KINAMA CEZASI
İnsanız bir çok hatalarımızla farklı renklerde(Dünya) hayatımızı yaşıyoruz... Ve, İslamla, tam yakından tanışmamız gerekirmiş. Bazı şeyleri anlamak için
Ne demek istediğimi peygamberimizin bu hadis-i Şerifi ile hatırlatalım...
Benimde, her tecrübemde kendini gösteren hadis-i şeriftir bu!
"Kınamayınız, kınadığınız şey başınıza gelmedikçe ölmezsiniz." Hz. MUHAMMED
(Tirmizi, Kıyamet, 53, no: 2507;)"
Anne terbiyesinde: Yalan ve hırsızlığın çok büyük günah olduğunu; Bunun dışında kapı dinleyip dedikodu yapan kişinin bir şeytan olduğunu... Ve, Bir Sırrı , bir ayıbı saklamanın Allah katında değerini öğrenmiştim (çok şükür)
Ancak , Kınamanın o yaşlarda ne kadar günah olabileceğini kestiremiyordum henüz !
On veya on iki yaş aralığındayım !
Babamın senelik izni sebebiyle memlekete giderdik.
O yıl memlekete vardığımızda bir düğün vardı... Akrabamızın düğünü
Bizim oralarda Üç gün öncesinden davullar çalınır... Bizler, Kafkas muhaciri olarak Kürtlerle bu bölgede iç içe yaşıyoruz.
Ve, bizimkiler adetlerine göre ilk zamanlar içlerinde akraba evlilikleri yaptıklarından dışarıya kız alıp verme çok nadirmiş . Kültürlerini korumak adına... Daha sonradan kız alıp vermeler tek tük başlamış!
Düğün, Anneannemin Erkek kardeşinin kızının düğünü...
Anneannemi üzgün ve kızgın görüyorum ; Anlam veremiyorum.!
Evde soğuk hava esiyor...
Yiğeni Şimşek’e ver yansın ediyordu;
Anneme
-"Utanmaz terbiyesiz neyine gideyim bu düğünün" diyordu; ...
Annemse, başıyla bana kapı önünü gösteriyor... Konuşmalara şahit olmamı istemiyordu...
Belli ki Can Annem çocuktan al haberin önüne geçiyordu.
Bense can atıyordum gidip halayı seyretmek için ...
Düğünlerimizde, koca bir çember kurulur; Kafkas oyunları ve yerli kürt halay oyunları sırayla çalınır ve oynanırdı.
İkindi saatleri...Düğüne giderken
Adını duyduğum; ama yüzünü hiç görmediğim annemin dayısının kızı hakkında yarım yamalak bir bilgi aldım teyzemden...
Meğerse kızımız bir öğretmen ve bir Kürt ile evleniyormuş...
Bizimkilere anlam veremedim.. Ne farkımız vardı ki niye bu kadar üzgündüler !
Teyzemle aramda 3 yaş var. Konuşa konuşa yol aldık... İçimiz kıpır kıpır
Düğün evine vardığımızda; Çerezler dağıtılıyor; Rengarenk simli elbise içinde kadınlar; ayaklarında renk renk lastik ayakkabılarla meydanda habire dönüyordu..
O zamanlar nerde ayakta deri ayakkabılar; Epalar yeni çıkmış
Konuşmalardan bir şey anlamıyorum! Ama keyfim yerinde...
Dağıtılan çerezi ayaklarımı sallaya sallaya yiyiyordum.
Bugün için düğün öncesi ,Gelinin kınasıymış dediler...
Şimşek ablayı ilk defa gördüm;
ilk görüşte beğenmedim.Suratı asık, orta güzellikteydi...
Yüzünde gelin makyajı yoktu..
Onu izlerken; Gelin makyajsız olur muydu ya!, diyerek bir yandan da fıstıkları götürüyordum.
Kürt damadı merak ediyorum.
Nenemi delirten bu Kürt de kim diyerek kendimce hayal ediyorum.
Kesin , boylu-poslu, pos bıyıklı diye bakınırken, on altı veya on yedi yaşında bir çoçuk gelip, Şimşek ablanın yanında durdu... Damadın kardeşi sandım ...
-Ya teyze kocası nerede dedim?
- "İşte ya yanında ki" dedi
- Nasıl yani!
Küçük dilimi yutmuşum... Meğerse aşk evliliğimiş! ...
