- 116 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HAREM
Lafla değil bununu özünde-kendinde yaşayarak, yaşatarak göstermekle olur. Biliriz ki lafla peynir gemisi bile yüzmüyor. Oysa bizler yolcu gemisi yürütmeye çalışıyoruz. Yürütemiyoruz çok kişi kendi aile gemisini batırdı batırıyor, akıllanmıyor, demek idrak edemiyoruz. Hala! Üstümüzden savaş uçakları, tanklar, toplar geçti, Hem de kimimizi ezerek, kimimizi füze ile kimimizi kurşun ile, her ne ile vurdularsa vurdular. En hafifi Vatana ihanet, Millete ihanet. Öyle amma! Suç kimde? Sende, bende, bizde, Hepimizde! Şunda, bunda, onda diyerek! Suçu hep başkalarında aramakla Hiç kimse kendini Veballerden, Sorumluluklardan kurtaramaz. Vatan hainleri, hırsızlar, gaspçılar, Canavar sürücüler, dolandırıcılar, torpilciler daha kimler, kimler nereden geldiler. Uzaylı mı? Bunlar, Hayır. Bizim memleketin iyi eğitilememiş-öğretilememiş, Hele Edebi hiç tanımamış görmemiş, gösterilmemiş. Sana ne? Bana ne? Bize ne? Yok, Sizden, bizden, iyi ise bizden, kötü ise kesin sizden. Tarlaya atarsın geven tohumu, biçmeye gidersin buğday başağı. Birde şaşırır, Hayret edersin! Hayretliğine. Çoğu zaman rastlaşırız geleceğimizi yetiştiren, bir öğretmene-eğitmene. Elinde sigarası, temiz havayı çeker, kirletir dışarı salar, birde bu işi okul önünde yapar, çöpünü yere atar. Sonra gider çocukları, gençleri eğitmeye-öğretmeye. Belki altmışında kendisi öğrenememiş ki öğrete, eğitilmemiş ki eğite. Kendine faydası olmayan kime faydası dokunur. Uyarsan sana ne diyecek biliyorum. Uyarmazsam sinirleniyorum, mecburen lafı vurup yanından geçerken gözlerinin içine bakıyorum. Ariflik beklemiyorum zaten, kendime teselli işte. Çoğumuz böyle bu küçücük bir örnek. Her kurumda, her vatandaş var böyle kötü örnekler. Bizler yetiştiremiyoruz, yetiştirmiyoruz, yetiştirmek isteyenlere de mani oluyoruz. Daha çocuk, Gençtir, Askerden sonra veya evlenince akıllanır, hele çocuk sahibi olsun anlar derken. Geldi son bahar. Ne ektin ne biçesin? Tarlayı nadasa bırakmışsın ürün beklersin Ey Vatandaş! Uyanmazsan, Uyandırırlar, Ey vah’lara daldırırlar, Ocağın söndürürler. Acı ama seni vatansız, yuvasız bırakırlar. Ey vah! Demeyiz bir daha inşallah.
Sön dürelim sigaramızı, kurtaralım, aslımızı, neslimizi, Sağlığımızı, hatta vatanımızı- milletimizi. O kadar da değil deme, Bir düşün, beş düşün şiirimizi oku bir daha düşün. Sadece bir “SİGARA PARASI” deyip geçme. Bir düşün verdiği zararları.
HARAM SADECE HARAM DEĞİLDİR
haram kazanç, kişinin kenidsine ve ailesine bedduasıdır.
haram kazanç kişinin kendisine ve ailezine zehir içirmesider,
haram kazanç kişinin kendisini ve ailesini çarmağa germesidir,
haram kazanç sadece haram değildir, bedduadır, bedua,
haram kazanç insanı dertlere yaklaştırır,
haram kazanç insanı kazalara yaklaştırır,
haram kazanç insanı cehenneme yaklaştırır,
haram kazanç beduadır, beddua, sadece haram değildir,
haram kazanç yuvanıza bomba koymaktır,
haram kazanç çocuklarınınızı kendinize düşman yapmaktır,
haram kazanç bütün kötülüklerin kaynağıdır,
haram kazanç sadece haram değildir, bedduadır, beddua,
haram kazanç helallerinizi öldürür,
haram kazanç sevaplarınızı sildirir,
haram kazanç aklınızı dondurur, vicadanınızı öldürür,
haram kazanç bedduadır, beddua, sadece haram değildir,
haram kazanç sabrınızı-azminizi azaltır,
haram kazanç kanaatinizi-şükrünüzü azaltır,
haram kazanç hayattaki yükünüzü artırır,
haram kazanç zehirdir, zehir, sadece haram değildir.
Haramlarla beslenen insandan, güzel düşünceler, güzel fikirler, güzel ve hayırlı işler beklemek bayağı bir saflık olur. Bunu günlük yaşantımızda çok sık görüyoruz. Tabii görmek için bakıyorsak.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.