- 496 Okunma
- 11 Yorum
- 6 Beğeni
BU SİTE BİZiM
Bu site yazmak, okumak isteyenlerin en iyi imkânları bulduğu bir liman.
Yazdıklarımız okunuyor, yazılanları okuyoruz. Seslerini duymasak ta, yüzlerini görmesek yazanlarla “Dost. Kardeş, arkadaş” oluyoruz.
Edebi değeri olsun olmasın her yazı değerlidir, bir emek ürünüdür. . Hiç birimiz “En iyi benim “ iddiasında değiliz.
Her gün iki şiir bir yazı güne geliyor. Çok güzel, teşvik edici bir uygulama.
Bazen yazarız ağrı dağından kar getirir, bazen de yazar, bir karış su da boğuluruz.
Ama yazarız.
Yazarlık onulmayan tatlı bir hastalıktır çünkü.
Yazarlık ekmek arası bir buçuk döner değildir.
Yazarlık DE FAKTO (Ben yaptım oldu) demek de değildir.
Yazarlık duygu ister, gözlem ister, emek ister, kural ister.
Toplum kuralları belirli bir deneyimden sonra geçerlilik kazanmıştır.. Edebiyatta da bu böyledir. İmla kuralları, cümle yapısı, konulan işaretler iş olsun diye konulmamış, uzun deneyimlerden sonra yürürlük kazanmıştır.
Adı EDEBİYAT olan bir sitemizde, noktadan sonra küçük harfle başlayan bazı yazıların güne geldiğini görüyoruz.
Bütün Dünya’da noktalama işaretleri yazının ve yazarının ne demek istediğinin anlaşılması için önemliyse nasıl oluyor da noktadan sonra küçük harfle başlayan yazılar günün yazı seçile biliyor.
On beş senelik deneyimlerime dayanarak konuşuyorum. Bu site özgür bir sitedir. Herkes konu EDEBİYAT’sa fikrini açık açık ifade eder. Şu anda benim yaptığımda bu zaten.
Belki bu yazım silinir ya da ipim çekilir.
CANINIZ SAĞ OLSUN…
YORUMLAR
Sevgili dostum, dostlarım ; ben de bu güzel sitenin en eskilerinden biriyim. Çocukça heves ve heyecanla ve de acemiliklerle başladım burada yazmaya. Buna rağmen çok güzel tepkiler de aldım, eleştirildim de. Her ne kadar mutlu eder gibi görünen diğerleri olsa da, en acımasızca ya da nazikçe eleştirenlerin asıl yararını gördüm. Bu gün yıllar öncesine göre bir kaç adım ilerleyebildiysem eğer, bunu daha çok beni eleştirenlere, hatamı söyleyip düzeltmeme, kendimi geliştirmeme sebep olanlara borçluyum. Sırf yorum alabilmek için, bir çok yazı ve şiire okumadan yorum yapan çok arkadaş var, onlar kendilerine , siteye ve herkese zarar veriyor. Ben bu yüzden yorum yapmaktan kaçınıyor hatta bu yüzden siteden uzak bile kalıyorum. Lütfen, kendimizi geliştirmek, bir adım olsun ilerlemek ve ileride adımıza yazar, şair denilmesini istiyorsak, eleştirilere açık olalım. Kimseye aldatıcı, sahte yorumlar yapmayalım. Sahte değil, gerçek dostlar olmaya çalışalım. Saygılar.
Fikret TEZEL tarafından 4.9.2024 11:19:00 zamanında düzenlenmiştir.
Bir siirin anlamı ve estetiğı kullanılan noktalama işaretlerinden çok..
imge ile ses ile ve dizelerle şekıl kazanmali diye düşünüyorum.
Şiir.bitip incelemeye alindiginda en çok
Şiirin icerigi estetigi üzerinde durulur.. noktalama
Isaretinden çok şiirin anlamıdır kendisidir bence..
Sadece bir virgül eksikligi
Anlamini degistirebiliyor ..
Boyle cümlelerde dikkat gerek.
Bence şiir noktalama işaretlerinden bağımsız olarak varlıgını sürdürebilir..
Selamlar,
Berker ra na
Ifade özgürlüğü .
En iyi şekilde ifade etmeye kanalize olunduğunda ihlal olabilir
Bazıları bunu bilincli yapıyor zaten
Özgünlük açisından
Sayfa yöneticileri, de şairlerin bu secimlerini koruyor bence.özgün yazım tarzlarını yani.. imlaya sıkı sıkıya bağlı.kalinmamasi 7
Yönetimin tecihi..
