- 491 Okunma
- 7 Yorum
- 5 Beğeni
Cemaate değil Narin e soralım
Narin e yapılan vahşet için herkes yazıyor , söylüyor , çiziyor , imam soruyor cemaat yanıt veriyor Güvenlik önlem alıyor , savcılar soruşturma yapıyor , yetkililer açıklamalarda bulunuyor vs. vs.
tamam da nasıl olması gerektiği , neler yapılması gerektiği konusunda bir fikir beyanı kimsede yok
yani Şimdi Narin cenazesinde imam cemaate soruyor Narin i nasıl bilirdiniz ? cemaat iyi bilirdik diye yanıt veriyor ; imam devam ediyor Narin den razı mısınız ?
cemaat razıyız diyor , imam devam ediyor , hakkınızı helal ediyor musunuz ? , cemaat helal olsun diyor . İmam devam ediyor biz razıyız Allah da razı olsun !
Şimdi burada bir iki yüzlülük yok mu nasıl Allah razı olacak !
Allah bu olanları görmüyor mu ? ve siyasetle ne ilgisi var ? kim neyi çarpıtıyor 8 yaşında bir kız çocuğu katlediliyor ise imam ve cemaat bu katledilen çocuğun toplumsal tepkisinin hesabını sormalı ,
İmam sorsun bakalım Allaha o burada yaşananlardan razımı ?
8 yaşında çocuğun mezarının üzerine gelinlik koyuluyor yakışıyor mu ?
neden okul önlüğü koyulmuyor , 8 yaşındaki çocuğun yaşam hayali gelinlik mi yoksa okul önlüğümü ?
hele de o komanda lar Narin öldükten sonra mı güvenliğini sağlıyorlar dirisinin can güvenliğini sağlayamadın mı bari ölüsünün güvenliğini sağlasınlar mı diyelim
çözüm yazalım çözüm bu toplumun hafızası nerede bu Narin olayı tek mi ? Kars da , Mersin de , Erzurum kısa süreler önce benzer olaylarda ne yapıldı ?
ne yapılması gerekirdi onları söyleyelim , Cahil toplumların başına bir felaket geldiğinde ya Allah tandır yada tuzağa düştük diyerek asla ve asla kendini sorgulamaz , bir vicdan muhasebesi yapmaz ,
eğitimli ve insanı toplumlarda ise her felaketten sonra nerede hata yaptık nedir eksiğimiz diye yollara düşer kendini sorgular , careler arar , bizde ne güvenlik kalmış nede adalet bir birini kandırmaktan , kendimizi aldatmaktan başka hiç bir şey yapmıyoruz , yapamıyoruz , aydınımız bile suya sabuna dokunmadan bir şeyler yazıyor.
Önce esas Müslüman lığın gereği olan Narin nin katledilmesinden Allah razı mı değil mi , diye Allaha soralım , sonra Narin e dönelim kızım sen bizden razı mısın diye soralım ? Bu nasıl bir aymazlık , bu nasıl bir vahşet , nasıl bir rahatlık , bu yaşananları izleyenlerin , görenlerin , tanık olanların aklına ya ;;; ya bu dinde bir yamukluk var yada bu uygulamada , yamukluk var demez mi ? dinde bir yamukluk olamayacağına göre , yamukluk bizde değil mi ? yani uygulamada değil mi ?
Uyanalım gayrı uyanalım
Narin kızım ! bizi af et , bütün insanlığın adına senden Özür diliyoruz , bizi bilgisizliğimize , düşüncesizliğime , merhametsizliğime , adaletsizliğimize bağışla yavrum sana kıydık .
İbrahim Kurt
Melekler Çiftliği
YORUMLAR
Ben de yazıyı okuyup üye olayım dedim.
Melek Narin’e Allahtan rahmet diliyorum.
Sayın yazar Ülkemiz 100 yıldır Demokrasiyle yönetiliyor.
Demokraside
Kişi Hakları
1. Yaşama hakkı
2. Kişi dokunulmazlığı
3. Kişi hürriyeti ve güvenliği
4. Özel hayatın gizliliği ve korunması
5. Yerleşme ve seyahat hürriyeti
6. Din ve vicdan hürriyeti.
7. Düşünce ve kanaat hürriyeti
8. Bilim ve sanat hürriyeti
9. Basın ve yayınla ilgili hürriyetler
10. Toplantı hak ve hürriyeti
11. Mülkiyet hakkı
12. Hak arama hürriyeti.
13. Temel hak ve hürriyetlerin korunması
Tüm dünyada bu kadar kadın cinayeti, masum çocuk cinayetlerinin önüne geçilemiyor .
Tüm dünyada “DEMOKRASİ UYGULANAMIYOR’ deseniz daha iyi değil mi?
Hocaya takılmanız anlamsız geldi.
