TÜRKİYE'DE ÖNLENEMEYEN YOKSULLUK SORUNU VE ERKEN SEÇİM
Resmi verilere göre;
Türkiye’de 17 milyon 114 bin 912 kişi sosyal yardım alıyor. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın verilerine göre, Temmuz 2024 itibarıyla 171 bin 895 çocuğun ailesinden alınma riski bulunuyor ve bu sayının 2028 yılında 230 bine ulaşması öngörülüyor.
Gıda ve barınma gibi temel ihtiyaçlar için yapılan yardımlar, milyonlarca insanın zorlu şartlarda nasıl yaşadığını gösteriyor.
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, temel ihtiyaçları karşılanamayan çocuk sayısının 2028’de 230 binlere çıkacağını söylüyor.
Peki o halde sorun ne?
Sorun gayet açık ve net.
Milli gelirin yani pastanın 86 milyona adil dağıtılamaması.
Bu ülkede milli gelirden;
1dolar alanda var, 1milyon dolar alanda var.
Nasıl olacak o halde;
Yolsuzluk öncelikle çözülmesi lazım. Bu ülkeyi yönetenlerin sorunu ama yapamıyorlar. Derin bir konu, bal tutan parmağını yalar misali.
Yolsuzluklar çözüldüğünde çok şeyler rayına oturacaktır.
Ekonomi, enflasyon, hayat pahalılığı, hayat standartları vs vs.
Ha 23 yılda yapılamadı.
Kardeşim artık bırakıp gidin ya yapamıyorsunuz artık.
14 Ağustos itibariyle Ak partiye 2 milletvekili ve 13 belediye başkanı katıldı. O belediyeleri 31 Martta alamadıktan sonra önemi yoktur.
Bu gibiler seçmeninin önüne nasıl çıkabilecek bu ayrı bir konu. Sadece etiksizlik diyorum.
Yapılan kamuoyu yoklamasında, erken seçim isteyenlerin oranı %51,4 çıktı. Her geçen gün de artmaya devam edecektir. Erken seçime halkın iradesi karar verecektir.
Sonuç; Türkiye seçime kadar 4 yıl bu şekilde gidemez, götüremezler.
O ZAMAN ERKEN SEÇİM KAÇINILMAZDIR
Babür Ali Yaşar
Eğitimci/Araştırmacı
YORUMLAR
Eğer ki ülkedeki tepedeki kukla takım yok edilmeden "açlıkla terbiye " dönemi bitmez...
Babür
Yorumunuz için teşekkür ediyorum.