- 154 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
KARS ŞEHRİ.
KARS NASIL BİR ŞEHİRDİR?
Kars, Türkiye’nin Doğu Anadolu Bölgesi’nde yer alan bir şehirdir. 10.646 km² yüzölçümüne sahip olan şehrin nüfusu 2021 yılı itibarıyla 273.412’dir. Kars tarihi boyunca birçok medeniyete ev sahipliği yapmıştır. Urartular, Persler, Romalılar, Bizanslılar, Araplar, Selçuklular ve Osmanlılar gibi birçok farklı uygarlık Kars’ta hüküm sürmüştür. Bu nedenle, şehrin farklı yerlerinde bu uygarlıklardan kalma tarihi eserler bulunmaktadır. Ani Harabeleri, Kars Kalesi ve Kars Müzesi bunlardan sadece birkaçıdır.
Kars, doğal güzellikleri ile de öne çıkan bir şehirdir. Sarıkamış Kayak Merkezi, Çıldır Gölü ve Kars Çayı şehrin en popüler doğal güzelliklerindendir. Kars, zengin bir kültüre sahip bir şehirdir. Yöresel yemekler, müzikler, danslar ve el sanatları Kars kültürünün önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Kuzu Tandır, Kars Gravyeri Peyniri ve Kaz Eti Kars’ın en meşhur yöresel lezzetleridir. Kars, karasal iklimin hakim olduğu bir şehirdir. Kışlar soğuk ve kar yağışlı, yazlar ise serin ve kuraktır. Kars’ın en soğuk ayı Ocak, en sıcak ayı ise Temmuz’dur.
Kars ekonomisi tarıma, hayvancılığa ve turizme dayalıdır. Şehrin en önemli tarım ürünleri buğday, arpa, yulaf, patates ve şeker pancarıdır. Hayvancılıkta ise büyükbaş ve küçükbaş hayvan yetiştiriciliği yapılmaktadır. Turizm de Kars ekonomisi için önemli bir gelir kaynağıdır. Şehrin en önemli turistik yerleri Ani Harabeleri, Kars Kalesi, Sarıkamış Kayak Merkezi ve Çıldır Gölü’dür.
Kars’a Nasıl Gidilir: Kars’a karayolu, havayolu ve demiryolu ile ulaşım mümkündür. Şehirde bir havalimanı da bulunmaktadır.
Kars’ta birçok tarihi ve doğal güzellik bulunmaktadır. Ani Harabeleri, Kars Kalesi, Kars Müzesi, Sarıkamış Kayak Merkezi, Çıldır Gölü ve Kars Çayı gibi yerleri ziyaret edebilirsiniz. Ayrıca Kars’ın yöresel lezzetlerini de tatmayı unutmayın. Kuzu Tandır, Kars Gravyeri Peyniri ve Kaz Eti gibi lezzetleri deneyebilirsiniz.Kars’ta her bütçeye uygun konaklama seçenekleri mevcuttur. Oteller, pansiyonlar, bungalovlar ve kamp alanları arasından seçim yapabilirsiniz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.