- 105 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Asıl Hatırlanması Gereken Şeyler {Hikmetler Dolu Nasihatler)
Asıl Hatırlanması Gereken Şeyler {Hikmetler Dolu Nasihatler)
Evliyaullahın Büyüklerinden Ebü Nasr es-Semerkandi {Rahmetullahi Aleyh} Anlattı; Zahid Ebu Abdullah {Rahmetullahi Aleyh} Müridanı ile Yürürken Malayani Konuşmalar ve Davranışlar ile Meşgul Olan Gençlere Rastladı, Onlara Şöyle Nasihatlerde Bulundu.
— Ey Gençler! Sizler Toplandığınız Zaman Adetiniz Sevdiğiniz Şeyleri Anmaktır. Bende Sizlere Anmanız Gereken {Dünya ve Ahirette Sizlere Faydalı Olacak, Sizleri Hayırlara, Bereketlere Götürecek} Bazı Şeyleri Söyleyeyim mi? dedi. Gençler Buyurun Söyleyin Demeleri Üzerine Şeyh Hazretleri Onlara Şöyle Hitap Etti.
- Naaşlarımız Kabirlere Götürülüp Ruhlarımız Göğe Yükseldiği, Evimiz ve Mallarımızın Varislerimize Taksim Edildiği Günü Analım. O Gün Bize Derler ki; Dünyayı Sen mi Topladın, Yoksa Dünyamı Seni Topladı, Sen mi Dünyayı Öldürdün, Yoksa Dünyamı Seni Öldürdü, Sen mi Dünyayı Terk Ettin, Yoksa Dünyamı Seni Terk Etti.
-- Yine Bir Günü Analım Naaşlarımız Teneşire Konulunca Bize Diyecekler ki; O Kuvvetli Bedenine Ne Oldu, Ne Kadar Zayıfsın, Hani Konuşan Dillerin Ne Oldu, Ne Kadar Sessizsin! O Arkadaşların {Her Söylediğini Emir Sayan, Yanından Bir An Ayrılmayan, Dünyada Her İstediğini Anında Yerine Getiren, Güvendiğin Dostların} Nerede Ne Kadar Yalnızsın.
-- Yine Bir Gün Gelir, Tabut Üzerinde Çaresizce Şöyle Feryadu Figan Ederiz;
—- Ey Kardeşlerim! Ey Ailem! Ey Sevenlerim! Ey Naaşımı Taşıyanlar! Dünya Hayatı Beni Aldattığı Gibi Sizleride Aldatmasın! Benimle Oynadığı Gibi Sizlerlede Oynamasın. - Yine Bir Gün Gelir; Kabre Konuluruz da Kabir Bize Şöyle Der;
—- Ben Karanlıklar Eviyim! Ben Kimsesizler Yurduyum, Sen Dünya Hayatında Benim Bu Vasıflarımı Unutmuştun {Bu Günler İçin Burası İçin Dünyada Hazırlık Yapmadın, Kısacık Dünya Hayatını Oyunla, Eylenceyle, Malayani Konuşmalarla ve İşlerle Geçirdin} Şimdi Hatırla, Ama Artık Bunun Sana Bir Faydası Olmayacak. - Yine Nice Yüzlerin Ağaracağı ve Nice Yüzlerin Kararacağı Kıyamet Gününü Analım! Bilmiyoruz Biz Hangi Sınıfta Olacağız.
—- Yine Allah’u Tealanın Bu Gün {Kıyamet Günü} Hakkında Kur’anı Kerim İnşikak Suresi 7-8 Ayetlerinde Mealen; “Şimdi Kimin Kitabı Sağ Eline Verilmiş Olursa; Artık Bir Kolay Hesap ile Hesaba Çekilmiş Olur”. Buyuruyor.
—- Yine Allah’u Tealanın Bu Gün {Kıyamet Günü} Hakkında Kur’anı Kerim Hakka Suresi 25 Ayetinde Mealen; “Fakat O Kimseki Kitabı Sol Tarafından Verilmiş Olur; O Der ki Keşke Kitabım Bana Verilmemiş Olsaydı”. Buyuruyor.
—- Yine Allah’u Tealanın Bu Gün {Kıyamet Günü} Hakkında Kur’anı Kerim Şüra Suresi 7 Ayetinde Mealen; “O Gün Bir Fırka Cennettedir, Bir Fırka da Cehennemdedir”. Buyuruyor.
—- Kıymetli Gençler, Allahu Tealanın Güzel Yarattığı Güzel İnsanlar; Gelin Bu Günleri Düşünelim Konuşup Yad Edelim, Gelin Hep Birlikte Bu Günlere Hazırlanalım, Sözümüz Güzel Olsun ki Yolumuzda Sonumuzda Güzel Olsun. Bu Nasihatlerden Sonra Gençler Ayağa Kalkıp Önlerinde Bulunan Eğlence Aletlerini Attılar Sonra Tevbe İstiğfar Ettiler. (Dua ve İbadetler)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.