- 103 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
BİLGİYİ EYLEME DÖNÜŞTÜR
Ne yazık ki sadece bilmek, değişim için yeterli olmuyor. Bilmek, ilk adımı atmak için önemli bir başlangıç, ancak bu bilgi eyleme dönüşmediğinde, arzu edilen değişim gerçekleşmiyor. Bu durum, insanın kendisiyle olan mücadelesinde en sık karşılaştığı zorluklardan biridir.
Alışkanlıklar, özellikle zararlı olanlar, zihinsel ve duygusal bir bağımlılık yaratarak, bilinenin aksine hareket etmeyi zorlaştırır. Sigara gibi alışkanlıklar, sadece fiziksel değil, aynı zamanda psikolojik bir bağımlılık yaratır ve bu bağımlılıktan kurtulmak, bilgi kadar irade ve kararlılık da gerektirir.
Bu süreçte, bilmenin ötesine geçip, bu bilginin gereğini yapmak, hem sabır hem de kendini tanıma gerektirir. Bilgi, harekete geçmek için bir temel sağlar, ancak bu temeli güçlendirmek için irade, azim ve doğru stratejilere ihtiyaç vardır. Alışkanlıkların kırılması, küçük adımlarla, kararlı bir şekilde ilerlemeyi gerektirir.
Kendine karşı dürüst olmak ve neden bu alışkanlıkları bırakamadığını anlamak, bu yolda önemli bir adımdır. Ayrıca, destek almak, motive edici hedefler belirlemek ve gerektiğinde profesyonel yardım aramak da bu süreci kolaylaştırabilir.
Sonuç olarak, sadece bilmek yeterli değil; bu bilginin gereğini yapabilmek, yani bildiklerimizi hayata geçirebilmek, gerçek değişimi ve gelişimi sağlar. Bu yolda atılan her küçük adım, uzun vadede büyük farklar yaratacaktır.
Selda İyiekmekci (Erdoğan)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.