- 98 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
İnsan Her Şeye İbret {Hikmet} Nazarıyla Bakmalı
Hikmet Damlaları
İnsan Her Şeye İbret {Hikmet} Nazarıyla Bakmalı
Allah Resulü Peygamber Efendimiz {Sav} Bir Hadisi Şerifinde Buyurdular ki;Kim Kendisini veya Kendisinden Sonra Gelenleri Islah Etmek {Dünya ve Ahiret Hayırlarına, İyiliklerine, Allah ve Resulünün Razii Olacağı Ameller, Hayatı Yaşamak} İçin İlimden Bir Mesele Öğrenirse, Cenab-ı Hak Onun İçin Çöl Kumları Kadar Çok Ecir Yazar. (Suyuti Camiu’l-Ehadis)
Abdulkadir Geylani {Kaddesallahu Sırrehul Azim} Hazretleri Bir Sohbetinde Şöyle Buyurmuştur.
— Allahu Teala Kudret ve İrade-i İlahiyye’siyle Hikmeti Ezelliyesine Göre Her Lahza Nicelerini Yok Eder, Nicelerini Yoktan Var Eder, Kimini Zengin, Kimini Fakir Kılar. Ezel Ervahta Takdir Buyurduklarını Yaratır, Varlık, Yokluk, Ölmek, Dirilmek, Afiyet, Hastalık, Yükselmek, Alçalmak, Galibiyet, Mağlubiyet, İhsanda Bulunmak, Mahrum Kılmak, Kurtarmak Yahut Helak Etmek Gibi Hallerden Dilediğini Yarattığı Mahlukatından Dilediğine İcra Eder.
Bunlar Allah’u Teala’yı Bilmeniz Onun Birliğine Bu Kudret Eserleriyle İstidlal Etmeniz, Cenab-ı Hakkın Mutlak Kudretini İnkar Etmemeniz İçindir. Bunun İçin Yüce Mevlamız Kur’anı Kerim Haşr Sureti 2 nci Ayetinde Şöyle Buyurmuştur. “… Düşününde İdret Alın Ey Akıl Sahipleri”. Buyrulduğu Üzere Her Şeye İbret Nazarıyla Bakılması Gerektiğini ve Her Şeyi Allah’u Tealadan İstememiz Gerektiğini, Zira Yerin ve Göklerin Bütün Hazinelerinin Onun Emrinde Olduğunu Anlamamız Gerektiğini Bildiriyor.
— Hazreti Allah; Kullarının Hidayet Yoluna Girmek Hususunda Hiç Bir Mazeretleri Kalmaması İçin Peygamberler Göndermiş Hayatlarını Sürdürmek İçin İhtiyaç Duyacakları Her Şeyi Onlara Peygamberleri Vasıtasıyla Beyan Etmiştir. Her Peygamber Gönderildiği Kavmine Vaaz ve Nasihatlarıyla, Yaşadığı Hayatlarıyla, Tutum ve Davranışlarıyla En Güzel Örnekler Olmuşlardır. Ebedi Felaketlere {Cehenneme} Düşecekleri Hallerden Onları Sakındırmış, Dosdoğru Yolu Bildirmişlerdir. Bunlara Rağmen Peygamberleri Dinlemeyen Kavimler {İnsanlar}’in Halini Allahu Teala Kur’anı Kerim Bakara Suresi 171 Ayetinde Şöyle Açıklıyor; {O Kafirler} Sağırdırlar {Hakkı İşitmezler} Dilsizdirler {Hayırlı ve Hak Dine Muvafık Bir Söz Söylemezler} ve Kördürler {Hidayet Yokunu Görüp Takip Edip Uymazlar} Artık Onlar Akıl da Etmezler {Düşünüp Tefekkür Edip İbret Almazlar} Buyurmuştur.
Allahu Tealaya İman Edip Salih Ameller İşlediğin İstikamet Üzere Dosdoğru Yolda Devam Ettiğin Müddetçe Dünyada ve Ahirette Elbette Her Türlü Korku ve Azaptan Emin Olursun. Şayet Sen Amellerinde Tembellik Eder, Düzgün Yapmazsan Dünya ve Ahiret Korkularına Sıkıntılarına Zorluklarına Maruz Kalırsın. (Dua ve İbadetler)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.