HAKKINI VER
Yazılıyor her sözün.Kayda geçiyor her anın ey insan.Eğer Müslüman isen bilmen gerek..
Şartlar diyorsun, şartlara uymayan sen...Farzlar diyorsun, farzları hafife alan sen.İmansız İslam olmaz, izansız da ibadet olmaz.
O zaman başla amentüyle.Yürekten inandım de sırala; ben inandım Allah’u Teala’nın meleklerine, kitaplarına peygamberlerine, ahiret gününe, kadere, hayır ve şerrin Allah’tan geldiğine iman ettim. Öldükten sonra dirilmek haktır, gerçektir. Ben şahadet ederim ki Allah’tan başka ilah yoktur.
Gir O kutlu kapıdan .Farzlar kutlu yapıdan .Otuz iki farz ;
İmanın şartları (6), İslam’ın şartları (5), Namazın farzları (12), Abdestin farzları (4), Guslün farzları (3) ve Teyemmümün farzları (2) olmak üzere toplamda 32 farzdan oluşur.
Namaz için abdest gerek.Farzını yerine getirerek alınan abdest ile farz olan namaza durmak ne büyük bir bahtiyarlık!..
Namazın dışındaki farzlarından sonra beni en heyecanlandıran nokta niyet ..Namaza niyet...
Kıblye yönelip diyorsun ki; durdum divana uydum Kur-an’a...Anlamını bir düşün istersen..Kimin divanındasın sen!...Kur’an kim tarafından sana gönderildi Müslüman?..Erimez mı samimi müslümanın yüreği ?...
Kıyamdasın..O heyecan..O ayağa kalkış..Huşu içerisinde Allah’a yöneliş...
Ve Kıraat...
Okuduğun Sübhaneke duası ,Fatiha ve zammı sürenin anlamını biliyorsan eğer durur mu gözde yaş ?..Yukarıya doğru kalkar mı baş ?..
Allah’ım! Sen eksik sıfatlardan pak ve uzaksın. Seni daima böyle tenzih eder ve överim.
Hamd, Âlemlerin Rabbi, Rahmân, Rahîm, hesap ve ceza gününün (ahiret gününün) maliki Allah’a mahsustur. (Allahım!) Yalnız sana ibadet ederiz ve yalnız senden yardım dileriz. Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet; gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil.Amin..
Namazı huşu ile kılan müslümanın ayağı kayar mı?.
Otuz iki farz dindir.Allah’ın emridir.Sarf ettiğimiz her bir harfin vebali vardır.
Rab’im nefesimizi Hak Din İslam üzerine alıp vermeyi nasip eylesin.Amin.
YORUMLAR
Burada yazılanlar İslam'ın temel nitelikleridir. Çoğumuz biliriz veya bildiğimizi sanırız. Ama 32 farzı kim toparlamış bilmiyorum. Öyle gelmiş öyle gidiyor. Ama 32 farzın içinde bulunmayan öyle hükümler var ki, Allah korusun.
Örneğin kul hakkı yememek.
Şehit olan bir sahabenin cenazesinde herkes imreniyormuş merhuma, doğrudan cennete gidecek diye.
Ama peygamberimiz demiş ki, "Hayır ben onun için cehennem görüyorum"
"Nasıl olur ya resul, bu şehittir." dediklerinde.
"Evet ama çalıştığı iş yerinde devlete ait mir miktar malı zimmetine geçirmiş"
Görüldüğü gibi kul hakkından kurtuluş yok, şehit olunsa bile...
Ya gıybete ne diyelim!
Yine sahabeden birinin "Ya resul, doğru olsa da mı bir insanı eleştirmeyeceğiz?" diye sorduğunda.
"Zaten yalan olursa bir iftiradır" der. Böylece iftiranın gıybete göre kat kat fazla suç olduğunu belirtir.
günümüzde devlet malını anasının ak sütü gibi yandaşlarına yediren ve iftirayı siyasi unsur kabul eden sözde Müslümanlar acaba bunların hesabını nasıl verecekler?
Paylaşım için teşekkürler Emine Hanım.
Saygılar...
Her saniyemiz kayıt altında, bunun bilincinde olan insan, Müslüman, günahlara meyil eder mi? Etmemesi lazım ama, hafife alıyorlar, sudan bahanelerle insan öldürenler, hem dünyalarını hem de ahiretlerini yakıyor. Kur'an'ı okuyalım anlamaya çalışalım anlamını, nerede ne demiş Rahman Ve Rahim olan. Otobüste giderken, parkta otururken, yatarken ayakta veya okuyun kardeşim okuyun ve okutun ki embesiller çocuklarımızı bizi zehirlemesin... Kutlarım yürekten...