- 86 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kur'an şifadır iddiası nasıl izah edilmeli...
Kur’an şifadır iddiası nasıl izah edilmeli...
Kur’an şifaya vesiledir.İşte hadis:’Bir kimse Kur’ân’ı vesile ederek Allah’tan şifa istesin de Allah ona şifasını vermesin; bu mümkün değildir. ’(hadis)
Kur’an şifadır
Biz Kur’an’dan öyle bir şey indiriyoruz ki, o müminler için bir şifa, bir rahmettir; zalimlerin ise sadece ziyanını arttırır. (İsra/82)
Bir önceki âyette geçen hak kavramı Kur’an’ı da kapsar. Çünkü Kur’an’ın getirdiği din hak din, verdiği bilgiler doğru bilgiler, çağırdığı yol doğru yoldur; ahlâk ve yaşayışta da doğruluğa ve dürüstlüğe çağırmakta ve böylece bütün yönleriyle bâtılı ortadan kaldırmaya yöneltmektedir. Bu sebeple de Allah âyette Kur’an’ın getirdiklerini müminler için “şifa ve rahmet” olarak nitelemiştir. Müfessirler genellikle Kur’an’ın şifa ve rahmet oluşunu mânevî anlamda açıklamışlardır. Buna göre Kur’an’da şifa vardır; yani o, iman, amel ve ahlâka ilişkin mânevî hastalıkları iyileştirir, müminleri bunlardan korur; kalplerden cahillik örtüsünü kaldırır, Allah’ın varlığı ve birliği konusunda kuşkuları ve tereddütleri giderir. Kur’an’da rahmet vardır; yani Kur’an kısaca din ve dünya hayatının doğru, sağlıklı ve güzel olması için gerekli bilgiler içerir; hakkını vererek okuyanlara büyük ecirler kazandırır, Allah’ın mağfiretine ve hoşnutluğuna lâyık kılar; Kur’an müminler için güçlükleri kolaylığa çevirir, kusurları giderir, günahları siler (bk. Kurtubî, X, 322; Şevkânî, III, 286). Kur’an’ın şifa oluşu, öncelikle bu mânevî anlamdadır; ancak tıbbî tedavi ile birlikte veya tıbben tedavi imkânının kalmadığı durumlarda Kur’an’ın bedenî ve psikolojik hastalıklar konusunda şifa verici tesirinin olabileceği yolunda yorumlar da yapılmaktadır (meselâ bk. Kurtubî, X, 322-327; Elmalılı, V, 3195).
Âyette Kur’an’ın “zalimlerin de sadece ziyanını arttıracağı” ifade edilmektedir. Buradaki zalimlerden maksat, kör bir inat ve şuursuzlukla İslâm ve onun içerdiği hakikatleri reddederek bunun yerine başta şirk olmak üzere yalan ve düzmecelerden ibaret olan bâtıl inançları koyanlar, bunlara inanan putperestler ve benzerleridir. Bunlar için Kur’an’ın şifa ve rahmet kaynağı olması şöyle dursun, onlar Kur’an’ın beyanlarına rağmen sapkın inanç ve davranışlarında direnmeleri sebebiyle mânevî yönden kendi zararlarını daha da çoğaltırlar.(Kur’an Yolu Tefsiri Cilt: 3 Sayfa: 515)
Sosyal yapımızın şifasıdır Kur’an...
Ahlaksızlığa devadır Kur’an zina sosyal hayatı bozar...faiz kardeşlik duygusunu bozar...Oruç evliliği rıza için yap der.rızkı da rıza için ye der...İhlaslı insan nefsine cahilliğe son verir bu aile ve toplumu kavileştirir...enfal/65. ayet müşrikten iki kat güçlü ol paralı ol ikikat silahlı ol emri verir...kavi bir ümmet oluşturur...
Mağlubiyete devadır Kur’an...İslam...deneyler tasdikler bu kanaati...Manevi yönden müşrikten iki kat silahlı olan bir ümmet güven verir..."Beka sorunu olmaz ümmetin...Kur’anla eğitilmiş bir ümmet olursak
Evet...KUR’AN kalplerde olan şirk, küfür, nifak, isyan,haset, bilgisizlik, huzursuzluk ve güvensizlik gibi hastalıklara ŞİFA’dır...
