Yabani
Yüreğimize dolan her şeyi alıp bağrımıza mı basalım? Ya da farklı anlamlar yaratan sarsıcı edimleri bir kutuya yerleştirip kapatıp üzerine not mu düşelim bu kutuyu açma zihnim diye?
…
Uzaktan nasıl görünüyor yaşadığımız şu hayat? Davulun hoş sesi varmışçasına. Ya da zaten ortada davul yoktu. Boşu boşuna ortalığı birbirine kattım yine bakın. Kendi yolumda ilerlerken gözlerimin merceği hep farklı açılardan seyretmemi sağladı yaşamı. Bu da varmış dedim. Bu da olabilirmiş diye geçiştirdim soru işaretlerini.
Fakirin ekmeği ile zenginin ekmeği bir mi? Hiç değil. Nereden buralara geldi konu bilmiyorum. Fakat ne zaman öldürmeye niyetim var ne de baş ağrısı olmaya.
Su birikintisi olmak yerine denizde damla olmayı yeğlerim. Hayır bu doğru değil. Ben su birikintisi olmak istiyorum. Bunun için çok mu geç kaldım? Ve belki de hiçbir zaman su birikintisi olamayacağım.
Her şey ne çabuk ortaya çıkıyor ve nasıl süratli işliyor zaman saati. Köşeyi dönüyorum karşımda bir ağaç… Nereye bakıyorum oysa. Benim şehla gözlerim yerlere bakıyor. Eğilip yerden bir şeyler topluyor içim. Sokakta yalnız başıma çok bulundum ama böylesi gelmedi başıma. Sokakta yalnız başına eğilip yerden bir şeyler topluyor içim. Acaba içimi dışıma çevirsem ya da çevirmeye gücüm yetecek mi? Buna cesaretim var mı?
Keşkeler var heybemde. Ve ben her gökyüzüne baktığımda kuş oluyorum. Unutma bunu. Bir deste çiçek kaç para sahi?
Anlamak için başımı derde sokmam gerekti. Anlamak ancak o şekilde mümkündü. Ve ben anlamakta ısrarcıydım. Hislerim yanıltmadı. Anlamak için attığım adımlar misliyle geri döndü. Yani… Bu sefer anlaşıldığımın farkındayım tamam.
Kalbim kapıya dayandı. Rüzgar sert esiyor. Ruhum alabora oldu.
İçimden geçen şunları söylemek istiyorum.
Sular durulduğunda gardını al. Sular tekrar bulanıklaşır belki. Belli mi olur.?Hayat eğrisi düşüşte iken bir bakmışsın doruklara çıkarmış seni. Yani… Zor zamanlar geçiriyorsun ve çok bitkinsin. Buna rağmen o zamanların meyvesi de o denli tatlı oluyor.
Yüreğimize dolan her şeyi alıp bağrımıza mı basalım? Ya da farklı anlamlar yaratan sarsıcı edimleri bir kutuya yerleştirip kapatıp üzerine not mu düşelim bu kutuyu açma zihnim diye? O kutu eninde sonunda açılacak oysa. Bir rüyada gibi yaşadığımız şu hayat bir kutuya sıkışanlardan çok daha fazlası.
-Mahvash-
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.