GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE ALMANYA VE TÜRKİYE
Geçmişten Günümüze Almanya ve Dolayısıyle Türkiye
Almanya,1.ve 2.Dünya savaşı olmadan önce, kendisini kullandırmayan - kullandırtmayan bir milletti.Ne zamanki savaşı kaybetti,kaybettirildi o zaman da , ABD ve havarilerinin... Ortadoğunun ve Osmanlı imparatorluğunun çöküş hızıyla birlikte ,buralara hegomanyası da arttı.Sömürge anlayışı hegomanyası da surdu.Süreç bu ki, bunun savaşımı devam etmektedir.
Türkiye ’ye de bu durumu empoze ettirdikleri de takdire şayan bir durum iken,Bu durumu Türkiye ile ilişkilendirmemek hatırlayamamak, bilememek -bilememek Emperyalist Devletlerin emellerini de bilmemek demektir demektir.Bugün Ortadoğu da oynanan oyunlar da hemen hemen aynısıdır.
Tampon ülke olarak gördükleri Almanya imparatorluğunu da parçalamalarının bir nedeni de Almanyanın ileride süper güç olup, dizginleştiremediklerini, dizginleştiremiyeceklerini varsayarak ilkönce bunlardan , buradan başlamışlardır.Ha şunu da söylemek isterim ki, Almanya savunuculuğunu yapmıyorum.
Eskiden Almanya kendi topunu-tarağını yapıyordu.
Şimdi de yapıyordur diyebilirsiniz fakat daha sonra belirteceğim gibi, kendi ürettiği silahı kullanmasından sonra ne fayda.Neye yarar kendi üretmişse...o zaman bunu sormazlar mı?Hangi savaş silahları varsa birer birer çöküntüye uğradı veya kullandırılmadı.
Şimdide ABD güdümünde Tâbıki İngiltere güdümünde de...Almanyaya da uzaktan güdümlü silahların üstelik...bulundurulması da vahim sonuçları doğuracağı da muhakkaktır.
Hatta,Rusya Dışişleri Bakan Yardımcısı Sergey Ryabkov, ABD’nin Almanya’ya uzun menzilli seyir füzeleri yerleştirme kararı nedeniyle bazı bölgelere nükleer başlıklı füzeler konuşlandırabilecekleri ihtimalini göz ardı etmediklerini belirtti.
Amaç , 1. dereceden engel gördüklerini İngilizlerin de Güdümünde ABD ve havarileri bunu hemen ortadan kaldırmak , pasifize amacını gütmüşlerdir.
Bunu yapmalarının amacı , Almanya yer altı zenginlikleri ve Avrupanın tam ortasında bulunması, Jeopolitik yönünden de ekonomik savaşın sürmesi için de önemli odak noktalarındandı.
Çünkü Dünya hegomanyası ve tek kutuplululuk anlayışa hakim kılma ankayışları da bunun tezahurudur.Bu emelleri atmayı tâ 200 yıl önce başlamıştı.
Almanya,1.ve 2.Dünya savaşı olmadan önce, kendisini kullandırmayan - kullandırtmayan bir milletti.Ne zamanki savaşı kaybetti,kaybettirildi o zaman da Ortadoğunun ve Osmanlı imparatorluğunun çöküş hızıyla birlikte ,buralara hegomanyası da arttı.Sömürge anlayışı hegomanyası da surdu.Süreç bu ki, bunun savaşımı devam etmektedir.
Onun içindir ki soğuk savaş beklentisini de çıkaranlar onlar.Onlarki, bu dünyanın jandarmalığını yapa dursunlar elbet bir gün aklı selim galip gelecektir.
Yarım asırdır da ülkemizde, özellikle de Savunma sanayimizin dışa bağımlı olması, hem ülke ekonomisı açısından, hemde milli sınırlarımızın kırmızı çizgisi olan mavi vatan dahil, gelişmesi de kaçınılmaz kılmıştır.
Birde şunu da yazmaktan geri kalmayacağım...
Natoya şirin gözükmek için kapatılan uçak fabrikalarının ürettiği Tamamen yerli uçaklar Yanlış duymadınız yüzde yüz yerli
TÜRK MALI sene 1948 öncesi...yanı 1946 Nato’ya girmeden...
O dönemde soğuk savaş
Şartları söz konusu
Olduğundan şimdiki gibi
Uçağın motorunu başka
Ülkeden almak
Yada ortak proje gibi Şartlar olmuyordu
A’dan z’ye yüzde yüz
Yerli üretimdi TÜRK MALı
Eskiden terör bölgesindeki Güneyimiz ve G.Doğumuzun korunması ve Alman yapımı leopar tankları ve israil menşeii iha larla yapılıyordu.Ne zamanki kullandırılma ve kullandırımama-engelleri hasıl buldu o zaman da Türk tankları ve iha ve süha ları da gereksinimi hasıl oldu.
Bunu yazmamdaki amacımı Türk Deniz envanterine yeni giren DenizdenDenize, Denizden karaya atılan yeni geliştirilen topların yazılımını bir arkadaşımın oğlu olmasından da Türk yapımı Silah sanayisinin geliştirilmesi bakımından da gurur verici olmakla birlikte Türkün gücünü takdire şayyan ispatlardandır.
Her şey silah da değidir.Beyin gücüdür.Birleştirici güçtür.En azından Türk silah sanayisinin ekonomik anlamda da Silah sanayisinin gelişmesi açısından da önemli, hemde çok önemlidir.Şereftir...şandır.
Ümitlerim, Ne gariptir ki birçok sebatın , sebilerin de kanına girmeden Dünya Barışına el birliğiyle omuz vermede bilinçli toplumların yetişmesi de, ileride doğabilecek elzem durumların olmaması için çok önemlidir.
Yetişmiş beyin gücü pahalı olsa da buna ihtiyacımız vardır.
Ülkemiz gençliğinin de bu yönde yetişmesi ve yetiştirilmesi buna gayret edici çalışmaların olması da sevindirici haberlerdendir.
Selamlar, sevgi ve Saygılarımla.Kozluca 21.07.2024
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.