- 161 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
arabeskten popa
zeki mürenin seni sordum yıldızlara gibi şarkıları var.sanat güneşi deniyordu kendisine hayatta olduğu günlerde.kırık plak ve son beste gibi şaekılarına filmlerde yapılmış zeki mürenin gayet başarılı oyunculuğuyla.ayrıca zeki mürenin ajda pekkan ve türkan şorayla aynı filmi paylaştığı düğün gecesi izlenmeye değer.film insanı büyülüyor etkileyici sahnelerle.hikayenin bilinmezliği filme ayrı bir heyecan katmış.zeki müren şarkılarıyla yabancısı olduğumuz bir dünyada yaşıyor sanki.sanat filmlerinde rastlanılan bir jenerik.kamuran akkorda bir ateşe attın beni şarkısıyla biliniyor.bir dönem arabesk sanatçı furyası yaşanıyordu.özellikle 70li yıllar için kente göçün yaşandığı yıllarda arabesk kültür hakimdi topluma.orhan gencebay arabesk şarkıların babası sayılır.zeki müren ve bülent ersoy dışlanmış toplumdan cinsel tercihleri nedeniyle.oysa şarkıları bir çok sanatçıdan güzel.ayrı bir duygu katıyor şarkılara içten gelen bir sesle söylediklerinden.müslümün şarkılarıda alemcilerin vazgeçemeyeceği cinsten.ferdi tayfur gurbet şarkılarıyla biliniyor arabeskin isyan kültürüne katkı sunmakla.ağır metal dinleyenler ibrahim tatlısesi anlamaz hayranlarına göre.halk müziğini güzel söylemesiyle biliniyor.bu tür şarkıcılar çıkmıyor artık.müzik sitelerinde yeni sanatçılara rastlamak mümkün olsada.belkide keşfedilmek için hazır olmak gerekiyor.tıpkı yüksek sadakat ve funda arar gibi sanatçıların ortak özelliği gibi.piyasaya sürülen şarkılcılar aynı zamanda halkın sevgilisiydi.böyle bir keşfedilmeyi kıraç gibi şarkıcılarla yakalamıştı türk rock müziği.müzikle ilgilenmek şiiride bir araç görür her zaman.bu eksikliği hissediyor müzik dünyası.şiirler besteleniyor fazıl say gibi sanatçılarla.belki her şiirin bir sesi var müzikte aranan ritimleri yakalamak adına.ahmet kaya bu boşluğu dolduruyordu bir tartışma yaşatmış olsada.neden arabesk kültür çekildi hayatımızdan.benzer durum rockçular içinde geçerlimi.rock kültür pornografiyle ifade ediyor kendini diğer sanatlarda olduğu gibi.savaş karşıtları için katliamlar ne ifade ediyor sorusunda kalıyor zalimlere alkış tutarken senato.eylemler ne anlam ifade ediyor inanç özgürlüğünü savunanlar için.elbette kanlı ellerıyle yönetemezler toplumu.çünkü islam karşıtlığı medeniyet düşmanı olarak görken müslümanları.oysa katliamlar görmezden geliniyor bu alkış tufanı içinde.sanayi inkılabıyla dünyanın kaderi değişmişti değerler açısından.artık insan için kendi yazgısında vardı ilerleme fikri.monarşiden demokrasiye geçilirken masalların rengide değişmişti.sanatın burjuvadan alınmasıyla sonuçlanırken bolşevik devrimi.insanın arayışı demekti ideolojiler.karşıtlıklar için ne anlamı vardı savaşların.işte bu gözle bakılır oldu sanata.cem karaca ve barış manço aynı sahneyi paylaşmıştı barış adına.tarihin sonu tezinde bir karşılığı varmıydı savaşların.islamın ideolojik yönünde vardı özgürlüğe açılan savaş.bunun bahanesi sayıldı savaşlar.sonuçta afganistan gerçeğiyle tanıştı dünya.bu nedenle itibar kaybetti ideolojiler.zülfü livaneli yaşamak bu yangın