- 105 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BÜROKRASİDE MUHAKKAKLİK SORUNU
MUHAKKİKLİK SORUNU
Bildiğiniz gibi memurlar hakkında disiplin soruşturması yapılırken önce bir muhakkik atanır. Muhakkik bir ön rapor hazırlayarak karar verecek kurula sunar ve kurul memur hakkında disiplin cezasına ya da disipline yer olmadığına karar verir.
Bazen öyle soruşturmalar olur ki bu inceleme yaklaşık bir yıl sürer. Bu durum bazen memurun kendi işini yapmasını bile aksatabilir. .. Ancak memur kendi işini aksatma lüksüne bile sahip değildir.Bu görev nedeniyle ailevi durumu sıkıntıya giren memurlar biliyorum.
Memur kendine verilen muhakkiklik görevini kabul etmeme yetkisine de sahip değildir.
Ne yazık ki memur bu iş için bir ücret de almamaktadır.
Kendi işinin yanında memura yüklenen ekstra işlerden dolayı ücret verilmemesi çok ağır bir sorun teşkil etmektedir.
Muhakiklik görevi üst amirin takdirine dayalı olduğundan
Bazı memurlar sürekli bu görevi üstlenmek zorunda kalmakta vebu iş adeta Angarya’ya dönüşmektedir.
Bir memur nasıl ki zaruret hali dışında bilirkişilik görevini kabul etmeme yetkisine sahipse muhakkiklik görevi de rızaya bağlı olmalı yahut bir ücrete tabi olmalıdır.
Soruşturmanın sonunda disiplin cezası uygulandığında muhakkiklik ücreti ceza uygulanan memurdan tahsil edilmeli, ceza verilmemesi durumunda hazineden ödenmelidir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.