- 1858 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
RESUL CİVCİK KİMDİR?
RESUL CİVCİK KİMDİR?
20 Mayıs 1966 yılında Konya’nın Ereğli ilçesi Ayrancı nahiyesi Ambar köyünde 7 çocuklu fakir bir ailenin 4. çocuğu olarak dünyaya gelir.
Babası Hafız Yusuf Kenan; anası Meliha’dır.
İlkokulu doğduğu köyde okuyan Resul’u geçim zorluğu çeken ailesi, daha yüksek okullarda okutamaz.
Meslek,sanat öğrenip geçimini sağlasın diye, 1978 yılının ekim ayında Resul’u İstanbul’a, gurbete yollarlar.
Beyoğlu’nda bir ayakkabı atölyesine çırak olarak başlar ve hayatın zorluklarıyla gerçek yüzünü o andan itibaren anlar.
17 yıl ayakkabı sektöründe çalıştıktan sonra, 1986 yılında önce Burdur Topçu Tugayında; daha sonra İzmir Gaziemir’de askerliğini yapar.
Askerden geldikten sonra yine aynı işiyle rızkını temin eder.1989 yılında Konya’nın Karaman ilçesi İl statüsüne alınarak Ayrancı nahiyesi de Karaman’ın bir ilçesi olarak Karaman’a bağlanır. Böylece Resul Karamanlı olur. Aynı yıl içinde 1 ekim 1989 tarihinde eşi Raziye Hanım ile Evlenir, Meliha ve Melike Merve isimli iki kızı; Muhammet Ali isimli bir oğlu olur.
1990 yılında Ayakkabı sektöründen çanta sektörüne geçen Resul 1998 yıllarında abisi Ahmet ile ortak iş yeri açar .15 yıl ortakçılık yaptıktan sonra, çeşitli nedenlerden dolayı geçimi darlaşır, ortağından ayrılır.
İki yıla yakın Resul için çok zor yıllar olmuştur. İki yıl boyunca işsiz güçsüz kalmıştır. Bu süre zarfında kendisini tamaman edebiyata adayan Resul, 2013 yılında umreye gider. Maneviyatını tazeleyerek Ruhen manevi olarak oldukca rahatlamıştır. İki yıl sonra eski mesleğine geri dönen şairimiz, emekli olduktan sonra iş hayatına nokta koyarak kendisini sanata, kültüre ve edebiyata adamıştır.
Aslında şiire, edebiyata, sanata ve kültüre daha 12,13 yaşlarında ilgisinin olduğunu deneme şiirleri yazarak göstermiştir.
2006 yılından beri amatör fotoğrafçılık yapan Resul Civcik,çektiği sayısız memleket fotoğraflarıyla; memleketi Karaman ili, Ayrancı, Ereğli, Karapınar, Halkapınar ilçeleri ve köylerine slaytlar yaparak, gurbetteki hemşerilerinin bir nevi duygularına tercüman olmuş; hasretlerini bir nebze de olsa gidererek dindirmiştir.
İstanbul’da bulunan Karaman Ayrancı Ambar Köyü Derneği’nde de 10 yıla yakın dernek yöneticiliği yapan Resul Civcik Ayrancı’nın 24 köyüne ayrı ayrı şiirler güzellemeler yazmış, video slaytları yapmıştır.
Yaşadığı coğrafyaya güzellemeler ve yüzlerce mani ve atasözlerinden oluşan şiirler yazan şairimiz, pek çok özel televizyon kanalında defalarca edebiyat içerikli programlara çıkmıştır. 20 yıldır yapılmakta olan Ayrancı Hıdırellez Şenlikleri programına defalarca katılım sağlayarak şiirler okumuştur. Binlerce kez şiir etkinliklerine katılmıştır. Bir yıl kadar da İstanbul Bağcılar’da şiir etkinliği yapmıştır. Kültürüne, maneviyatına, Bayrağına,Vatanına çok düşkün olan şairimizin genelde gurbet, hasret, doğa, aşk ve koçaklama ağırlıklı binlerce hece şiiri bulunmaktadır.
2012 yılına kadar serbest vezinde Şiirler yazan şairimiz, o yıldan sonra sürekli hece şiirleri yazmaktadır. Genelde on birli hece ağırlıklı, kısmen de sekizli hece şiirleri olan şairimizin
11.08.2024 itibarıyla yayınlanmış 1694 adet şiiri bulunmaktadır.
Şairimizin bugüne kadar henüz şiir kitabı yoktur.Bu iki ayrı antoloji kitabına şiirleriyle katılmıştır.
5 adet şiiri, Ayrancı ilçesinin ilk gayrı resmi olarak, Bizim Ayrancı,Toprağın Ağıdı,Arabaşı (Ara-Aşı),
Bizim Köyler isimli şiirleri bestelenerek Türkü olmuştur.
Şairimiz Resul Civcik İstanbul’da bulunan Düşler Dünyası Kültür Sanat Grubu’nun yöneticilerinden ve Şairlerindendir. 1978 yılından beri İstanbul’da yaşayan Resul Civcik
2019 yılının nisan ayında bir grup şair arkadaşıyla Kültür Bakanlığı’nın sınavına girerek
Kültür Bakanlığı Halk Şairliği ünvanını almıştır.
Şairimiz 1978 den beri İstanbul’da yaşamaktadır.
Resul Civcik ilk yazdığı hece şiirlerinde ismini mahlas olarak kullanmış, daha sonra, Resul Civcik’e edebiyatçı üstat arkadaşlarının,
ortaklaşa verdikleri "Resuli" mahlasını 6 yıla yakın kullanmıştır. 22.04.2024 tarihi itibariyle "Erbeli" mahlasını ikinci mahlas olarak kullanmaktadır.
Resul Civcik şiirlerini; Edebiyat Defteri ve Antoloji isimli kültür, sanat, şiir sitelerinde yayınlayarak, sosyal medyada güncel olarak paylaşmaktadır.
Şairimizin şiirleri, doğup büyüdüğü coğrafyası için adeta belge niteleğindedir.
Dilerseniz şairi, kendisini anlatan bir Şiir ile’de tanımaya çalışaşım!
MAHLASIM ERBELİ "RESULİ RAFTA"
Sıladan gurbete köprü olurken
Dediler ki biz’den cansın Erbeli
O köyden bu köye yürek dolarken
Dediler ki iz’den kansın Erbeli
Şiirle maniyle aşkla yanınca
Geçmişin izini bir bir sununca
Gurbetteki kuşlar dala konunca
Dediler ki tiz’den bansın Erbeli
Halkapınar Ulukışla tat olup
Emirgazi Karapınar hat bulup
Ereğli Ayrancı kalbe kut olup
Dediler ki tez’den sinsin Erbeli
Hiç kimsenin kul hakkını yemeden
Memleket denince kalbim güm eden
Dağ bayır ova göl sahra demeden
Dediler ki s’az’dan yansın Erbeli
Kuru aş rızk için gurbet ellere
Cümlemiz kapıldı azgın sellere
Yürekten vurunca kalem tellere
Dediler ki öz’den densin Erbeli
Can yurduma hamal olurken Hadim
Köklü geçmişiyle kadim Bel dedim
Karaman’ım Konya’m birdir bir dedim
Dediler ki göz’den sensin Erbeli
Mahlasım verildi Resuli rafta
Kabristan’da durup beraber safta
Mizanı geçersek olursak af da
Dediler ki uz’dan şensin Erbeli
...21.04.2024
Kültür Bakanlığı Karaman Ayrancı’lı,
Halk Şairi Resul Civcik"Ozan Erbeli"
Fotoğraf;Arşiv’den
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.