- 102 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
RUH CANDIR
Hele içki içeni, kumar oynayanı, duman çıkaranı, dostça bir uyar. Sana bir sürü mazeret sayar, kendini önce acındırır, sonra kendini haklı çıkarmaya çalışır. Sen, Siz, Biz haklısın desek ne yazar. Yüce Yaradan haram demiş, yanlış demiş, sana zarardan başka bir şey vermez demiş. Zararlarını bilmeyen, görmeyen var mı? Yok! sayılacak kadar azdır. Bütün bunları bile bile içenlere ne demeli? “ İÇ ONU—İÇ ONLARI” Belki tersten gidenler bundan anlar kim bilir. Bizden uyarması, Biz insanların aslı-özü Ruh değil mi? Hep Bedenimizi besliyoruz. Ruhumuzu beslemeyi hiç düşünmüyoruz. Psikolojimiz bozulunca bedenimizde bundan çok etkileniyormuş birden öğreniverdik.” RUH CANDIR—CANDA RUHTUR” diye.
RUH CANDIR—CANDA RUHTUR
bedenimize can veren, elbet’teki ruhtur.
ruhumuz yüce allah(c.c) tan gönderilmiş hepimize,
el’le tutulmaz, gözle görülmez diye, yok değildir,
ruh candır—canda ruhtur, yok değildir.
ele tutturan, göze gördüren, ruhtur,
ruh olmaz’sa, duyarmı kulak? tat alırmı dil?
ruh olmaz’sa üşür mü? hasta olur mu? bedenimiz,
can ruhtur, ruh da candır, yok değildir.
ruh olmaz’sa acı çeker mi? strese girer mi insan?
can değildir bedenimiz, sudandır, topraktandır,
bedenimiz emanettir bize, bu dünyadan kısa bir süre,
ruh candır, canda ruhtur, yok değildir.
el’le tutulan, gözle görülen, maddedir bedenimiz,
bedenimiz, ekmek biçmek, çalışmak için araçtır bize,
bu dünya maddiyat ekip, maneviyat biçme tarlasıdır bilene,
can ruhtur, ruh da candır, yok değildir. candır bize.
bu dünya yüce yaratıcının, rızasını kazanmak için yarış alanı,
beden ruhu taşımaz, ruh bedeni taşır. örneği sensin, biziz.
ruhu inkâr eden, can taşımıyor, ceset taşıyor demek,
ruh candır, canda ruhtur, beden tek başına cesettir, ceset
Bu nedenle ruhumuzu beslemeyi, ihmal etmek ne büyük yanlış, en büyük gaflet, önceliği Ruhumuz belemeye vermeliyiz. Çünkü ruh bedeni terk etti mi. zaten bedenimizi besleyemeyiz, gittiğimiz yerde huzur bulamayız. Ahiret sınavımızı unutuyoruz, çoğu zaman, oysa! “ASIL SINAV-ASLİ SINAV” Ahiretteki sınav. Torpil yok, kopya yok, haksızlık yok, tekrar yok, ne verdinse elinle o gelecek seninle. Yedinse, yedirdin se helallerden, vazgeçmedinse ibadetlerden, dualardan, Hak yoldan. Bütün sorular gelecek hak yoldan. Kurtuluruz inşallah, Yaratanın yardımıyla, Azaplardan, Zorluklardan” ASIL SINAVDA, ASLİ SINAVDA”
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.