antalya Fatih İlkokulu’nda öğretmen olarak görevli iken, bir traktörün römorkuna kendi yaptığı büyük bir dünya küresinin eksenine bir çocuğu oturtup, bir bez afiş üstüne " Her çocuk bir dünyadır" yazıp kortej yürüyüşünde büyük beğeni toplayan eylem 26 yıl ülkeye öğretmen olarak muhtelif köylerde ve kentte hizmet sunmuş olan babama aittir.
Eğitim ve öğretimin kalitesinin giderek düşmesi sonucu, insan kalitesi de yaşam kalitesi de güzel ahlak erdem ve bilgi ve bilinç de üretim de toplumsal biçimde ekonomi ile birlikte çökmüş durumda.
Bu gün 12 Eylül, ülkemizin geleceğine damga basan baskı şiddet ve zulmün kontrolden çıktığı bir dönemin 44. yıldönümüdür.
12 Eylül’ün benim için en mutlu yanı ilk kızımdan doğan torunum Elif’in bir 12 Eylül günü (2009) doğmuş olmasıdır.
Antalya Bilfen Lisesine geçen yıl tam burslu olarak girmeyi başarıp bu yıl 10. sınıfı okumaya başlayan torunum Elif’in doğum gününü bu duygular ile kutlarken ne yazık ki tüm ülkeyi derinden sarsan N. G. olayının en acı hüzünlerin burukluğunu aynı anda birlikte yüreğimde duyumsuyorum, kanayan toplumsal vicdandır bu gün. Ama her türlü şiddete kine ve zorbalığa karşın ülkemiz bu günleri de toplumsal çalkantılar içerisinde aşarak daha özgür ve mutlu günlere çocuklarımız sayesinde kavuşacaktır umudumu koruyorum henüz.
Babamın anılarını yazdığı "Karanlığı Delen Işık" adlı kitabındaki, ışıklı özgür düşünceler içerisinde, geleceğimiz, çocuklarımız sayesinde aydınlık günlere kavuşacaktır.
Bilgiyle, sevgiyle, adaletle hep birlikte çağdaş uygarlık düzeyine bir gün mutlaka ulaşacağız ve bunu da aşacağız..
Tüm çocuklarımıza yeni eğitim ve öğretim yılında başarılar diliyorum
Bu duygu ve düşünceler ile 12 Eylül karanlığına son diyorum.
Saygılarımla...
Şaban AKTAŞ
12.09.2024- 09.12
Görsel: Şaban AKTAŞ
İğde Ağacı