yerinde şarkısıyla ne anlatmak istemişti madımak olayından sonra.chpnin ideolojik tavrını koruması yeni bir şans tanıyordu kemalizme.bu nedenle harekete geçmiştir medeniyet düşmanları.nitekin erdoğan için israilin cevap bulmasıda kaçınılmaz dünyanın geleceğinde.ak partinin eskiye dönmesi dürüst politikalara bağlı.işte demokratik talepler karşılık bulmuyor sistemde.buda ak parti için bir handikap demek.islam uygarlığı kendi gerçeğinden uzaklaşmakla tümüyle vandalizmin içine yuvarlandı.artık modernin tarifine yabancıdır ideologlar.şiddet ve barbarlığın ülketi teslim almasında ne gibi yanlışlıklar yaşanmış sorusu için geç kalınmıştır aydınlara göre.erdoğanın saddama yakın bir siyaset izlemesi demek israili hedef almasında.böyle bir açıklamayla meydan okuyor israil dişişleri bakanı.tüm dünyada köprülerin atılması bekleniyor artık.belkide erdoğanın son çırpınışlarıdır islamcı ideoloji adına.gerçekten türkiye israili yenecek güçtemidir erdoğanın iddia ettiği şekilde.türkiye bir ortadoğu ülkesi israilin açıkladığı manaya göre.lübnan gibi dolar zenginleri türk lirasını dolaşımdan çıkarmış.tayyip erdoğanın saddamla benzerliği otoriter olmaları halkına karşı.tayyibin akibeti farksız olacaktır saddamınkinden.israil türkiyenin natodan çıkarılması talebinde bulunmuş.türkiyenin bu meydan okumaya karşı nasıl tavır alacağı merak konusu natonun türkiyeye ihtiyacı olduğundan.bu mesele hangi neticeye vardırılır bilinmiyor natonun bu konudaki ravrı açıklığa henüz kavuşmamışken.türkiyeyle ilişkileri bozulurmu avrupa ülkelerinin.belkide türkiye hazmedememiştir bu tür bir ayrımcılığı.kendine yeten bir ülke olmanın avantajını kullanıyor dış güçlere karşı.yoksullukla savaşmanın bir yoluda tam bağımsız olma hayali değilmidir ülke için.natoyu sırtlamak gibi bir enayilik yakışmıyor türkiye gibi bir ülkeye.asya devletlerine yakınlaşmak en doğrusu dış politikada.ticari ilişkileri zarar görürmü endişesi türkiyeyi çaresiz bırakıyor.kazançlı çıkmanın çaresi değilmi ülkenin sanayileşmesi.ayrıca islam ülkeleri için bir fırsatın doğması demek.türkiyede devlet aklı tartışılıyor son yıllarda.tarikatler kapatılıyor tehlikeli duruma gelindiğinde.feto ve adnan oktar tarikatleri için artık faal oldukları söylenemez devletin israrlı tutumu nedeniyle.iftira ve kumpaslardan sözediliyor cemaat içinde.ancak demografik yapının izin verdiği ölçüde çağdaşlaşma yaşanıyor ülkede.chp her zamankinden yakın ihtilale.buda bir heyecan yaşatmış siyasette.demokratik bir kimliğe bürünürmü chp bir çok insanın merakla beklediği konu.özgür özel savaş açmış durumda rejim muhaliflerine.4 yıl sonraki seçimlere hazırlanıyor chp engellere takılmaktan korurken kendisini.türkiyede yeni partiler güç kaybediyor bir mefküre taşımadığından ideolojileri.chp ve ak parti arasında yaşanıyor rekabet iktidarda kamanın aciliyetiyle.erdoğan geleceğe hazırlıyor toplumu yeni bir yarışa sokmakla partisini.buda fazlasıyla tartışılıyor sosyal medya gibi konumlarda.gelecek geçmişten güzel olacak vaadi ne kadar inandırıcı olduğu seçimle anlaşılacak kuşkusuz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.