- 94 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
NEYZEN TEVFİK.
NEYZEN TEVFİK KİMDİR?
Neyzen Tevfik, 24 Mart 1879 tarihinde Muğla’nın Bodrum ilçesinde dünyaya gelmiştir. Babası Samsun ilinin Bafra İlçesinin Kolay kasabasından Bodrum Rüştiyesi (Ortaokulu) kurucu öğretmenlerinden Hafız Hasan Fehmi Efendi, annesi Bolu merkez Müstahkimler Köyü eşrafından Hatipoğulları’ndan Emine Hanımdır. Aile soyadı kanunu sonrası Hasan Fehmi Bey’in isteği ile Kolaylı soyadını almıştır. Tevfik Kolaylı İptidai mektebini (ilkokul) ve rüştiyeyi Bodrum’da bitirmiştir. Babasının tayini çıkması ile İzmir’in Urla ilçesine taşındılar.
Ney ile Tanışması
Tevfik, lise tahsili için yatılı olarak İzmir İdadisine başladı. Ama burada geçirdiği sara nöbetleri için ve doktorunun rahat hareket etmesi gerekir tavsiyeleri nedeniyle okulu bıraktı. Urla’da bir berber olan ve Mevlevi çizgide hayatını devam ettiren Kazım Efendi dükkânında Ney üflerken Tevfik duyuyor ve bu Tevfik’in ney ile tanışmasına sebep oluyor. İlk nota derslerini ve usulleri Berber Kazım Efendi’den alıyor. Kazım Efendi, Tevfik’teki cevheri keşfederek kendisini İzmir Mevlevihane’sinden neyzen başı Cemal Bey’e gönderdi. Bodrum’da yaşadığı yıllarda saz şairlerinden etkilenen Tevfik burada şairlik yönünü de geliştirdi. Meşhur hiciv (yergi) şairi Eşref, Ruhi Baba, Tevfik Nevzad, Abdulhalim Memduh, Tokadizade Şekib ve Bıçakçızade Hakkı gibi devrin meşhur şairleriyle de burada tanışma fırsatı buldu. İlk şiiri 13 Mart 1898 tarihinde “Mukteseb” dergisinde yayınlandı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.