- 112 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
CAVİDAN.
CAVİDAN TÜMERKAN KİMDİR?
Şair. 12 Mart 1922, İstanbul doğumlu. Tam adı Fatma Cavidan Tümerkan’dır. İlk şiir kitabında Cavidan Binkaya adını kullandı. İslam bilgini ve Kastamonu eski mebusu Ahmed Mahir Efendi, dedesi; Sinop eski milletvekili ve şair Dr. Muhit Tümerkan, eşidir. Bostancı İlkokulu, Kadıköy Kız Ortaokulu, Erenköy Kız Lisesi, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü (1944) mezunu. İstanbul Kız Lisesi ve Ankara TED Kolejinde beş yıl edebiyat öğretmenliği yaptı. Hayatını ve çalışmalarını İstanbul’da sürdüren Cavidan Tümerkan; merhum eşi Dr. Muhit Tümerkan’dan Mustafa Kemal, Fehmi Somay, Sıdıka Başak adlarında üç çocuk annesidir.
Şiirleri daha çok Varlık, Ajans Türk, Hisar, Eflâtun, Türk Dili (Ankara) ve Yücel dergilerinde yayımladı. Ajans Türk antolojilerinde yer alan şiirleriyle tanındı. “Hakkari’nin Doğusunda Bir Köy Var”, “Tepeler”, “Yalnız Ağaç” (1960-70) adli şiirleri, besteci Nazife Güran tarafından liedler formunda bestelendi. Şiirleri ayrıca Ali Binkaya tarafından Fransızcaya çevrilerek, 1973’te “Antologie de la Poése Feminine Mondiale” antolojisinde ve Voyage (Yolculuk) adıyla kitap olarak Fransızca yayımlandı. 2008 yılında İstanbul Milli Eğim Müdürlüğü tarafından plaketle ödüllendirildi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.