- 135 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
sanatsız yaşamla kutsanma
yıldız kafeye gittiğinde mahir beyle karşılaştı.otur bir çayımızı iç dedi mahir bey.sinemayla konuşmaktan geçti zaman.yeşilçamın neden film yapmadığı konusu.bu konuda üretmek gibi bir kaygıdan uzaklaşmakla devletin sanata bakışını netleştiriyordu sansür yasası.yeşilçamı bitirende bu yasa olmuş filmlerin gösterime girmesini engelleyen.radyo televizyon sinema fakültesinde teknik bilgi verilir film çekmenin gerekleri olan.ancak yayınevleri kitap dışında bir aksiyon içinde değil.buda değerlendirme dışı bırakıyor edebiyatı.devletin sanata destek vermesi bu gibi konularda.dizi filmler sinemanın boşluğunu doldurmuş düşüncesiyle sinemayı ihmal etmekte yanlış.yeşilçam oyuncuları sefalet içinde ölüyor devlet sanatçısı görülmediklerinden.türk sineması için bir utançtır sokağa terkedilmek.devlet sanatçıyı nasıl hor görür hakarete varan ifadeler kullanılırken.sinema topluma ayna tutar kendini tanıma adına.günümüz türkiyesinin sorunları var eskisinden fazla.insan kaçakçılığı ve uyuşturucu kullanımı çok başlı bir ejderhanın sömürüye olanak tanıması.gerçi kolpaçino gibi filmlerle sorgulanıyordu illegalite.güneşi söndürmem gerek filmi hiç gündeme gelmedi ilgisizliği haketmesi nedeniyle.alt yazı dergisi sinemaya ilişkin içerikle çıkıyor.ancak sinema için bunlar yeterli değil.devletin masrafları karşılama gibi bir görevi var.amerikan sineması izleyicisini buluyor yeterli bir tanıtımla.türkiye için yayınevleri kadar sinema için yapımcıya ihtiyaç var.bu konuda kimin öncülük edeceğine bakılmalı edebiyattan sinemaya bir köprü kurmak için.kültür dünyamız düşünmeyi hakediyormu sorusu.ilişki biçimlerinde bir estetik arayışı varmı sorusuna gerek dahi duyulmaz toplumun ne kadar yoz olduğu dikkate alınırsa.hiç bir konuda kurumsallaşma olmadığından sinema içinde bir gelenektir orta oyuna benzerlik.sanatçının halkı temsilde estetikten uzak durması.yeşilçamın hikayeyi nasıl değiştirdiği sinemasal anlatımdan anlaşılır.metin akpınar haldun tanerin üreticiliğini takdir etmişti.tiyatronun her eve girmesi gerekiyor insanları kazanmak için.oyunlarla neyin amaçlandığı tartışılır daima.piyeslerin canlandırılması aynı zamanda oyun için bir yorum demek.süreli yayınlarda bu konular tartışılmalı eskiden olduğu gibi.şehirleşme şehir kültürüyle mümkün metropollerdeki örneğinden anlaşıldığı gibi.mimariden sinemaya ortak bir kültürde buluşur toplum.sanattaki arasyışta vardır anlaşılma kaygısı.buda acılarla yaşamanın felsefesini açıklar nitelikte.asabiyetin kültüre benzerliği bundan uzaklaşma demek uygarlık adına.eşitlik gibi diğer faktörlerde toplumu ayakta tutan adaletin terkedilmesi demek gerilemenin mantığı.hakkı savunmak gibi bir görevle yaşamak bir dil arayışına çıkar sanatla.faşizme yenilmişken diyor ya şair.baskı ve şiddetin öznesi olmuştur cemaatleşme.bunlar toplumsal hayatı kemiren bir hastalık.geçmişte kalan sorunlarla yeniden başetmenin gereğinde var hayatı estetize etme.özellikle islamcılık yeni bir yorum getirmiş sanata.ibrahimle başlayan tevhit inancı asırlara yazdırmış ilayi kelimetullahın insanda varlık bulmasını.mıdırdan hint kültürüne pagan inançlar için bir felah bulmadır islam.gazzenin hüzünlü yazgısı bir beka meselesi islam için.alkışlanıyorsa zülüm çağın fravun ve nemrutlarınca.bunu açıklayacak bir mersiye varmıdır hafızalarda.işte islamcılığı haklı çıkaran zülümlerle yaşamak gibi bir zorunluluk hayat.bundan kurtuluşun islamda görülmesi yaşamdaki çelişkilerle yüzleşmektir ayrıca.islamcılar akpartinin iktidarıyla bir temsil hakkı kazansada servetleri bir anlama gelmiyor sanat için.halen yeşilçam olduğu yerde duruyor.mahir beyin haklı gördüğü nazım hikmetin memleket sevdasıydı.bundan yoksun kalması demekse insanın her şeyden mahrum kalmak gibi bir vazgeçişle teslim olmasıyla bağnazlığa.neye yakın olmak gerekiyorsa sağ kalmak için hayatta.mesnevi gibi klasikleri okumanın eşiğinden bakmak dünyaya.bir kapı önünde beklemek gibi bir ödev yükler bize hayat canlı tutmak için karamsarlığı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.