- 117 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
hurafenin anlamsızlığı ne kadar anlamlı
hakikat ve hurafe bir zamanların tartışılan konularından.cündioğlunun bu isimle bir kitabı var.hurafe denince neler anlaşılır hakikatın dışında kalan.kuranın insan için çalıştığının karşılığı var eyetine rağmen zorlanmak inançları dile getirmede.hakkıyla riayet etmek bu konuda var olan külliyata.bu konuda ezbercilik idrakten uzak tutar insanı.duaların tekrardan ibaret görülmesi gerçeklerle aramızdaki mesafeyi açar.bunlar gözardı ediliyor zikir meclisleri hangi amaca hizmettir düşüncesini haklı çıkarmakla.bundan nasiplenmek bir sömürüdür insan için kendi iradesinden vazgeçmekle sonuçlandığından tarikat ve cemaatlere bağlılık.islamla kültürün bir arada olması hangi sakıncalarla eleştiri konusu oluyor.cumhuriyet kurulduğunda toplumdaki eşitlik için her konuda bireyselleşmeye önem verildi.şimdi hastalıklar sarmış toplumu aydınlık küfür olarak nitelendiğinden.her cemaat kendi kültürünü dayatıyor toplumda bir inanç sömürüsü içinde.radikalizm denince cihat aşkı anlaşılıyordu 90lı yıllarda.sonra bir zenginlik aracına dönüştü inanç bağlılığı.danseden müritlerin kendinden geçmesi ne anlama geliyor sorusu sorulmadığından kendi bedenini kullananlara karşı.hakikat bunun neresinde bir kardeşlik görüntüsüyle yaşamak varken toplumda.şeriatın tek hakikat olması itikatta.modernle uyuşmuyorsa islamın hürriyete bakışı.tamamıyla bir vandalizmin içinden bakmak kültüre.modernin gerekli gördüğü düzenleri yıkıma uğratmakmıdır islamdan anlaşılan.talibanın afganistanda şeriatı nasıl uyguladığı gerçeği akla tarikatleri getiriyorsa medeni hayata bakışlarından ne anlaşıldığı konusu için.şehirleşme anlamında bir cehennemi yaşadığından toplum.yozlaşma gerçeğiyle emperyalizme boyun eğmektir tek başarısı bu anlayışların.ak parti içinde kumelendi cemaat ve tarikatler.kendi medyası özgürlüğü kutsal değerlerde arıyor görüntüsü veriyor.bu nedenle islamcılık kültür sanata uzak düşüyor düşünceye dini bir kimlik layık görüldüğünden.etik estetik ilişkisi eleştiriye açık değilse yapacak bir şrey kabullenme dışında.büyük devrişmlerin mirasını reddetmekle başlıyorsa siyaset.tıpkı laikliği küfür görmek gibi bize ait olanın anlamında arar gibi cezalandırmayı.işte ahirete inancın asıl kaidesi gibi kullanuılmış itikat.bu boşluğu kapatmak için kullanıldı mülkiyet fikri.bu hakkın kutsal oluşunda var hak talebini reddetmenin mantığı.buda devleti dönüştürmeye yarıyor ancak.bir savaş oyunu gibi genişliyor tebliğden anlaşılan teslimiyet.asıl cevherin korunmasında bu sakınca var aslında.devşirmelerle yürüyen kervana katılmaksa kurtuluş.bunun gerçek bir davete dönüşmesi gerekmezmi.insanlardaki tereddüt kör bağlılıktır belkide beklenen sonuç yaşanmadığından.ak nparti bir değişim sancısı yaşıyor asıl kimliğini korumak isterken.buda çoğulcu demokrasi için bir handikap yasakların sansürü akla getirmesiyle.sanat gibi bir endişesi yok ak partinin muhafazakar kimliğinin bunları etik dışı görmesinden.kemalizmin iddiası el değiştirmiş durumda.düzende bir değişiklik varmı sorusuna yabancı bir kuşak yetişmiş uzun zaman iktidarda kalmasıyla ak partinin.dinin çıkarlara göre kullanılması demek rejim eleştirilenlerinden beklenilen.buda asra yemin olsunki ayeti demek.chp iktidara yakın görülüyor gelecek seçimler için.bunun farkında bir ak parti var ekonomik tablonun sorumlusu görülen.bir kısım insan mağduriyet yaşarken pembe tablolar inandıcı değil.toplum artık kaderci değil bir çok insanın canı yanarken.ekonomiye yatırım inandırıcı değil milli varlıkları kullanma politikasını savunma gereğine inanmışken ülke insanı.merkez bankası yönlendiriyor ekonomiyi.buda yerinde saymak demek ülkenin geleceğini karartmakla.hakikat bunlarla yüzleşmekle kendini ifade hakkı tanır fert ve cemiyetle.yoksa mefhumlarla bir değişim beklemekle ölçülecek milli ekomomiden anlaşılan.tam bağımsızlık dış politikada bağımsız hedefler demek olduğu gerçeğide kalkınmanın motoru olması demek karşılıklı ilişkilerle.bölgesel kalkınma risk demek bunun için.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.