- 116 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kadere şükredelim mi...
Kadere şükredelim mi...
Kader yani külli irade esmaya kulluğa zorlar yaratılanı...Adem tevvab esmasına kul oldu zellesi sebeb oldu buna.Gazze silah aldı...
Kaderin mesajını oku...hz eyyub hastalandı mesajı okudu...şifalı suya kavuştu...hz Nuh mesajı doğru okudu gemi yaptı...vahiyle okumayı başardı akıl ve deney yıllarca uğraşsa ancak muradı ilahiyi ancak okurdu...Vahye muhtacız...hediyedir vahiy...akıl...deney yıllarca emekle elde eder ancak vahyin öğretisi ise hediye edilir.Suyun kaldırma gücünü akıl görecek ve gemi yapacak...
Kaderin mesajını okumaktır görevin...şükredilecek kader de var yani eş-şekura kul ol diyen kader de var hz Eyyuba çareye erişinceye kadar sabret emri vahyedildi...ve şifalı su vahyedildi…
Evet...Hz Adem"çok şükür günah işledim demedi tevbeye kul oldu mesajı doğru okudu.kaderidoğru okudu.külli iradeyi doğru okudu... tıp ölen bebeğin organlarını hastalara şifayı öğretti...öldü diye annesi ağlarken doktorlar böbrekleri falan hastaneye...karaciğeri falan hastaneye eriştirme telaşındadır...her insan görev çıkarmalı kaderden...Karşı yakada orman yangınında evler yandı...devlet görev çıkardı kendine...komşu iller ilçeler itfaiye gönderdi...yani görev çıkarmalısın kendine kader karşısında...gazzede savaş var BM...görev çıkardı kendine ABD görev çıkardı...Kabe imamı da görev çıkardı kendine ama cezalndırılmış…
Evet...Cahil kişi kadere karşı gelir ve Allahla çekişir. Alim kişi ise, kaderden görev çıkartır savunma sanaisi kurar türkiye Gazze savaşını suriye savaşının çıkacağını görünce...
İmkanların hepsi iflas edince, kadere rıza göstermesini çok iyi bil.Gazze imkanlarının hepsini kullanmadın Allah neden teslim oldun ...er ha.Çin gelecek bir gün imdadına suriyenn de imdadna rus gelecek şimdi mısır ve kuvet barış için çırpınıyor diye ümitsizleşme...sabret...
Sabret ümitszleşme gazze.hz İbrahimin ateşi asıl söndü..bir topal snek çıkar seninde düşmnını yok eder...Kader gizli...çekişme Allala aman
Şükür Allaha...Kaderle dost eski insanımızın yerini, bugün kadere bir türlü teslim olamayan, mütereddit, aklın tedbirleri peşinde koşan ve onunla da tatmin olmayan yeni insanımız almıştır.
"Rabbim hakkımda neyin iyi olacağını benden daha iyi bilir" de. Bu şuurda olduğun sürece kadere görevlendirici diye bakarsın...Nükler üretirin...pakistana hindistan düşmanlığı sebeb oldu nükler sahibi oldu"kötü komşu mal sahibi yapar"denlmiş...
Evet...Allatan razı ol...dünya ve cennette o da seni razı etsin ey gazzeli..evet...Alim olan...Yücelik ve alçaklıkta, zenginlik ve fakirlikte, sağlık ve hastalıkta da rıza gösterir. Kaderle birlikte yürür. Kader onun yorulduğunu anlayınca sırtından iner ve onu yani alimi kendi sırtına alır. Artık kadere binen odur. Kader ona hizmet eder, alçalır. Çünkü artık o, Allah’a yakın ve onun katında değerlidir. Bütün bunlar nefsine, hevasına, tabiat ve alışkanlıklarına, şeytanına ve kötü arkadaşlara uymadığı içindir.
Evet...alim değilsen kader Allah asi yaar seni...kadere rıza göstermek KADER zulmetmez...demektir...bu ise alimlere nasib olur ancak çünkü bu kul ilmi ile Rabbine bakmaya yaklaştığı anda gerçekleşir. Gâiplik ve fânilik kalbin varlığı anında gerçekleşir...
Evet...Batılıların, İslâm’ın hayat görüşünde, inatçı bir bönlükle, ’fatalizm’ olarak nitelendirdikleri şey, Müslümanın, olup bitenin değiştirilemezliği yönünde benimsediği bu "kadere rıza" tavrıdır. Müslüman, geçmişte olanın nasıl olmuşsa öyle olması gerektiğini, başka türlü de olamıyacağını düşünür. Bu anlamda ’kadere rıza’, gelecekle değil, mühasıran geçmişle ilgili bir tutumdur; eylemin, umut ve ilerlemenin karışısında değildir; geçip giden ve bir imtihan duyarlığı içinde yaşanan realitenin, Allah iradesinin bir tecellisinden başka bir şey olmadığını gören ve bu iradenin önünde eğilen dinamik bir bilincin ifadesidir.
Olup bitene razı ol...ama görevler de çıkar...Osmalı yıkıldı geri gelmez ama görevler de çıkar bu olmuş bitmişten "Teknolojiye yönelme görevi de çıkart kendine...
Eskiyi tarihi kaderi öğren ama amacın kendine görev çıkarma olsun...eskilerin masalları"denilen kıssalar var Kur’anda...görevlerçıkart kendine diye kabeyi Ebrehe yıkmaya geldi "Ebabiler geldi"ebabil üret teknoloji ile...gemi üret hz Nuh gibi...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.