- 140 Okunma
- 1 Yorum
- 3 Beğeni
Kullar Mahkemesi "Bir İpte İki Cambaz"
Zamanın birinde uzak diyarlarda biryerlerde bir kral yaşarmış. Bu kralın diğer krallardan büyük bir farkı varmış. Kullarını dinler ve eğer akla uygun olursa onların dediklerini uygularmış.
Bu kullar bir gün "adalet isteriz" diye kralın huzuruna varmışlar. Kral bakmış ki bu "adalet" hakikaten güzel birşey. Ferman yayınlanmış ve bir sonraki güne herkes adil uyanmış.
Kral adaleti ilan etmiş ama pek de umursamamış. Sonuçta o bir kraldı.
Ertesi gün sarayda bir mevzu olmuş. Kral cambazlardan birisine bir tokat vurmuş. Bu cambaz halkın da teşvikiyle "adalet isterim" diye yaygarayı koparmış. Kralı kendi kurdukları kullar mahkemesnde yargılamaya karar vermişler.
Kral telaşlanmış. Bu mahkeme krala en kötü bir kıssas cezası verse kullarının gözünde küçük düşeceğini anlamış.
Ne yapmalı, ne etmeli derken aklına bir fikir gelmiş. Daha doğrusu bu fikri ona kralın başka bir cambazı vermiş. "Kralım bana iki kese altın verin ben bu meseleyi halledeyim" demiş. İki kese altın kral için hiçbirşey. Hemen kabul etmiş.
Cambaz da diğer cambaza bir kese altın vermiş ve onu şikayetinden vazgeçirtmiş. Kullar mahkemesinde şikayetçi olmadığını beyan eden cambaz da yine sarayda yaşamaya devam etmiş.
Bir zaman sonra kral bu defa durduk yere yine o bir kese komisyonunu alan cambaza bir tokat vurmuş. Bu cambaz da yine "adalet isterim" diye veryansın etmeye başlayınca kral "sus" demiş. "Sen daha hesaplısın, al şu bir kese altını da bizi hiç mahkemelerde uğraştırma".
Bu düzen kralın hoşuna gitmiş. Ara ara kese altınlar karşılığı bu ikinci cambazı tokatlarmış. Kral bir müddet sonra bu oyunu biraz daha geliştirmiş.
Bir gün bu ikinci cambazı alıp bir yolculuğa çıkmış. Önlerine bir hayvan dışkısı çıkmış. Kral "eğer bu dışkıyı yersen sana bu at arabasını vereceğim" demiş. Cambaz hayatı boyunca bir arabası olamayacağını düşünerek kabul etmiş.
Başta kral eğlense de o araba içinde ukde kalmış. Dönüş yolunda karşılarına yine bir hayvan dışkısı çıkmış. Cambaz bakmış ki kralı üzgün aynı teklifi ona yapmış. Bu defa da kral yemiş o dışkıyı.
Saraya varmadan önce yaşadıkları olayı düşünen cambaz dayanamamış.
- Kralım, giderken bu araba sizindi dönerken yine sizin. Biz bu b.. ku niye yedik!
YORUMLAR
bayduygusal
Birinci bölüm benim.
Birleştirip biz kullara hikayekeştirdim.
bayduygusal
Söylemeyecektim ama madem konu açıldı.
Birinci bölüm gerçekten de bir devlet dairesinde yqşandı.
O dönem 2000 TL olarak :-)