- 118 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
DERT ETME
Derdim var sanırsın dert görmeyince, derdim var sanırdım derdini dinlemeyince.
İşin mi yolunda gitmedi, dert değil. Zaman halleder, bir hal çaresi bulunur.
Hasta mısın? Dermansız değilse dert etme; iyileşir, görmemişe dönersin.
Borcun mu var, taksitlerini mi ödeyemiyorsun? Mutlaka bir çare vardır! Ertele, yapılandır; gün ola harman ola, kul sıkışmayınca hızır yetmezmiş, belki de yanı başında bekliyordur. Hele bir soluklan, dert etme!
İflasa mı gittin, işsiz mi kaldın? Sağlığın yerindeyse dert etme! Gün doğmadan neler doğar, Allah bir kapıyı kapatırsa bir başka kapıyı açar, kulunu rızksız bırakmaz; ama gayreti elden bırakma! Dertlenmek derde deva olmaz.
Çalışansın, bir pozisyon bekliyorsun, ama olmadı. Olmayanda da hayır vardır, belki daha iyisi seni bekliyordur; çabayı elden bırakma, yürümeye devam et, elbet bu yolun bir menzili vardır. Allah kulunu yolda koymaz!.
Emeklisin, hayat şatları ağır, geçinmekte zorlanıyorsun. Elbet dert edersin, etme! Talep et, gayret et, sesini duyur ama kendini sağlığından etme, sağlığın yerindeyse dert etme! Kara gün kararıp kalmaz. Her gecenin bir sabahı, her darlığın bir ferahlığı vardır.
Dert ettiklerimi dert bilirdim, değilmiş meğer. Hepsi bir bir çözüldü, çözülmeyen unutulup gitti.
Elinin ermediği, gücünün yetmediği dertlerin olmasın yeter ki! Ya olursa! Olur, olabilir... Umutsuzluğa kapılma, mücadeleye devam et. Her yolu dene, bilene danış, eşekten düşene sor; kader gayrete aşıktır, unutma!
Elinden geleni yaptın, tevekkül et! Kader çizginde ne varsa onu yaşarsın. Bakarsın, Yaradan gayretlerini dertlerinin çözümüne vesile kılar!
Hayat yolculuğu; tekdüze değil, inişli çıkışlıdır. Bu yolculukta zorluk, keder, sevinç, mutluluk iç içedir. Kederleriniz az, mutluluklarınız bol olsun.
Pes etmeyin, gayret edin, mücadele edin; ama isyan etmeyin!
Hayat böyle bir şey...
MehmetAkpınar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.