- 77 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DÜNKÜ İDEALİSTLER BU GÜNKÜ SİYASETÇİLER
DÜNKÜ İDEALİSTLER BU GÜNKÜ SİYASETÇİLER
Bir insan kolay yetişmiyor. Bir ülkenin kalkınmışlığı yetiştirdiği insanlar ile ölçülür. Bir devlet yetiştirdiği insanlara sahip çıkıp milli menfaatler yolunda değerlendiremiyorsa o devleti idare edenlerde bir sorun vardır demektir. Ama maalesef devleti yönetenler hiçbir zaman kendilerini sorunların baş müsebbibi olarak görmemişlerdir.
İnsanın ideallerinin oluştuğu ve kendini fark etmeye başladığı gençlik çağlarıdır. Doğru yönlendirildiği takdirde her türlü fedakârlığı yapabileceği çağdır. Ailesinden aldığı eğitimin üzerine oturtulan idealler ve bu idealler doğrultusunda kendini geliştirip yetiştirir gençlik. Bizde maalesef milli bir eğitim politikası olmadığı için ailelerin çabalarıyla bir yöne doğru savrulur gider. İşte böyle bir gençlik; altmışlı yıllarda yetişenlerin ardından yetmişli yıllarda büyük idealler peşine düşen gençler… Bu gençlerin tepelerine indirilen balyozlar ve bu balyozlarla parçalanıp dağılan idealist gençlik...
Büyük dava adamları, yılların yıpratmasıyla darmadağın bu gün… Her bir parçası birileri tarafından bir ganimet gibi toplanmış, süslenip püslenmiş, makyajla bir başka kulvarlarda bambaşka kişi oluvermişler. Aynı davanın adamları birbiriyle kapışır olmuşlar. Yüksek ideallerle yetişip, kendini fikren ve tecrübe yönüyle geliştirmiş, ülkeyi en güzel şekilde yönetebilecek kabiliyete sahip kadroların asli düşüncelerine ters fikirleri savunma, tepkisiz kalma ve farklı siyasi parti çatısı altında birbirlerine saldırma, hakaretamiz ifadeler kullanma durumuna düşmüş olmaları şahsen beni fazlasıyla rahatsız etmektedir. Bu kişiler daha dün aynı idealler uğrunda ölümü göze almışlar, birbirleri için kendi hayatlarını hiçe saymış, aynı sofrayı, bir dilim ekmeği paylaşmış, kendinden çok arkadaşını düşünen insanlardı. Ne oldu bu adamlara…! Seksenli yıllarda darbeyle başlayan bölüp parçalama, birbirine düşürme faaliyetleri bu günkü kadar etkili olamamıştı. Binlerce yıllık tarihi tecrübeler yok mesabesinde… Hani hep söyleyip duruyoruz ya: “Bir olalım, iri olalım, diri olalım.” Birlik ve beraberliği başkaları mı sağlayacak bize. Biz birlikte, bir olamaz mıyız? Her şeye rağmen, bu kişilerin milli meselelerde titreyip kendilerine geleceklerine inanıyorum nedense hala…
Televizyon ekranlarında, siyaset kürsüsünde, tartışma programlarında nice ilmine, tecrübesine, ideallerine saygı duyduğumuz, değer verdiğimiz insanların kendini alçalttığını, tekzip ettiğini, bunu yaparken de hiç sıkıntı çekmediğini görünce üzülüyorum.
Her dönem bir kısım gençlik heba edilip gidiyor. Seksenli, doksanlı yıllarda milli refleksli gençlerin cemaat adı altında kontrol edilmeye çalıştığını, iki binli yıllarda farklı amaçla kullanmaya başladığını görünce bu günleri fark etmiş ve şöyle demiştim: Her dönem idealist gençliği yok ediyorlar. Bu dönem de bu gençlik kullanılıyor. İdealleri körükleniyor, büyük hedeflere odaklandırılıyor. (Bu kötü bir şey değil.) Bunların gidişatı iyi değil. Bu idealist gençliğin de başına bir şey gelecek. Gelmesini istemem. Çünkü bundan sonra böyle idealist insan yetiştirmek çok zor olur.
Devletin yönetip yönlendiremediği gençliği birileri her zaman kullanır. Hal böyle olunca devleti yönetenler gençliği gereğince değerlendirememiş ve başkaları kullanmışsa kabahati kendinde bulmalı değil mi? Ama ne yazık ki bizde böyle bir gelenek yok. Her dönemde, kabahat idealist insanların etkinliklerinde bulunmuş ve onların kelleleriyle oynamıştır.
Devlet siyasetle yönetilir. Evet, doğru ama siyasetçiler gençlerini, idealist, yetişmiş insanlarını kendi siyasetleri uğruna harcayabiliyorsa bu siyasette bir sıkıntı var demektir. O zaman dünün idealistleri; milli ve manevi değerler uğruna mücadele vermiş, şartlar ve zaman içinde kendini yetiştirmiş ülkücüler ülküdaşlarına, devrimciler yoldaşlarına her türlü farklılıklarına rağmen sahip çıkmalı, akıllarını başlarına almalı; bu ülkenin, milletin geleceği için yeniden birlik ve beraberlik içinde hareket etme yoluna girmelidir.
Bunca eğitim, tecrübe ve idealler yeniden heba edilmemelidir. Günlük siyaset peşinde olanlar bunun idrakinde olamazlar ama bu adamlar yetişmiş idealist bu insanları kullanmakta mahirler. Yetişmiş, tecrübeli idealistler, birbirinize güvenin, hoş görün, sevin, sayın, ahde vefa gösterin ve yeniden yeni ufuklara doğru birlikte yürüyün.
28.01.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.