- 292 Okunma
- 1 Yorum
- 5 Beğeni
YALAN SÖYLEYEN ALİ
Bir varmış bir yokmuş, evvel zaman içinde kalbur saman içinde uzak bir ülkede Ali adında bir çocuk yaşarmış. Ali her seferinde yalan söylermiş. Yalan söylediği için de kimse Ali’ye inanmazmış. Bir gün Ali’den annesi Melike hanım bakkaldan ekmek alıp gelmesini ister. Aliye ekmek parasını verir ve Ali koşarak dışarıya çıkar. Arkadaşlarının mahallede oyun oynadığını gören Ali heyecanla yanlarına gider ve onların oyununa katılır. Arkadaşları oyunları biter bitmez bakkala giderler ve kendilerine yiyecek bir şeyler alırlar. Alide annesinin verdiği ekmek parasını harcar oracıkta. Annesi Ali’ye seslenir eve gelmesi için. Ali eve gider ve ekmeğin olmadığını fark eden annesi Aliye ekmekler nerede diye sorar. Ali ise annesine ekmekleri aldım fakat oyuna dalınca koyduğum yerde bulamadım der. Annesi yalan olma ihtimalini göz önüne getirir ve bakkala gidip sorar. Bakkal Ali’nin bisküvi aldığını söyler. Anne yine oğlunun yalan söylediğini öğrenince çok üzülür. Annesi Ali’yi yanına çağırır ve ona yalan söylemesinin hem çok ayıp olduğunu hem de günah işlediğini söyler. Ali annesine söz verir, bundan sonra asla yalan söylemeyeceğine. Ali okula gider ve okuldan eve döner derken sınav günü gelip çatar. Ali sınava girer fakat sınava çalışmadığı için sınavda da başarısız olan Ali eve gelir. Annesi sorar sınavının nasıl geçtiğini Ali ise çok güzel geçtiğini ve sorularız zaten basit olduğunu söyler. Annesi bu cevabın karşısında sevinir. Ali yine yalan söylemişti. Sözünde durmayan Ali sene sonu geldiğinde karneler verilir. Ali sınıfta kalmıştı ve eve nasıl gidip Annesine bu durumu açıklayacaktı. Evet yalan söylemenin sonuna gelmişti. Ali evin yolunu ağır ağır yürüyerek tutmuştu. Evinin kapısı önünde duraksayarak düşündü ve doğruyu anlatmayı tercih etti. Eve gidererek Annesine sarılarak özür dileyen Ali olanların tüm gerçeğini anlatarak, söylediği yalanların sonucunda sınıfta kalmıştı ve pişmandı. Söylediği yalan bu kez kendine zarar vermişti. O günden sonra bir daha asla yalan söylememeye karar vermiş ve öylede hayatına devam edip dürüst biri olmuştu Ali. O halde siz siz olun asla yalan söylemeyin.