- 127 Okunma
- 1 Yorum
- 4 Beğeni
İNTİZAR
Erdem nedir?
Erdem felsefe olarak; insanın ahlaksal olarak iyiye yönelmesi, ruhsal yetkinliktir.
Nasıl erdemli olunur?
Her şey ailede , aile çatısı altında başlar.
Evde şayet baba kazancının çoğunu ailesinden saklayıp, dışarda hovardalık yapıyorsa ; çocuklar da babayı örnek alıp büyüyünce babası gibi olmayı erdem sayar.
Eşler birbirlerine yalan söyleyip, farklı kulvarlarda at oynatıyorlarsa ; kız veya erkek çocuklar da ebeveynlerini örnek alıp aynısını ileriki hayatlarında uygulayacaklardır.
İlk gençlik yıllarımızda üstümüze çöken karabasandan bizler ya çalışıp çırpınarak kurtulacak, ya da hırsızlık veya arsızlık yaparak kötü yollara düşecektik.
Annem gibi erdemli ve çalışkan bir kadın sayesinde kendi hayatımızı kimseye muhtaç olmadan idame ettirdiğimiz gibi çocuklarımıza da çok güzel örnekler olduk.
Alnımızın teriydi hep kazancımız.
Haramı helale katık etmedik.
Az kazandık az yedik. Çok kazandık çok yedik ve paylaştık.
Paylaşmanın o muhteşem mutluluğunu hep ruhumuzda yaşadık.
Benim en küçük kızkardeşimden ara ara size bahsederim. "Kara gözlüm!" diyerek.
Kilis’ lilerin deyimiyle çok acar birisidir
Hayatla mücadelesi görülmeye değer!
Üniversite kazanmasına rağmen annem onu okutamadı.
Küçük yaşta evlendirdi onu.
Ama ondaki azim hiç bitmedi.
Evlendikten sonra halkeğitim merkezlerinde usta öğreticilik yaptı ve dışardan üniversite okuyup tamamladı.
İçinde yaşadığı evini, her maaşta bir çimento birkaç briket alarak tamamladı desem yalan söylemiş olmam.
Annemin acarlığı biz çocuklarına miras kalmıştı.
Hani diş tırnak derler ya işte öyle diş tırnak kendisini ve çocuklarını yetiştirdi.
Bu arada ne yazık ki kanser illetine yakalandı ama olanca gücüyle mücadele ediyor
İnanıyorum onu da atlacak.
Oğlunun birisi üniversiteyi yeni bitirdi.
Cep harçlığını çıkarmak için bir haftadır fıstık toplamaya gidiyordu.
Oniki kişi!
Ancak bugün fıstıktan eve geldiğinde cep telefonunun çalınmış olduğunu fark etmiş.
Bre vicdansızlar!
Bre ahlaksızlar!
Sizler nasıl kıyıp ta çaldınız o telefonu?
O yavrum ,"anneme evde destek olayım "diye, ırgatlık yapıyor ve siz insafsızca onun kuruş kuruş biriktirip aldığı telefonu çalıyorsunuz heybesinden.
Size değil, sizi yetiştiren ana babaya lânet okuyorum.
Bizler ki , bizde olan başkalarında da olsun diye dua ede ede büyüdük.
Kimsenin ne malına ne mülküne göz koymadık.
Sizler benim gencecik yeğenimin yüreğini yaktınız ya, Allah da sizin yüreğinizi yaksın!
Başka bir şey demiyorum .
Allah’ a havale ediyorum sizi.
Mal mülk her şey yerine gelir, her şey kazanılır da, vicdan,merhamet ve ahlâk kuralları zor elde ediliyor imiş.
Ne diyeyim?
03.08.2024
Tülay Sarıcabağlı Şimşek
YORUMLAR
AYRIKOTU
Selâm ve sevgilerimle!