Neyiz, Ne Biliyoruz
Biraz da zor suallerle beyin jimnastiği yapmanın faydalı olacağına inıyorum.
Aşagıdaki sorular Platon ve Aristoteles gibi ünlü filozofların bile düşüncelerini kışkırtacak nitelikteki felsefi sorulardır.
Buyurun, birlikte düşünelim, tartışalım!
***
1-Sanat ve felsefe arasındaki fark nedir?
2-Adınız kişiliğinizi de etkiliyor mu?
3-Pinokyo "Artık burnum uzayacak" derse ne olur?
4-Paralel evren var mıdır, varsa nerede?
5-Evcil hayvanınızın sizin için bir adı olduğunu düşünüyor musunuz?
6-Neden hiçbir şey yerine bir şey var?
7-Ayna ne renktir?
8-Neden kendimizi gıdıklayamıyoruz?
9-Zaman bir yanılsama mıdır?
10-Fakirler genellikle zenginlerden daha mı mutlu?
11-Pizza yuvarlakken pizza kutusu neden kare şeklinde?
12-Köpekbalığının ağaçtan daha yaşlı olması nasıl mümkün olabilir?
13-Boks ringi neden yuvarlak değil de kare şeklindedir?
14-Her şey sanat olabilir mi?
15-Zaman neden sadece ileri doğru akmakta?
16-Resimler dikdörtgenken, kamera mercekleri neden yuvarlaktır?
17-İnsanlar uykularında esniyor mu?
18-Neden buzdolabında ışık var ama dondurucuda yok?
19-Sizce, hangi hayvanlar insanlarla aynı sevgiyi hissetmekteler?
20-Neden hem el hem de ayak parmaklarımız 10’ar tanedir?
Not: sorular alıntı, çeviri ise benimdir.
H. Korkmaz 25/8*24 Sthlm
YORUMLAR
Değerli arkadaşlar,
Anlaşılacağı gibi, buradaki hiçbir sorunun cevabına vakıf değilim.
Soruların her biri beni de çok düşündüren, ama içinden çıkamayacağım nitelikte.
Maksat, bu enteresan suallerin üzerinde durmak, düşünmek, hatta gülümseyerek yetersizliğini kanıksayabilmek ve belki de araştırmaya koyulmaktır.. :)
Hepinizin güzel katkısı için çok teşekkür ederim.
Selamlar, saygılar, sevgiler.
Not: en kısa zamanda, yine konusu felsefe olan, başka sorularla geleceğim.
Tüya tarafından 26.8.2024 21:56:33 zamanında düzenlenmiştir.
Güney
Sanat aklın sınırlarını aşma halindeki estetiksel boyutu sezgi, duygu, duyu ve hayal gücünü kullanarak imgeler aracı ile görünüşe getirme ve aktarma aracı diyebiliriz. Ama felsefe böyle değildir. Akıl ile evreni, insanı ve evrenle - insan arasındaki ilişkisini araştıran bir bilimdir. Kısa bir şekilde ifade etmeye çalıştım.
Aslınsa paralel evrenler çok güzel ve ilgi çekici bir soru. Bu soru için "Mr. Nobody" filmi izlene bilinir.
Sevgi ve saygılarımla.
3, 4, 7, 8, 9, 11, 15, 17 ve 20. sorular ilginçti gerçekten hatta bir tanesini üstümde denedim ve kendimi gıdıklamaya başladım ve inanır mısın güldüm de:)
Abuzer'e sordum sen kendini gıdıklayabiliyor musun? "Hayır" dedi ama isteseydi o da gıdıklardı. İkinci diretmem de "kendimi niye gıdıklim ki!" dedi. Üçüncü ısrarımda "O da nerden çıktı? Durduk yere kendimi niye gıdıklim?" dedi. Burdan şu sonuca vardım ben de; insanlar kendini gıdıklayamıyor değil, gıdıklamaya itecek bi nedenleri, istekleri yok, yani saçma ve absürd geliyor bu eylem...
Gerçekten de beyin jimnastiği, senin de emeğine sağlık. Yarın tekrar sorucam bu soruları kendime.
Teşekkürler canım
Sevgiler çokça...
Gülümseten ve düşündüren bu soruları cevaplamak için bir hayli zaman gerekir diye düşünüyorum. Birkaçına muziplik olsun diye bir cevap vereyim: Boks ringi yuvarlak değildir çünkü *oksör savrulduğunda top gibi yuvarlanmasın. Her şey sanat olabilir mi? Bu muziplik değil ama geçen süreç içinde her şeyin sanat haline dönüşebileceğini düşünüyorum. Eskiye her dönüş, çağımızda moda veya yenilik olabiliyor. Zaman bana sanki bir yanılsama gibi geliyor. Ufak bir fikir jimnastiği yaptırdın yazar dost. Emeğine selam.