- 91 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Enfal/65.ayeti iki müşrike denk ol dedi...
Enfal/65.ayeti iki müşrike denk ol dedi...
Sabırlı ol dedi bu ayet...iki müşrike denk ol dedi parada sana-i de teknoloji de silah gücünde...değilse Galib gelinmiyor çünkü...sabırsızdır dayanıksızdır iki müşrike denk olmayan mü’min...farkın yok müşrikten üstünüm deme bari...
Aynı parayı kazanan müşrikle mü’min denk değil.Bir mü’min müşrikin iki katı kaznmaya teşvik edildi(enfal/65)Osmanlı bunu yapamadı emevide yapamadı batıda aldıklarını verdi...hz Ömer iranı aldı sonradan gelenler verdi...enfal/65.ayetin istediği sabır nasib olmadı mü’mine…
Hasta babasına bakana ücret ödeyen devlet...yıkılmayı beklesin enfal/65.ayetteki sabra sahib mü’minler yetişteremediyse...gideri çok geliri aynı çünkü...sömüren-semiren bir müşrik millet var karşında ve Allah adil.
Enfal/65. ayete göre yaşamadık.emevi Osmanlı da haçlıya karşı sonunda mağlup oldu...sömürdüler semirdiler enfal/65. ayeti yaşamadan galib gelinemezdi...malubiyet gecikmeden geldi işte...ayetlere keyfi manalar verdik deney-tecrübe asisi manalar...İhlas suresi"Oğul"ifadesinin sınırlı kullanımına karşı değil...ayetleri doğru anla...Aile-şirket hukukunda ortaklık vardır sahiblik vardır"Oğul" ifadesine Kur’an sınır istemiş.Denklik yoktur"Baba-oğul"denk değil...12 imam da"Oğul"ifadesi gibi sınırlı manaya hapsolmalı...değilse şirktir"şefaatçi"makamı da.bağımsız mkam yoktur İslamda.kursallık takva Allaha bağımlıdır...
Şhadet getirene sabırlı dedik ama enfal/65.ayet bizden gerekli sabrıisedi.deey-tecrübe de sünetullah da sma da arklı sabır gerekiyor üstünolmnız çin edi...uymadık...
Gidere göre gelir..ilkesi bozuldu emevide de Osmanlıda a...Faize düşman sabırlı olmalı iki müşrik kadar kzanmdıkça faize"ehven-i şer"dedirtir hayat...
Düşük zam aldım dedi emekli...enfal/65.ayetteki sabrı göstermed...günümde
Düşük zam aldım dedi yeniçeri dünOsmanlıya...enfal/65.ayetteki sabrı göstermedi...dün
Düşük zam aldım dedi tımarlı...enfal/65.ayetteki sabrı göstermed...dün tımarlı kapatılınca eşkiya oldu.müşrik kadar bile kazandracak bir meslek bulamadı
Düşük zam aldım dedi esnaf...enfal/65.yetteki sabrı göstermedi...günümde
Düşük zam aldım dedi çiftçi...enfal/65.yetteki sabrı göstermedi...günümde."Faiz haram ama mağlup oldu imanın sabrın...
Düşük zam aldım dedi öğrtmen de...enfal/65.yetteki sabrı göstermed...günümde.Faiz haram ama mağlup oldu sabrı..nefsi eğitimsiz nefsi nefsi levvamedir..kamil nefis yok...
Zina haram ama mağlup oldu imanın sabrın...
İçki haram ama mağlup oldu imanın sabrın...gençlerin...
Mesleksizlik de haram müşrikin iki kat kazandırmayan mesleklere devam bile hram enfal/65.ayete göre...ama mağlup oldu imanın sabrın...
Hz Ali devlet ailsi devleti elinde tusaydı farklı olurdu kıymetli mslekler işler üretilirdi...dilenclk haram ama mağlup oldu imanın sabrın...Üet dilenci...iki kat kazadıraak kaliteye riştirmeliyi geliştirmeliydi mevcut meslkleri..ilahı geliştiremedi osmanlı.nasılsa galib geliyorum dedi...süveş kanlı hz Ömerle tamir başlanmıştı devam ettimedi Osmanlı...hanlar hamamlar ipek yoluna apıld o yolda miyadını doldurdu yen alternatif üretilmedi...kazanç imkanları yok oldu silah icat oldu mertlik de bozuldu cesaret önemini yitirdi...sabırlılık başka kazançlarda gösterilmeliydi şehitolmkta aranmamalıydı zafer...Gazeli de şehitlikte aramasın zaferi...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.