- 84 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Dertlerin Önemi
Yattığın yerden güneşi göremezsin, zorlanman gerekir. Gecenin karanlığına sabretmen, o karanlıkta var olmaya çalışan aya şükretmen gerekir. Bazen olmaz o ay. Karanlıkla başbaşa kalırsın, zaman geçtikçe kendini gösterir yavaş yavaş, sonra da yine kaybolur. İmtihan sürecidir bu. Allah şu misafir olduğumuz dünyada hiçbir zaman tam karanlıkta birakmadigi gibi, tam aydınlıkta da bırakmaz. Hiçbir durum sonsuza kadar sürmez.
Günün aydınlığından sonra güneş batar ve başlar karanlık. Karanlık, gecenin şerri, devam eder de eder, sonra tam gecenin en karanlık vaktinden sonra, güneş yuzunu gösterir. Yavaş yavaş doğar insanın kalbine. İnsanın yapması gereken, yerinden kalkıp perdeleri açabilmektir. Eğer yerinden kıpırdamadan, içindeki karanlığı aydınlatamaz.
İnsan nimeti elinden gitmedikçe çoğu zaman değerini anlayamaz. Bu yüzden Allah, yokluğu tattırır ki, varlığın değeri bilinsin. Varlığın değeri bilindikçe İnsan, hamd ve şükür ile Allah’a teşekkürünü belirtir. Olmayanın halinden anlar, yardım da bulunur. İşte Allah kalpleri böyle aydınlatır.
"Demek ki gerçekten her zorlukla beraber, bir kolaylık vardır" İnşirah/5
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.