İbrahim Kurt
Baştan söyleyeyim 8 yaşında bir çocuğun öldürülmesi ile dini ya da başka herhangi bir ideolojik örtü ile kapatamazsın. Aynaya bakmaya utanmalıyız. Narin ne ilkti ne de son. Nasıl olsa yeni bir çocuk katline dek bunu da unuturuz. Daha öncekileri de unutmadık mı? Bu yüzden hiç kimse masum olduğunu iddia etmesin. Hepimiz reziliz, hepimiz ahlaksızız, hepimiz iğrenç bir canlıyız. Topumuz geberip gitsek de kopsa keşke kıyamet!
''ya bu dinde bir yamukluk var yada bu uygulamada , yamukluk var demez mi ?''
Buraya gelecek olursak Dünya üzerinde Şeriat ile yönetilip cennetin yaşandığı bir ülke var mı? Dünya üzerinde dini sırtına geçirip öfke saçmayan örgüt var mı? Dünya üzerinde dini cüppe edinip insanları sömürmeyen tarikat var mı?
Eğer yoksa o zaman bu dinin uygulaması hangi yüzyılda ve nerede doğru şekilde kullanılmıştı? Toplumsal infial yaratmayan, kadın ve çocukların güvende olduğu, aşağılanmadığı, çocuk yaştan itibaren cinsel obje gibi sunulmadığı, özgürce yaşama hakkının olduğu, insanların ahlak kurallarını önemseyerek yaşadığı, başka dinlere saygı gösterilen ( mesela ezidi olduğu için tecavüze uğrayıp katledilmediği) dini toplum nerede? Yoksa din tam olarak hizbullah mı, hamas mı, ibda-c mi, deaş mı? Dini liderler gerçek anlamda humeyni mi, eşref gani mi? Tüm dinlerin doğup yeşerdiği Ortadoğu neden yüzyıllardır bataklık gibi ve kabuslarla dolu? Hata nerede veya kimlerde?
Afganistanda yaşamak ister misiniz? Bunu kendinize sorun!
Sevgilerimle...
İbrahim Kurt
Saygıdeğer hocam,
Narin yavrumuz öldürülmesi bir vahşettir...
İnsanlıktan basınını almamış amca denen yaratık ifadeleri utanç vericidir..
Eğitim den geri kalmış bu bölgeleri devletimiz yetkileri ciddiyetle takip etmelidir..
İnsanların TV ve magazine döndürdüler..
İmam ve o köydeki öğretmenler e , ilçe kaymakamına büyük görevler düşüyor.
Aile yapıları bozukluğu gözlemledik..
Psikolog ve sosyolog araştırmalı o beldeleri ve başka yerleri de ..
Adalet gecikmeden verilmelidir.
Gerekirse suçlu idam edilmelidir..
TBMM idam yasası çıkartılmalıdır..
Yazınız için tebrikler hocam.
Başka kaybolan çocuklar da ulusal medyadan okuyoruz....
Bu toplum böyle değildi.
Aileden sorumlu bakanlık yetkililerine de buradan seslenmek gerekiyor..
Eğitim öğretim yılınızı başka olaylar olmasın dileğimle selamlarımı iletiyorum.
Şahin Güneş
İbrahim Kurt
İbrahim Kurt
Çok güzel özetlemişsin hocam gerçekleri duyarlı yüreğine sağlık selamlar
İbrahim Kurt
"ya bu dinde bir yamukluk var yada bu uygulamada , yamukluk var demez mi ?"
Evet, denilebilir.
"dinde bir yamukluk olamayacağına göre , yamukluk bizde değil mi ? yani uygulamada değil mi ?" diye sormuşsunuz, bence en büyük yamukluk dini anlama ve yorumlama şeklinde. Ya dini hiç bilmiyoruz, ya da herşeyi yanlış biliyoruz. Bence bir ihtimal daha var, neden mükemmel olan din uygulamada bu kadar çok yanlışlara yol açıyor, ya da bu kadar çok yanlış anlaşılıyor, burada da bir sıkıntı yok mu?
İbrahim Kurt
Kesinlikle haklısınız değerli müdürüm, ancak işte genel olarak toplumumuzun geldiği noktayı göstermesi açısından da önemli bir kriter yani riyakarlık ve iki yüzlülük, bir de bu riyakarlığa iki yüzlülüğe karşı oluşan haklı bir öfkeye kin ve nefrete benzer duygu ve düşüncelerle kaleme alınmış bu paylaşımı ve değerli şairi tebrik ediyor esenlikler diliyorum değerli müdürüm.
Bu ve benzeri olaylar bir yönüyle de insana yaşadığımız toplumun işte ruh hali dedirtiyor. Katledilen o masuma Allah'tan rahmet, değerli kalem sahibi şair üstadım size esenlikler diliyorum kaleminiz daim ilhamınız bol olsun. Selamlar.