- 106 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Allahı eksik bildik dünya engel
Allahı eksik bildik dünya engel
Başta adalet esması bütün esmalar eksik tecelli etti dünyada ve eksik anladık
Adalet tam tecelli etse bir adamı öldürene verilenin bin katı ceza verilmeli bin adam öldürene...Bu vücut bunu kaldırmaz.kaldıracak vücut verilmeli...der mantık.cehennem için bin kat dünya cezasından ağır demek mümkün
Huri için kadın derler bazı müfessirler dünya güzelinden bin kat güzel derler.
Cennet rızıklarının dışkısı yok denilmiş.yani latif ismi de dünyada tam tecelli etmez edemez...Vehhab ismi de...cennet nimetleri için dünya rızıklarının bin kat kıymetlisi demek de mümkün.
Allah iradesinin binde biri gerçekleşmiyor dünyada.Kader gereği.Adam canını eriyor şehit oluyor esmaya kuluk uğruna...yaniAllahı razı etmek için Allh razı olduklarına dünyayı verse az..çünkü çok ulu.hazinesi sınırsız çünkü.kader-imtihan gereği znginliği bile zaniye de veriyor abidede...
Dünya yeterli değil ululuğunu anlamamıza...ahiretini de görmeliyiz...o cennet nimetlerinibin kat cehennem cezalarını bin kat sınırsız yapmalı belki de daha fazl ulu ünkü zorluk yok ona.peygamberi bir kere görene şehadet getirmişse sınırsız imet vermesi mümkün...adaleti de bunu gerektirir.peygamberi görür görmez ona nananın ödülü ünyalara sığmaz...hz Ebu bekirlere ndenşefaat makamı vermesin ki...ilahlık öyle ulu bir makam ki.şefaat göreviverilen ilah olur deme insan aklıyla oyama...İlahlık Allahan başkasına verilemyecek ir makamdır...Ulu sınırsz ulu olandır Allah
Gördük Alhın adaletni e deme daha görmedk e..gördüğümüz adalet insan adaleti insan eliyle gerçeklşe daleti gördük sınırlı biilimdir dünyanın payınadüşen dünyadakiateş cehennemin ateşinin milarda biri değil..ul olanın daleti cezası-ödülü de uludur der mantık..."baba-Oğul"dedi kilise...uluyu görmediği için...
Allahın esmalaını bildik demekyanlış.."bilinmek için yarttı"miraçnsib ettibilinmek için peygamberine...mrifet sınırsız...evet... Cenab-ı Hakk’ın esması sonsuz olup sınırsız adettedir. Kâinata da bazen bu manalar için veya akla ve hesaba sığmaz olan büyüklüğü için izafi olarak sınırsız veya namütenahi denilir
Esma ül Hüsna manaları, yüce Allah’ın yarattığı tüm noktalar üzerindeki yansımasını işaret eder, manaları okuduğunuzda göreceğiniz gibi genel bir anlam bütününü betimleyen anlatımlar, Esmalar Zikredilip onlar üzerinde düşünüldükçe genişler ve alt anlamlar ortaya çıkmaya başlar.fizik şekiller "el-Hakim ismini tefsir eder"demiştim."kedinin şeklinde kanat yok" yani kaderli sınırlı avcılık verilmiş.fıtratında akıl var insaın görevi büyük çünkü.esm tefsiridir yaratılanın fiziki durumu da kimyevi durumu da...devenin hörgüçlü olması çöl için yaratıldı hak bilgisini sunar akla...Esmayı taşır aklımız vicdanımız da...Fettahtır Akıl da şekilden görevle ilgili bilgiler fetheder...
Evet..Yüce Allah’ın Fettah İsminin yaratılmış tüm alemde yaşanan tüm tıkanıklıkları kapsadığını anla.Gazze ırkçılığın çıkmaza düştüğü yerdir. Irkçılık belasıyla kavga da başlamalı dünyada artık...Esma için yaşayalım rıza için ırk ve nefis için yaşamak çıkmazlara sokuyor insanlığı işte.Nüklerlemi patlasın çıkmazda ıkçılar işte...
Fettah zikrine çok muhtacız gazze çıkmazı var önümüzde işte..Fettah damarlarınızdaki bir tıkanıklıktan, bir su kanalının tıkanıklığına, kişilerin konuşma ve ifade etme tıkanıklıklarından, düşünme kapasitelerindeki durgunluklara kadar her noktayı içerir, Esma sadece biz insanlarla ilişkili değil, manası canlı, cansız tüm Evreni kapsar Kur’an tefsiridir yaratılanlarınfizik şekilleri-kimyasal özelikleri iyolojileri...kıyı çamurcuk kuşu uçaklardan uzun uçuşlarda işte.incelemeliyiz deveyi de incelemeliyiz...hak bilgiler sunar aklımıza bu araştırmalar-incelemeler...belgeseller...tefsir bu nefisli ırkçı tefsir diye tahrif yaptı...ve onların yapısında gerçekleşecek tıkanıklıkları gidermek yönünde işlev görür...Fettah esması...tefsir esmayı alamaktadır...Arab beyni tefsir diye tahrif yaptı.İslmı anamış değiliz hala..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.