- 290 Okunma
- 4 Yorum
- 3 Beğeni
TÜRKİYEDE KÜLTÜREL ÇÜRÜME
TÜRKİYEDE KÜLTÜREL ÇÜRÜME
1-Göçmen mülteci kültürü
2- Kara para aklama kültürü
3-Gayri meşru nikahsız yaşama kültürü
4-Vergi vermeden vergiden kaçma vergi silme kültürü
5-Dolandırıcılık kültürü
6-Çalışmadan para kazanma (Z kuşağı) kültürü
7-Mafyalaşma kültürü
8-Alış verişte pahalı satma kültürü
9-Madde bağımlılığı kültürü vb.
10-Naylon fatura halayali ihracat kültürü
Malesef ülkemizde bu mikrobik kültür çeşitleri hattinden fazla oluştu çekilmez hale geldi. Düzeltile bilir mi? Hayır çok zor toplumun yozlaşması demek Kültürel çöküntü toplumun çökmesi demektir. Z.DERİN
YORUMLAR
Değerli yazar dost, ülkemizin temel çürüme dinamiklerini gayet güzel tespit etmiş. Bugün yaşadığımız sıkıntıların ana sebebi sıralanan çürümelerdir. Son cümlelerinizde "Düzeltilebilir mi?", "hayır", "çok zor" diyorsunuz. Hayır demek imkansız demekse; çok zor demek imkansız değil demektir. Yine de disiplinli, devlet aklına ve tecrübesine sahip kadroların işbaşına gelmesiyle bu sorunların yakın dönemde olmasa da uzun bir vadede bu sorunların çözülebileceğine inanıyorum. Yeter ki, şu çürük kafalı zihniyetlerden arınabilelim. Yazınızı beğendim. Saygılar.
Değerli üstadım, niyetiniz belli çünkü paylaşımın başlığı "TÜRKİYE DE KÜLTÜREL ÇÜRÜME" diyerek doğru bir başlangıç yapılmış ancak alt başlıklarda "Göçmen mülteci kültürü" vb. ifadeler kullanılması doğru değil gibi. Aslında bunlar göçmen veya mülteci de değil onlar kaçkın veya sığınmacıdır onun için bu alandaki çürümeye kaçkın sığınmacı sorunu/çürümesi demek lazım yazıya o çürümelerin kültür olduğunu ifade edilmesi ise çok çok yanlıştır. Çürüme alanları olarak ifade etmek daha doğrudur. Ama yine de bir sorunun çürümenin ortaya konulması anlamında elbette emeğe teşekkür etmek lazım. Hatta bu çürüme alanlarını AHLAK VE TOPLUM SOSYAL YAŞAM ALANINDA ÇÜRÜME SORUNU diyerek daha da çoğaltmak mümkündür.
Kaleminiz daim olsun. Tebrikler.