AZİZ TÜRK MİLLETİNE
OKULLARIN AÇILDIĞI ŞU GÜNLERDE AZİZ TÜRK MİLLETİNE
Bizler Türk milleti olarak bu kin ve nefret besleyenlerin adınızı eserlerinizden, devrimlerinizi zihinlerimizden, sevginizi gönüllerimizden silme gayretlerine hiçbir zaman müsaade etmeyeceğiz. Ey Atatürk Türk milletinin atası olarak emin olabilirsiniz.
İç ve dış mihraklar bu kötü zihniyetler kendi kin ve nefret batağında eskiden olduğu gibi her zaman boğulup yok olacaklardır. Yaktığınız aydınlanma ve muasır medeniyete erişme ışığını hiçbir güç söndüremeyecektir.
Türk halkı asla buna müsaade etmeyecektir. Sahte dindar ve kendi milletine kin duyan nesiller yetiştirmeyeceğiz. Demokrasinin kökleştiği diktaya ve faşizme kapalı bağnazlık ve yobazlıktan arınmış bir ülkeyi ileri daima ileri taşıyacağız. Atanın Türk gençliğine emanet bıraktığı bu cumhuriyeti onun talimatları ile kollayıp koruyacağız. Emanetine asla hıyanet etmeyeceğiz. Edenlere etmeye çalışanlara da fırsat vermeyeceğiz. 09.09.2024 tarihinde yeni tedrisat dönemi için açılacak okullarımızın bütün yurdumuzun tüm öğretmenlerine ve öğrencilerine hayırlı olmasını diliyorum. Ebediyete göçüp giden tüm eğitim ve aydınlanma emekçisi öğretmenlerimiz de minnet ve saygıyla yad ediyorum. Tüm öğretmen ve öğrencilerimizin başarılı bir yıl geçirmelerini temenni ediyorum.
Bu sözler okula başlayan Türk öğrencilerinin ve onların öğretmenlerinin düsturu olacaktır. Hepsini saygıyla selamlıyorum.
Durmuş Karabağlı