Efendimiz (a.s.m.) şöyle buyurdu:
’Ey Allah’ın kulları! Tedavi olun. Cenâb-ı Hak her dertle birlikte şifasını da yaratmıştır. Yalnız bir derdin devası yoktur; o da ihtiyarlıktır.’ denenmiş öğretiler sunar Kur’an bu da gerçekçi dürüst düşünce sahibi kılar insanı hayallere kendini kaptıran saf insanlar yok olur toplumda...fala inanan insanlar yok olur...sarhoşlar da sağlam toplum fertleri oluşturur Kur’an çünkü...
’Cenâb-ı Hak verdiği her hastalık için bir de ilâç yaratmıştır.’ hastalıklara sabırlı dayanıklı insanlar oluşturur Kur’an...Kaliteli insanlar oluşturur...mesleklerinde de uzman insanlar oluşturur...müşriklerle yarışları vardır Müslümanların çünkü...İla-i kelimetullah davası sahibidir her Müslüman...Tebliğcidir kötülükle kavgalıdır...
’Derdi veren Allah dermanı da verir.’
İslam maddi ve manevi temizliğe çok önem veriyor...hastalıkların önü kesiliyor böylece...’Biz Kur’ân’dan öyle âyetler indirmekteyiz ki, mü’minler için şifa ve rahmettir. Zalimlerin ise ancak sapıklı-ğını arttırır.’ Sosyal hastalıktır her sapıklık...lgbt gibi.Ticarete de sınır koymuştur ….kuralsızlık yoktur İslamda batı ülkeleri günümüzde İslama benzer...İslam ülkeleri başıboştur.günümde.Kur’anın şifa olduğunu sosyal kurallar dini olduğunu Kur’an okuyalarbilir ancak
Sebb-souç öğrti Ku’an bu şifadır derde...çözümdür...deneyleri öğretir Kur’an sünnetullahı esmyı deneyleri öğretir ilimdir...her sıkıntı için çözüm ur’andadır..usaya as nuha gemi hz İbrahime tpa snek destek oldu ...der hzEyba kaplıca deva ldu der...deney öğreten bir kitabtır Ku’an ...çözüm öğreten kitaptır..şifadır olumsuzluklara ve beden ruh soyolojik hastalılara da kimyasa matamatiksel manık ile vicdanı-klı dakorr kur’an...şifadır Kur’an...
Eve... Ruhânî hastalık, sapık inanç ve kötü ahlâktır. Sapık inanç ve çirkin huyların akıl ve kalblere attığı şüphe ve kirleri Kur’ân temizler ve tedavi eder. Bedenî hastalıklara şifa olması da, Kur’ân’dan okunan bazı âyetler, başka yerlerde şifası bulunmayan pekçok hastalıklara deva olur. Şu hadis-i şerifte ifade buyurulduğu gibi, ’Bir kimse Kur’ân’ı vesile ederek Allah’tan şifa istesin de Allah ona şifasını vermesin; bu mümkün değildir.’
Bediüzzaman’ın da dediği gibi, ’Kur’ân hem zikirdir, hem fikirdir, hem hikmettir, hem ilimdir, hem hakikattır, hem şeriattır, hem sadırlara şifa, mü’minlere hüdâ ve rahmettir.’
Nazaayetidiye bilinen ayt var...bir çok hastalığa denenmiş ve iyi elmiş ayetler var ben denylere inanırım...denemeliyiz dua ayetlrini...fayda sağlamazsa terk etmeliyi...ama o dua ayetlrinn eylem hal düşünce duyg olarak yaşanmasıdır asıl şifa veren...unutma
Kur’an şifadır çünkü deneydir öğretileri.sünnetullahtır esmaya ecdedir... ilimdir nurdur gönüllere akıllara vicdanlara... toplumun gönlü olmalıdır…. beyni de vicdanı da Kur’an asıl şifa o zaman...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.