- 181 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
KÖR DÜNYA
Gören gözlerin görmediği, duyan kulakların sağır olduğu, dünyanın sırtını döndüğü bir zûlüm, dünya müslümanlarının dua ederek son bulmasını ümit ettiği bir savaş bu...
Bir tarafta, koca dünyada tek başına bırakılmış mazlum bir millet,
diğer tarafta merhamet duygusundan yoksun, dünyada sadece kendi milletine kıymet veren, insanlıktan bi’haber hayvandan daha aşağılık bir gürûh...
Biliyoruz ki bu savaşın sonunda kazanan müslümanlar olacak, mazlumlar olacak ama o güne kadar çekilen acıların hesabı hepimizden sorulacak.
Hani nerede "müslümanlar tek vücut gibidir" sözünün muhatabı olması gereken müminler.?
Dikkatli bakıldığında kolları kopmuş, ayakları felçli, kalbi buz tutmuş, vicdanı körelmiş, imânı zayıflamış, karnı tok, gözü aç, her parçası ayrı yerde seğriyen, ruhunu dünya hevesleriyle takas etmiş bir vücut var karşımızda sadece...
Ümmet olmanın gereğini anlamak ve İnsan olmanın sırrına ermek için yapacağımız tek şey biz odaklı yaşamaktır.
Önce can değil, önce canan değil,
önce insan, önce İslâm...
Nuriye Akyol
YORUMLAR
Bir akademisyenimizin dediği gibi;
Şu ya da bu meydanda toplanmış 10 binlik, 100 binlik "kalabalıkların" bir ehemmiyeti yok; çünkü adı üstünde biz sadece bir kalabalığız; kalpleri, hedefleri, umutları, hesapları, planları paramparça bir "kalabalık".
En "ipe-sapa gelmez" meseleler için birbirini harcayan,
En "kıytırık" konularda tartışma bataklığına saplanıp kalan,
Hoş görmeyen, affetmeyen, sabretmeyen; öfkeyle kalkan ama hikmetle yürümeyen bir kalabalık. Asgari ihtilaflardan azami kavgalar çıkaran, duyguları hasmı tarafından sermaye olarak kullanılan bir kalabalık. Günde 5 vakit dönülen kıblenin bile "tevhid" edemediği bir kalabalık. Mezhepçilik, hizipçilik, şuculuk ve buculuk hastalığından muzdarip, paramparça bir kalabalık.
*
Cemaleddin Afgani, "Ey Müslümanlar!" demiş, "Siz insan değil de sinek olsaydınız, vızıltınız İngilizlerin kulağını sağır ederdi."
Yaşasaydı, "Bal yapmayan ve birbirini sokan arılar gibisiniz" diye de eklerdi.
Kaleminiz daim olsun. Sıhhat ve afiyet dilerim.
Nûriye Hsbk Akyl
Biz eğer dinimizi dosdoğru yaşasaydık, aramızda suçu bucu diye bir ayrımcılık olur muydu hiç.
Âhir zamana denk gelen kullarız hocam.
Cenneti de cehennemi de kazanmak bir nefes uzakta.
Rabbim bizi bize bırakmasın İnşâllâh.
Allah razı olsun yorumunuz ve değerli düşüncelerinizi sayfamda paylaştığınız için.
Selâm Saygı ve dualarımla.
Duyarli yüreginize saglik hocam ,bugünkü halimizi Sevgili peygamberimiz haber vermisti, maalesef o günleri yasiyoruz:-(
"Yakında milletler, yemek yiyenlerin (başkalarını) çanaklarına (sofralarına) davet ettikleri gibi, size karşı (savaşmak için) biribirlerini davet edecekler."
Birisi: "Bu o gün bizim azlığımızdan dolayı mı olacak?” dedi.
Rasûlullah (sav), "Hayır, aksine siz o gün kalabalık, fakat selin önündeki çörçöp gibi zayıf olacaksınız. Allah düşmanlarınızın kalbinden sizden korkma hissini soyup alacak, sizin gönlünüze de vehn atacak." buyurdu.
Yine bir adam: "Vehn nedir ya Rasûlullah?" diye sorunca:
"Vehn, dünyayı (fazlaca) sevmek ve ölümü kerih görmektir." buyurdu. (Ebu Davud, Melahim, 5; Müsned, 2/359; bknz. Heysemî, Mecmau’z-Zevaid, h. no. 12244)
--------------
Nûriye Hsbk Akyl
Biz dünyayı fazla değil, çok fazla sever olduk hocam.
Sanki cenneti garantilemiş gibi yaşıyoruz.
Derdimiz ahiret olsaydı, dünya kendi gelirdi.
Derdimiz dünya olunca kayıplarımız da dünya kadar büyük oldu maalesef.
Allah razı olsun yorumunuz için.
Cumanın hayrı,bereketi üzerinize olsun.
Saygılarımla.