Yük Taşıma
Yük Taşıma
Canını sıkma olur böyle şeyler derler. Daha ötesi sıkı can iyidir, kolayca çıkmaz diye söylediklerinin üzerini soslayarak güzelleştirmeye çalışırlar. İmtihandır, sabretmen lazım ise başka bir teselli şeklidir. Oysa bunları bende biliyorum, bir başkasının aklına ihtiyacım yok ki! Kel kafanın içi akıl dolu, bıraksan memleketi bile çok kolay ve çokta güzel idare eder gider. Asıl mesele söylenen sözlere değişik anlamlar yükleyip konuşmamak için sudan sebepler üretebilmek. Böyle maharetleri olan insanlara üzülüyorum. Onca bahaneyi, onca mazereti nereden bulup getirebiliyorsun mübarek. Çantanda onca ağırlığı nasıl taşırsın, hiç mi üşenmezsin? Ön yargılarını, bahanelerini, sevimsizliğini, delilsiz ve belgesiz yargılamaların sonucu verdiğin mahkumiyet kararlarını at gitsin. Belki yükün hafifler, belki değil kesin hafifler. Bir adım at, ileriye doğru yürümeye başa, karşından gelene bir merhaba de, bir günaydın de. Bir çocuğun başını okşa, bir hayvana yiyecek veya su ver. Bir ağacın gövdesine sırtını daya gölgesinde ayaklarını uzat otur. Gelip geçenlere tebessüm et, bak göreceksin ki hiçbir şey kaybetmeyeceksin. Başının ağrısı geçecek, kelebeğin uçuşunu, arının ayaklarındaki polenleri gördüğünde keyif alacak, bu zamana kadar ben ne yapmışım diye yaptıklarından pişmanlık duyacaksın.
Ayrı bir bütçe ayırıp para vermeniz gerekmiyor, denemesi bedava.
...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.