- 168 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AZ KALDI!
AZ KALDI!
Neyi yer isek biz oyuz; enerji kaynaklarımız besinlerin yanı sıra hava toprak, su ve ateştir. Yaşam tümüyle enerjiden ibarettir.
Fakat son yarım Yüzyıldır dünya genelinde besinlerin genleriyle bilinçlice oynanmış ve insan saglıgına zararli G.D.O. lar ile hormonlu besleniyoruz, hem biz hem de besinlerimiz saglıkli değil.
Nasıl ki insanlar obezite sorunu yasıyorsa yediğimiz 10 - 12 Kg. lık kavun karpuzlar da aşırı kilo ile karşı karşıyalar. Insan vücudu neyi canının çektigini biliyor.
Doğuştan itibaren beslenme alışkanlıklarımız bizim geleceğimizi ve düşüncelerimizi madden ve manen bi/çimlendiriyor!
GDO lu ürünler tatsız tuzsuz ve yenmiyor. Kocaman bir kavunu bir defada kesip yiyip bitiremezsiniz. Zorunlu kalanı buzdolabına koyuyoruz. Ama inanın benim canım bir daha o kavunu yemek istemiyor çünkü tadı yavan ve doğal değil. Üstüne toz şeker sepelesen bile yenilmiyor..
Yerseniz küçük ve yaklasik 30 - 40 yildir serada yetiştirilen Israil kavunları da var(!) Yakında cevizde de bu sorunu çokça yaşayacağız. Şimdiden ABD’ den alınan ceviz satılıyor marketlerde..
Oysa doğal olan besinler anında zevkle, iştahla yeniyor. Midemizin de aklı var!
Üreticinin elinde tarlada satılmayan kavun karpuz hikayesine bu açıdan bakmayı da ne yazık ki çoğumuz düşünemiyor.
Hani o leziz kıraç kavun karpuzlarımızın tadı şeker gibi Kırkağaç kavunlarımız, Ankara kavunları, Adana Karpuzları nerede?!
Domates biber patlıcan salatalık ve kabakta aynı sorunu yaşıyoruz.
İnsanın gözünü para hırsı bürüdüğü için az topraktan daha fazla kiloda ürün hasat etmek istiyoruz. Sonuç her yönüyle içler acısı hüsran!
Çekilen emeklere çiftçiye üreticiye yazık, onu alıp yemeye calışıp yiyemeyen bize, verdigimiz paraya yazık!
Köylü çiftçi üretici emeğinin, tüketici de y/emeğinin karşılığını ve tadını alamıyor.
Dolayısıyla her şey israf oluyor.
İki yakamız bir araya gelmez bu gidişle ve kazanan işbirlikciler ile "Hibrit Tohum" alıp satanlar olur, o kadar !
Ey baştakiler;
Aç gözlü olmayın, gözü açık olun!
Ne halt yediğimizin biz farkındayız, siz de bu gerçeğin farkına varın, yoksa hep birlikte göçüp gideceğiz!
Az kaldı...
Şaban AKTAŞ
29 Ağustos 2024 - 11.02
Görsel: Şaban AKTAŞ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.