17 Ağustos Gölcük Depremini Yad Ederken
Tekrar düzenlendi...
" Japonya’nın Tokyo kentinde 131 katlı binayı seyrederken hep düşünürdüm. Nasıl olurda büyük depremlere maruz kalan bu ülkede böylesi yüksek binalar yıkılmaz diye... Sonra cevabını buldum bu sorunun, Japonlar Mimar Sinan eserlerini titizlikle yerinde incelemişler ve o dehanın ilmini keşfetmişler. Genişten daralan bir yükselişle neredeyse asumanı deler hale gelmişler, korkusuzca... Biz dedim, kendi mimarımızın hünerleri keşfedemez olmuşuz, merak etmemişiz, onun ahlakını işimizde düstur edinmemişiz dedim üzülerek..."
.
.../
Deprem, sel, tufan…
Neden yıkılır binalar, neden ölür faniler?
Sellerin geçeceği, toprak kayması mümkün yerlere dikilir binalar… Üstelik malzemeden çalınmıştır yapılan binalar da! Suç ne depremde, ne selde, ne tufanda ne de tayfunda, onu hesap etmeyen cahil- Allah’a meydan okuyan insanda…
Yaşadığın doğayı keşfedeceksin, güzel yaşamına öğüt Kur’anı okuyacaksın… En doğru öğüde kulak vereceksin. Ben bilirim demeyeceksin, kardeşim, dostum.
17 Ağustos, milenyuma girmeden, 1999 yılında meydana geldi. Deprem olduğunda gece yarısı, sabaha yakın bir vakitti… Yatağımın şiddetle sarsıldığını hissettiğimde, hemen deprem oluyor dedim. Oturduğum ev on yedi katlı bir binaydı ve ben on beşinci katında oturuyordum. Nasıl giyindiğimi ve kendimi bahçemde nasıl bulduğumu hatırlamıyorum bile. Çok korkmuştum. Depremin olduğu Gölcüğe çok uzak olmasına rağmen, Ankara’da onu hissetmiş ve yaşamıştım. Elektrikler sönmüş, cep telefonları çalışmıyordu. Herkes evinden çıkmış ve ne olduğunu merak ediyordu. Deprem olmuştu ama nerede olmuştu, kaç şiddetindeydi? Arabama girmiş ve haberleri dinlemeye başlamıştım. Deprem yedinin üstünde ve şiddetliydi. Merkez üssü Kocaeli ili Gölcük ilçesindeydi. İçimden eğer biz Ankara’da bu depremi bu şiddette hissettiysek, Gölcük insanı bunu nasıl hissetmişti dedim. Bunu kurgularken onların yerinde olmadığıma şükretmiştim ve onlar için dua etmeye başlamıştım.
Bir süre sonra evlere girdiğimizde, televizyondan görüntüsel haber izlemeye başladığımızda, her yerin yerle bir olduğu, ayakta kalan tek tük binanın kaldığı, sahilde ki binaların suyun içine gömüldüğünü görmüş ve irkilmiştim…
İzleyen günlerde, ölen insan rakamları hızla artıyordu, on binlerdi rakamlar… Sağ kalanlar için çadırlar yetmiyordu da! Yardımlar toplandı, yaralar sarılmaya başlandı… Her gün her anda Gölcük ’süz tek bir haber yoktu adeta.
Binaları yapan müteahhitler arandı, Veli Göçer ve diğerleri dediler… Tutuklandılar… Cezalandırıldılar ama çok uzun süre hapis yattığını da hatırlamıyorum. Kim bu ismi hatırlar ki hala… Yine bina yapsa, kim ondan ev almaz ki…
Allah bize böylesi afetleri bir daha yaşatmasın inşallah. Diye ettim ama 6 Şubat 2023 tarihinde, Türkiye’nin güneydoğusunda Kahramanmaraş ve Elbistan merkezli 7.7 ve 7.6 büyüklüğündeki deprem ondan daha fazla acıydı. ve hala taze. Bu manzaraları ve çektiğimiz acıları unutmamalıyız ki… Bir daha böyle hatalar yapmayalım, duyarlı olalım inşallah. Allah ölenlere rahmet eylesin gani gani… Kalanlarına sabır versin inşallah…
Saffet Kuramaz, 16.08.2024, Ankara
YORUMLAR
Yirminci asrın felaketi olarak addedilen Kocaeli ili Gölcük ilçesi merkezli 7.2 şiddetindeki depremi Gölcük ilçemize 16 km mesafedeki Kocaeli ilimizin merkez ilçesi olan İzmit'te 3 katlı evimizde yakalandık
Kızılımsı renkte yayılan ışıkla uyanıp depremin başlamasıyla 6 yaşındaki oğlumu kucaklayıp binamızın orta katından ailecek bahçeye inişimiz anlatılır ve anlaşılır gibi de değil ya
Mevcut Ecevit hükümeti üç gün sonra anlayabildi depremin şiddetini vevehametini
Ama insanlarımız yaptı gereken yardımları hem de cansipârâne
Allah razı olsun her kesimden yardımlara koşanlardan
Avrupa'nın yaptığı deprem yardımlarıyla sayın Başbakan Ecevit memur maaşlarını ödediğini söylemez mi
Devlet adamlığına yakışır bir ifade
Ne de olsa Kıbrıs fatihi yaaa ??????????
Gelelim 6 Şubat 2023 yılında Kahramanmaraş ve Elbistan'da art arda oluşan 7.7 ve 7.6 şiddetindeki 21 nci asrın en ağır felaketine
Devlet anında müdahele etse de tüm halkıyla birlikte 11 ilimizi etkileyen bu depremin yaralarını sarmak için seferber oldu
Birçokları beğenmez ve kötüleyip dururlar ama AK Parti hükümeti yerine sayın Ecevit gibi balon liderler iktidarda olsalardı tarümar olurdu yöre halkımız
Kim olursa olsun olumlu yönde yardımlarda bulundularsa Rab'bim razı olsun dualarım olur
Her şeyi devletten ve hükümetten beklemekde doğru olmadığı yeterlide değildir
Hepimiz kendimize düşen vazıfelerimizi hakkıyla yapmak zorundayız
Sayın yazar 17 Ağustos 1999 depremini dile getirmeniz vesilesiyle teşekkür eder, hayırlara vesile olmasını dilerim
Sevgi ve selamlarımla efendim
Mehmet İmran Sevinç tarafından 17.8.2024 19:00:55 zamanında düzenlenmiştir.
saf şiir
saf şiir
Mehmet İmran Sevinç
Diğer yazılanları kaale almaya bile gerek görmemişsiniz
Yine de gönlünüzce olsun her şey
saf şiir
Her iki büyük depremde ölenlerin yakınlarına sabır diliyorum. Allah rahmet etsin gani gani... En az onlar kadar acıdı yüreğim. o günleri unutmak mümkün mü? bugün de ciğerlerimiz yanıyor. O güzelim ormanları kim yakıyorsa, bulunsun, en ağır cezalar verilsin. ha insan ölmüş ha ağaçlar yanmış... Ağaçlar yaşamazsa, kuraklık ile kaç insan yaşar ki? lütfen ormanları yakmayın. yakmalarına müsaade etmeyin, ne olur, ne olur...