Bugüne değin imla yüzünden anlayamadigimiz yaxilar olmadi..bence
Ancak özgün olmayan yazilarda profesyinelligi arttirmada
Dıkkat edilebilir diye düşünüyorum.
Berker ra na
Hece siirlerinde profesyonel yazılarda dikjat edilmeli
Kural çerçevesinde yazıldigindan imla devreye girmeli
imla eksikligi olumsuz etki yaratir dil bilgi yetersizligi hoş durmaz..
Serbest şiir veya yazıda adı üstünde serbest yapı bağımsız..bir anlatim bicimi
Birbirini götürüyo ifade serbest birakilmiş.
Bilinçli esneklik
Elleriyle imla değmeden hazirlanip sunulmus gibisinden..
Güzel günler dilerim
ben eleştirdiğiniz konuya değil - zira buyuk harf konusunda elestirinizin hedefinde olabilecek bir üyeyim- ancak "yazım silinebilir" kısmına takıldım.
kimseyi üzmeden incitmeden fikrinizi yazmışsınız sayın hocam. bunda nasıl bir rahatsızlık olabilir ki?
umarım yazınızın altinda güzel fikirler okuma imkanımız olur.
teşekkürler.
Bedri hocam, güzel bir konuya değinmişsiniz. Bu sitede çok değerli insanları tanıma fırsatımız oluyor. Çok kaliteli eserler okuyor ve faydalanıyoruz. Eserin iyisi kötüsü olmaz, zira o eserlerde göz nuru ve emek vardır. Hatalar görülür ve düzeltilir ve daha iyi eserler çıkar ortaya. Edebiyat hocamızın bir sözünü hatırlattınız bana. Konu imla kurallarıydı. Hocamız demişti ki; "imla kuralları trafik kuralları gibidir. Trafiğin düzenli akışını sağar." Cümlelerde noktalama işaretleri cümlenin net anlaşılmasını sağlar: "Oku da adam ol, baban gibi eşek olma" ile "oku da adam ol baban gibi, eşek olma." arasında ciddi farklar vardır. Sağlıkla kalınız.
Edebiyat kurallarına uyarak yapıldığı zaman daha güzel. Burada hepimiz dost arkadaş kardeşiz kırmadan dökmeden incitmeden birbirimizi edebiyat yapalım. Edebi kurallara ve imla kurallarına uymayan, tanınmış bir şairin şiirini benim diye yazan bir kaç tane angutun dışında iyidir edebiyat da Edebiyat Defteri de lay lay lom yazanların, buraya sevgili bulmak için gelip iki üç şiiri laf olsun diye asanların zaten şansları yok... Güzel bir yazı kutlarım Abim...
Sizi bu yazıyı yazmaya iten tartışmayı takip etme şansım oldu. Benim de dikkatimi çeken konulardan biridir bu: Dilbilgisi kurallarını bilmemek, bildiğinde de önemsememek (Sizin tartıştığınız yazar bu ikinci grubun B kategorisinde, kasıtlı olarak kullanmayanlardan). Açıkçası bunun üzerinde çok da durmuyorum. Siz bir yazı yazmışsınız, noktadan sonra büyük harfla başlanması üzerine, şu ana kadar gelen üç yorumdan ikisinde cümleler küçük harfle başlıyor.
Beni asıl üzen sizin bu yazınızda gördüğüm ama şu anda toplumda hakim olduğuna inandığım yaklaşım.
'Belki bu yazım silinir ya da ipim çekilir.'
Eleştirmek o kadar kötüleniyor, eleştirenler de o kadar sindiriliyor ki ufak bir eleştiride en kötüsünü bekler oluyoruz. Siz çok sade bir şekilde 'Yazmanın da kuralları vardır. Yeni cümleye büyük harfle başlamak da bunlardan biridir' demişsiniz ve yazınızın silinebileceğini düşünüyorsunuz. 'İpim çekilir'den de herhalde maksat kitlesel karalamaya hedef olacağınız olmalı. Bütün bunların da insanların hobi amaçlı, amatör olarak yazdıkları bir site içinde olmasını bekliyoruz (Açıkçası site yönetimi bu konularda gayet hoşgörülü; içiniz rahat olsun).
Hoşgörüsüzlük günlük hayatın merkezine oturmuş durumda. Çok basit yorumlar için insanlar, neyse ki şimdilik kelime anlamıyla değil, linç ediliyor. İşte bu yüzden de dilbilgisi kurallarının hiçe sayılması ilk elde bana o kadar önemli gelmiyor. Bu arada sizin yazınızda da iki yerde yan yana iki nokta '..' kullanımı var; onu da hatırlatayım.
Herkesin yazmaya, diğerlerini okumaya ve eleştirmeye devam etmesi dileğim ve saygılarımla.