- 138 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
KIRMIZI KUŞ
Kırmızı Kuş
Şehrin griliği, güneşin bile nüfuz edemediği bir örtü gibi üzerimize çökmüştü. Betonarme binalar, gökdelenler, asfalt yollar, her şey, birbirine benzeyen, cansız, ve soğuk bir gri tonunda boyanmıştı.
O griliğin içinde, ben, bir çocuk gibi, kaybolmuştum. Hayatın anlamını arıyordum. Anlam, sanki bir kırmızı kuş gibi, gözümün önünde uçup gidiyordu. Onu yakalamaya çalışıyordum, ama o, her zaman bir adım önde, her zaman ulaşılmazdı.
Bir gün, o griliğin ortasında, bir kırmızı kuş gördüm. Gerçekten kırmızıydı. Kanatları, güneşin batışını andıran bir kırmızılıktaydı. O, gri binaların arasında, bir ateş gibi parlıyordu.
Kuş, bir balkonun demirlerine kondu. Ben, onu izliyordum. O, sanki beni görüyordu. Sanki, benimle konuşuyordu.
"Ben, hayatın anlamıyım," dedi kuş, sessiz bir sesle. "Ben, bu griliğin içinde, parlayan bir umudum."
Ben, kuşa baktım. Gözleri, parıldıyordu. O, sanki bir bilge gibiydi. Sanki, bütün sırları biliyordu.
Kuş, bir an için sessiz kaldı. Sonra, kanatlarını açtı ve uçtu. Uçarken, bir kırmızı iz bıraktı. O iz, griliğin ortasında, bir an için daha parladı, ve sonra kayboldu.
Ben, kuşu izliyordum. O, sanki bir rüya gibiydi. Bir an için, gri şehir, renklendi. Bir an için, hayat, canlandı.
Ve sonra, o, gitti.
Ben, tekrar griliğe gömüldüm. Ama, bu sefer, bir fark vardı. Artık, yalnız değildim. Kırmızı kuş, bana bir umut bırakmıştı.
Kırmızı kuş, hayatın anlamıydı. O, her zaman, bu griliğin içinde, bir yerlerde, parlıyordu. Ben, onu aramaya devam edecektim. Ben, onu tekrar bulacaktım.
Kırmızı kuş, bir umuttu. O, bana, hayatın güzelliğini hatırlatmıştı. O, bana, griliğin içinde, bir ışık parıldadığını göstermişti.
Ben, tekrar griliğe gömüldüm. Ama, bu sefer, bir fark vardı. Artık, yalnız değildim. Kırmızı kuş, bana bir umut bırakmıştı.
Kırmızı kuş, hayatın anlamıydı. O, her zaman, bu griliğin içinde, bir yerlerde, parlıyordu. Ben, onu aramaya devam edecektim. Ben, onu tekrar bulacaktım.
Kırmızı kuş, bir umuttu. O, bana, hayatın güzelliğini hatırlatmıştı. O, bana, griliğin içinde, bir ışık parıldadığını göstermişti.
Ve ben, o ışığı, her zaman, aramaktan vazgeçmeyecektim.
Resul Bayraktar
25.08.2024
04:08