- 123 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Güncemden Yapraklar
Bir insanın yaşından genç göstermesinin; stressiz olabilmek, doğru gıdalarla beslenmek ve çok hareket etmekle ilgili olduğu görüşüne katılırım. Genetik bir durum da söz konusudur. Bunlara ilave olarak başka şeyler de vardır.
...
Pazar yerinde birinin cüzdanını düşürdüğü anons edildi, bulanların getirmesi istendi. "Giden gelse deden gelir" dedi biri. Herkes hata yapar. Fakat para kolay kazanılmıyor, onu muhafaza etmede daha çok dikkatli olmazsak sonuç vahimdir. Düşündüm de bir Kayseri’linin böyle bir hatayı yapma ihtimali nedir? Bilirsiniz, Kayseri’linin kendisinden borç para isteyen bir ahbabına verdiği şu cevabı :"Can değil ki çıkarıp vereyim."
..
Örf ve âdetlerimizden biri; mâlumdur ki hacdan gelenlerin ziyaretçilerine seccade,tesbih,kına gibi hediyeler vermesi. Günümüzde bir kişinin hac organizasyonu yapan şirkete takriben 250 bin TL.ödemekte.(7500 Dolar) Genellikle gidenler eşiyle gidiyor. Demek ki 500 bini gözden çıkarmışlar.Bütün bunlara ilave olarak ekstradan hediye ile uğraşmanın ne anlamı olabilir? Gerçi "Ağanın eli tutulmaz" derler. Fakat düğünlerde olduğu gibi bir tarafa maddi zorluk çıkarmada üstümüze yok.
**
Kendi işini kendi yapmayı sevenlerdenim: Evdeki ufak tefek tamirat işi,sakal traşı,ayakkabı boyama vesaire. Fakat duvarları badanalamamı hanım beğenmemiş..Hadi dedik.istisna yapalım, bulalım bir usta..Biraz sorup soruşturunca bazılarına telefonla ulaştık. Gelip baktılar, birincisi işçilik ücreti olarak 2.5.bin, ikincisi 5.bin "yeter" dedi..Yok elemanına şu.kadar para verirmiş, yok.şu.kadar.zaman.sürermiş. Düşünüp.gerekirse sizi ararız deyip.gönderdik. Üçüncüsü filancanın hatırına yarı fiyatına (1.8 bin).yapacağını söyledi, yani usta.beni buldu. Yani şanslıymışım.
Ah enflasyon, nelere kadirsin, her yerde fiyatları altüst ettin. Neyin fiyatı kime göre normal veya değil, bilmiyoruz.
23.7.2024
Güncemden Yapraklar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.