- 107 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ARARAT AĞRI DAĞI.
ARARAT VE AĞRI.
Sönmüş yanardağ özelliği taşıyan Ağrı Dağı, Ermeniler tarafından Ararat olarak tanımlanmaktadır. Türkçesinde “Büyük Ağrı Dağı”, Ermenicede “Ararat” dağı olarak bilinen Ağrı dağı, 5.137 metre yüksekliğiyle Türkiye’nin en yüksek dağıdır. Ülkenin en doğusunda Ağrı’nın Doğubayazıt ilçesinin yüksek yaylalarında yer alan dağın zirvesi sürekli olarak karlarla kaplıdır. Kuzey’de Ermeni sınırına 32 km, Güneydoğu’da ise İran sınırına 16 km mesafedeki dağın zirvesinden 11 km uzaklıkta, 3.896 metre yüksekliğinde Küçükağrı Dağı da bulunmaktadır.
AĞRI DAĞI NASIL OLUŞMUŞTUR?
Oluşumu 1,5 milyon yıl öncesine dayanan Ağrı Dağı farklı erüptif aşamalarda tekrarlanan lav birikiminden meydana gelmiştir. Üç farklı tektonik plaka arasında yer aldığı için, dağın yoğun olarak depremlere maruz kalan bir bölgede bulunduğunu bilmek gerekir. Florası seyrek otlaklardan oluşur ve huş, gürgen ve ardıç gibi bazı agaç türlerine ev sahipliği yapmaktadır. Florası sayesinde kuş cinsinden gri keklik ile yabani koyun cinsinden batılı muflon gibi bazı yabani hayvanlarla karşılaşmak mümkündür.
Hıristiyan inancına göre, Ağrı Dağı, ünlü “Nuh gemisi” hikâyesi için kutsal bir yerdir. Eski Ahit veya tahrip edilmiş Tevrat’ta: “Yedinci ayda, ayın on yedinci gününde, gemi Ararat dağları üzerine oturdu.” yazar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.