Bizim kız öğretmen; ögrencisine aşık olmuş ; Damadımız da öğretmenine aşık olmuş!
İlkokul aşklsrını ını belirli süreye kadar gizlemişler
Aralarında onbeş yaş belki daha fazla fark var...
o zamanlar lise düzeyi öğretmen okulları vardı...
Damat benden beş yaş büyük..
"Ölüm de olsa Şimşek’i alacağım" demiş
Bizim kızda ailesini karşısına alarak aynı sözü söylemiş...
O manzara karşısında keyfim kaçmış üzüle üzüle eve gelip Neneme sarılmıştım...
Davul dengi dengine olmalıydı...
Gel gör ki bu bir kader... Şimşek abla, Hatice annemiz gibi bir kadere mahkumdu!
Hep mutlu olduklarını duydum. Evlilikleri yolunda gitmiş ve dört çoçukları olmuştu...
Şimşek abla ölünce, Kocası yıkıldım demiş haftalarca ağlamış.
Hayatım boyunca korktuğum buydu
Ne kadar büyük konuşmuşum ki başıma geldi .. Karşı durduğum kendimden bir yaş bile küçük olamaz dediğim ve Bir insan, nasıl olur da oğlu yaşında biriyle aşk yaşar derken kıl payı kınama cezasından kurtardım kendimi
Bundan yirmi yıl önce ; Evvel Annemi , onbir ay sonra babamı kaybetmiş bir boşluğa düşmüştüm..
Ölüm sonrasında Geçen on yıl içinde birkaç ameliyat geçirmiştim. Ve ,yıllar üstüme üstüme geldiğinde de kırk yaş üstüydüm ..
Mesleği olan bekar biriydim..
O günlerde ; Benden on yaş küçük biri bana aşık olmuş; sevdaya düştüğünü iddia etmişti...Yakışıklı çocuktu...
Bir araya hiç bir zaman gelemedik
...Mekan Facebooktu ... Tam adım atacaktım ki Şimşek abla canlandı gözümde ...
Kendime, HOP dedim...
Nereye gidiyorsun; Yasak elma mı yiyeceksin kızım !
...Adam evliymiş iki çocuğu varmış; eşinden ayrılacakmış...mış mış da, mış mış
...Az kalsın büyük konuşmanın belasına düşecektim... Verilmiş sadakam varmış... Allah, çok büyük yalnışlıktan döndermişti .. Sadece beğendiğimle kalmıştım...
Bir daha asla resim sosyal medyada paylaşmadım...
Yarım resimler dışında
...Onu red ettim ve sayfamı tamamen temizledim...
Kendi açımdan yıllar sonra alnı ak ve açık evlilik yaptım...
Kadın, dokuz nefsine sâhip çıkarken ; Erkek bir nefsine sahip çıkamıyor... Yalanlarla serüven arıyor
Ve, Zaman insanı nasılda maymun kılıyormuş meğer .. Ve bu zaman zarfından bunu görebiliyor ve anlıyabiliyorsun
Gençlere tavsiyem kınamayın ki yaşamayın..
Şimşek ablamız en azından bekâr evliliği yaptı.. Yasak aşklardan uzak durun.. Kendinizi ateşe atmayın
..
YORUMLAR
Ahbende
Selam ve dua ile
Larmina.
Erkek alabiliyorsa kadında alabilir
Ahbende
Kadınların acı çekmesini istemem...
Selam ve dua ile
İnsan önce aynada aynada olmasa da bir şekilde ilk önce kendine bakacak tabi ki... Kendi kusurlarını düzeltmek ile uğraşırken zaten başkalarını eleştirmeye zamanın olmaz... Hangimiz dört dörtlüğüz ki... İbretlik bir öykü gerçekten kutlarım çok beğendim...
Ahbende
Selam ve dua ile
Ahbende
Selam ve dua ile
Ahbende
Selam ve dua ile
Anadoluda yaşayan biri olarak; .. etkilendim.
Önemli tavsiyeler.
Geçirdiğiniz ameliyatlar inşallah Size şifa vermiştir. Yıllar sonra geçmiş olsun desem, inşallah bana sallak demesiniz.
Hem şiirleriniz, hem yazılarınız özgün. Size has. Kimin ne dediği ve ne düşündüğü umrunuzda değil. Bu sizi çok özgür kılıyor.
Hayırlı akşamlar
Ahbende
Teşekkür ederim